Her zaman dört tekerlekten çekişli bir otomobile ihtiyacınız var mı? İşte bu sorunun cevabını “Advanced Grip Control” özelliğine sahip 3008 ile arıyoruz…
Özellikle kış geldiğinde, hele bir de kar yağmaya başladığında bu soruyu herkesten duyuyorum: “Bir dört çeker mi alsak”, “Şimdi bir dört çeker olsa çıkardım şuraya, giderdim buraya” gibi…
Oysa ki İstanbul’un karı-kışı en yoğun zamanda dahi bir haftayı geçmiyor. Çoğu kullanıcı kış lastiğiyle şehirde bu durumu aşarken, dört tekerlekten çekişli bir otomobili olanlar da bunun keyfini en fazla birkaç gün çıkarıyor.
İlginizi çekebilir
Fakat bu tip kışı hafif geçiren ve arazi şartlarında abartısız aktiviteleri sevenler için Peugeot’nun yeni SUV’u 3008 yepyeni bir Grip Control sistemi sunuyor. Daha öncesinde eski nesil 3008 ve 2008 modellerinde de karşımıza çıkan bu sistem, İsveç’teki Arctic Circle’da uzun testler sonucu yeniden geliştirilmiş.
Test aracımızda da mevcut olan bu özellik sayesinde şartlar çok ağırlaşmadıkça yeni 3008 size hafta sonları ormanda, kışın da karlı zeminlerde büyük kolaylık sağlıyor.
Peki nedir bu Grip Control?
Yeni 3008’in orta konsolunda bulunan düğme üzerinden kontrol edilen bu sistem; normal, kar, çamur, kum ve ESP kapalı olmak üzere beş farklı sürüş modu sayesinde optimize edilmiş bir çekiş sunuyor. 18 inçlik M+S (mud&nnow / çamur ve kar) tipi özel lastikler ve HADC adı verilen eğim iniş destek sistemi sayesinde, önden çekişli bu araç beklentilerinizin üstünde bir aktarma kabiliyetine sahip.
Hill Assist Descent Control (HADC) dik yamaçlarda bile güvenli ve kontrollü bir şekilde aracın ilerlemesini sağlıyor. Sistemdeki asıl yenilikçi özellik ise aracı 3 km/s gibi son derece düşük bir hızda tutarak en zor koşullarda bile kontrollü ve güvenli bir iniş sağlaması.
Sistem aslında oldukça basit bir şekilde çalışıyor. Örneğin; kar ayarında, kaymayı durdurmak için tekerlekler dönmeye başladığında gücü kapatmak yerine Grip Control momentumunu korumak adına motordaki güç kontrolünü devralıyor.
Bizler de 3008’i havanın ısınmaya başladığı mayıs ayında hafif araziye sahip bir bölgede kullandık.
Sonuç gerçekten de son derece tatminkâr. Gaza bastığınızda kontrolünüz dışında gelişecek her şeyi Grip Control kendi ayarlıyor ve bir şekilde sizi o engelden, şartlar izin veriyorsa kurtarmaya çalışıyor.
3008’in Active donanım seçeneğinde yer alan Sport Pack paketi içinde sunulan bu özellik, macerayı seven ve kış şartlarından etkilenmek istemeyenler için mantıklı bir seçenek olarak göze çarpıyor.
Yazı: Ahmet Armağan
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar