Opel, D segmentinde yer alan Insignia modelini tamamen yeniledi ve sonuna Grand Sport takısını ekledi. Artık bir liftback olan yeni Insignia Grand Sport’un 1.6 litrelik dizel motor ve altı ileri otomatik şanzımanlı versiyonu konuğumuz oldu.
Opel’i ülkemize sevdiren en önemli modeli Vectra olmuştu. 90’lı yılları hatırlayanlar Vectra efsanesini de çok iyi hatırlayacaklardır. Sportif tasarımı ve dinamik sürüşüyle sınıfının en çok satan modellerinden biri olmayı başarmıştı. Vectra’nın başarısını yerine gelen Insignia devam ettiremedi. Bunun birçok sebebi olabilir tabii ki, artan model sayısı, rekabetin zorlaşması, uzun süre dizel-otomatik seçeneğinin sunulmuyor oluşu bunlardan sadece birkaçı…
İlginizi çekebilir
Peki yeni nesil Insignia Grand Sport rekabette geri kalmasına yol açan eksikliklerini giderebildi mi? Avrupa ve ülkemizde D segmentine rağbet SUV’lar sebebiyle azalmaya başladı. Aile otomobili kavramı D segmentinden çıkıp SUV’larla anılır oldu. D segmentinde iddialı modelleri bulunan markalar ise özellikle tasarım olarak araçlarını radikal şekilde değiştirmeye başladı. Yeni Opel Insignia Grand Sport da tasarım olarak bir önceki nesilden çok farklı duruyor. Asıl rakipleri Volkswagen Passat, Skoda Superb, Renault Talisman ve Ford Mondeo olan Insignia Grand Sport, gözünü BMW 3 Serisi ve Audi A4’e dikti.
Yeni nesil Insignia, ülkemizde 1.5 litre turbo benzinli, 1.6 litre turbo dizel ve 2.0 litre turbo benzinli motor seçenekleriyle satılıyor. 1.6 litre dizel ve 1.5 litre benzinli motor seçeneklerinde altı ileri otomatik şanzıman seçeneğiniz mevcut. 2.0 litrelik turbo benzinli versiyonda sekiz ileri otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de geliyor. 122.900 TL’den başlayan fiyatlar, 273.000 TL’ye kadar uzanıyor. Renault Talisman 123.100 TL, Skoda Superb 88.900 TL, Volkswagen Passat 98.600 TL ve Ford Mondeo 119.595 TL’den başlıyor.
Yeni platform sayesinde boyutları büyüyen Insignia Grand Sport, yaşam alanı bakımından da sınıfının en cömert modellerinden biri olmayı başarıyor.
Segmentin yaşam alanı bakımından referans modeli olan Skoda Superb, artık kendine gerçek bir rakip bulmuşa benziyor. Tek eksisi arka tarafa doğru alçalan tavan sebebiyle, arka koltuktaki baş mesafesinin uzun boylu yolcular için biraz sıkıntı doğurabilmesi.
Tasarımıyla dikkatleri üzerine çeken Insignia Grand Sport, IntelliLux LED Matrix farları, sürücü destek sistemleri ve head up display’e kadar yüksek teknolojiyi bünyesinde barındırıyor. Bose müzik sistemi de sınıfının en başarılı ses sistemlerinden biri..
İç tasarım yeni nesil Astra’yı andırırken, 8.0 inçlik multimedya ekranı sayesinde bir önceki nesilde eleştiri konusu olan düğme kalabalığından kurtulunmuş. Malzeme ve işçilik kalitesi bakımından sınıfının gerisinde değil fakat eşya gözleri konusunda Superb’ün cömertliğini sunmaktan uzak kalıyor.
Süspansiyon sistemi konfor ve yol tutuşu iyi şekilde harmanlıyor. Sınıfının en iyi yol tutan otomobillerinden biri olan Insignia Grand Sport, konfordan da taviz vermiyor. Direksiyon sistemi Ford Mondeo kadar net tepkiler vermese de his bakımından bir sorun yaratmıyor. Yoldan gelen tepkiler hızlı şekilde direksiyona iletiliyor. Yeni platform sayesinde 175 kilogram kadar hafifleyen Insignia Grand Sport, neredeyse Astra kadar çevik hissettiriyor.
Test aracımızın kaputunun altında 136 HP güç üreten 1.6 litrelik dizel motor yer alıyordu. Sınıfının en güçlü 1.6 litrelik dizel ünitelerinden biri olan bu motor, 1522 kilogramlık Insignia Grand Sport’u rahatlıkla hareket ettirebiliyor. Altı ileri otomatik şanzıman çift kavramalılar kadar seri vites geçişleri sunamasa da, konfor bakımından başarılı… Rakiplerinin hemen hemen hepsinde çift kavramalı şanzıman sunuluyor oluşu Insignia Grand Sport için az da olsa dezavantaj yaratıyor. Dizel motorun ortalama tüketim değeri 100 kilometrede 5.1 litre olarak verilmiş. Çoğunluğu şehir için trafikte kullandığım Insignia Grand Sport’un yol bilgisayarındaki tüketim değeri 6.2 lt/100 km olarak gözüküyordu.
Artık bir liftback olan Insignia Grand Sport, bagaj hacmi konusunda da sınıfının en cömert modellerinden biri olmayı başarmış. Skoda Superb’ün 595 litrelik hacmi yanında Insignia Grand Sport’un 490 litrelik hacmi az gibi dursa da koltuklar yatırıldığında bu hacim 1450 litreye kadar genişleyebiliyor. Bagaj kapağının oldukça ağır olması ise eksi hanesine yazılabilir.
Opel Insignia Grand Sport, geçmişte Vectra ile yakalanan başarıyı tekrar edecek silahlara sahip. Geniş yaşam alanı, dizel-otomatik kombinasyonu ve zengin donanımıyla bir önceki nesilden çok daha başarılı olacağını düşünüyorum.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar