Peugeot’ya hem satış rakamları hem de prestij olarak sıçrama yaptıran yeni nesil 3008, motor yelpazesini de genişletmeye devam ediyor. 165 HP güç üreten 1.6 litrelik turbo benzinli motorlu versiyonu konuğumuz oldu.
Bundan önceki 3008 aslında kötü bir otomobil değildi. MPV ile crossover arasına sıkışması, onu biraz mutant bir otomobil durumuna düşürdü. Sürüşü konforluydu, tutumluydu… Fakat otomobil tercihinde en başta gelen faktörün tasarım olduğunu unutmuştu. Fransız mühendisler yeni nesil 3008’i ilk olarak bir segmente oturtmaya karar verdiler. Artık o bir MPV değil tam bir SUV’du. İkinci iş ise tasarımdaydı… Tasarım olarak öyle başarılı bir otomobil ortaya çıkardılar ki, Peugeot’dan nefret edenler bile hakkını verdi. Hem dış hem de kabin tasarımı Peugeot 3008’i sınıfının en ilgi çekici modellerinden biri haline getirdi.
Yakıt fiyatlarının yüksek olduğu Türkiye gibi ülkelerde ilk olarak 1.6 litrelik dizel motorla satılmaya başlanması akıllıca bir stratejiydi. Bu dizel motor ki, sınıfının en tutumlusu… Fakat doğal olarak dizel motorun başlangıç fiyatı yüksek… İnsanların olumlu geri dönüşleri sayesinde çıktığı günden bu zamana kadar başarılı satış rakamları yakalayan 3008’de artık benzinli motorlar da sunulmaya başlandı. 1.2 litrelik üç silindirli PureTech motor ile 1.6 litrelik turbo benzinli THP motor ürün gamında yer aldı. Özellikle 1.2 litrelik motorla birlikte 3008’in başlangıç fiyatı 115.000 TL seviyelerine inmiş oldu.
İlginizi çekebilir
Gelelim test aracımızda yer alan 1.6 litrelik turbo benzinli motora… Daha önce 3008’in sürüş özellikleriyle ilgili hem bizim dergimizde hem de diğer rakip dergilerde çokça yazı okuduğunuzu varsayarak, bu kısmı biraz kısa tutup motora yönelmek istiyorum. 3008 konfor ve yol tutuşu iyi şekilde harmanlayan bir süspansiyon sistemine sahip. Küçük direksiyon simidinin tepkileri net. Yani kısaca 3008 kendi sınıfının en iyi sürüş özelliklerine sahip modellerinin başında geliyor.
Daha önce 3008’in 1.6 litrelik 120 HP güç üreten dizel motorlu versiyonunu kullanmıştım. Bu motor performans bakımından kötü bir ünite değil fakat en büyük hüneri tutumlu olmasıydı. Böyle sportif bir tasarıma daha performanslı bir motor yakışırdı diye düşünüyordum. 1.6 litrelik THP motor ise 3008’in sportif tasarımına cuk oturmuş. 165 HP güç üreten motor, 1400 devirde 240 Nm tork üretiyor. Tork konvertörlü EAT6 şanzımanla gücünü ön tekerleklere aktaran motor, 3008’i 0’dan 100 km/s hıza 8.9 saniyede çıkartıyor. Alt devirlerden itibaren canlı olan motor, az da olsa tork konvertörlü şanzımanın azizliğine uğruyor. Düşük güçlerde seri ve sarsıntısız geçişleri olan EAT6, biraz güçlü ünitelerde yavaş kalabiliyor. Ama konfor bakımından yine sınıfının en iyi şanzımanlarından biri hiç kuşkusuz…
PSA Grubu ürettiği motorların en büyük özelliklerinin başında tutumluluk geliyor. 1.6 litrelik turbo motor da, performanslı olduğu kadar tutumlu olmayı da başarabiliyor. Ortalama 5.7 litrelik bir fabrika verisine sahip, sakin kullandığınızda bu değere yakın oranları yol bilgisayarınızda görebiliyorsunuz.
GT-Line isimli en yüksek donanım paketiyle satılan 3008 1.6 THP, 171.100 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor. En büyük rakiplerinden biri olan Seat Ateca 150 HP’lik 1.4 TSI motor ve DSG şanzıman kombinasyonu ile en yüksek donanımla birlikte 135.000 TL’lik fiyat etiketine sahip. Aradaki 36.000 TL’lik fark 15 HP için değer mi karar sizin…
Yazı: Özerk Ihlamur
Son yorumlar