Ülkemizde özellikle doksanlı yıllarda çok popüler olan Vectra’nın yerini alan Insignia, 2009 yılından beri Türkiye’de de satılıyor. GM Epsilon II platformunu kullanan Insignia, Omega ile Vectra’nın arasında konumlandırıldı.
Sedan ülkesi olan Türkiye’de pek çok zorlu rakibi bulunan Insignia’nın en büyük rakipleri Renault Talisman, Volkswagen Passat, Skoda Superb, Mazda6, Toyota Avensis, Ford Mondeo ve Peugeot 508… Opel Insignia dizel-otomatiğin başlangıç fiyatı rakiplerine baktığımızda ortalarda yer alıyor. En uygun fiyatı 104.900 TL ile Skoda Superb sunarken, Peugeot 508 113.500 TL, Opel Insignia 114.150 TL, Volkswagen Passat 120.900 TL ve Renault Talisman 121.500 TL’den başlıyor.
İlginizi çekebilir
Opel Insignia, 1.6 lt, 2.0 litre dizel ve 1.6 litre turbo benzinli motor seçenekleriyle satılıyor. 2.0 litrelik dizel motor seçeneğinde 4×4 aktarma seçmeniz de mümkün olabiliyor. Her motor seçeneğini hem manuel hem de otomatik şanzıman seçeneğiyle satın alabiliyorsunuz.
Test aracımızın kaputunun altında 1.6 litrelik turbo dizel motor yer alıyor. 136 HP güç üreten motor, 1.6 litrelik dizel motorlar arasında ki en performanslı üniterlerden biri olarak dikkat çekiyor. Motor alt devirlerden itibaren sunduğu 320 Nm torkla birlikte 1548 kilogramlık Insignia’yı rahat hareket ettirebiliyor. 0’dan 100 km/s hızlanmasını ise 10.9 saniyede tamamlıyor. Altı ileri konvansiyonel şanzımana sahip Insignia’nın vites geçişleri konforlu fakat pek de hızlı değil. Çift kavramalı şanzımanlara göre biraz ağır kalıyor. Tüketime geçtiğimizde ise rakiplerinin yanında Insignia biraz geride kalıyor. Fabrika verisi 100 kilometre ortalama yakıt tüketimi 4.9 litre olarak verilmiş.
Orta sertlikte süspansiyona sahip Insignia, yol tutuş konusunda sınıfının ilk üçünde yer alıyor. Zorlandığında bile önden kayma eğilimi oldukça az olan Insignia’nın, ESP sistemi de başarılı şekilde görevini yerine getiriyor. Yalıtım konusunda da başarılı bir iş çıkaran Opel mühendisleri, yol ve motor sesinin kabine sızmasını iyi engellemişler.
Insignia son makyaj operasyonundan sonra Adaptif Hız Sabitleyci sisteme de kavuşmuş oldu. Şehir içi kullanımlarda da oldukça işe yarayan bu sistem öndeki araçla aranızdaki mesafesi ölçüp, ona göre fren ya da gaz tepkisi veriyor. Otomatik şanzıman seçeneğinde ise aracı tamamen durdurma özelliğine sahip. Sınıfının en iyisi olan ön farlar ise zifiri karanlıkta bile gündüze yakın bir aydınlatma sunabiliyor. Yan aynalarda Kör Nokta Uyarı Sistemi de mevcut fakat aynaların dizaynından kaynaklanan bir sorun nedeniyle pek de sağlıklı bir yan görüşe sahip olamıyorsunuz. Umarım yeni nesilde bu sorun çözülmüş olur. 500 litrelik bagaj hacmiyle sınıf standartlarının gerisinde kalmayan Insignia, Skoda Superb’ün 595 litrelik hacmi karşısında da oldukça ufak kalıyor.
Sonuç
Opel Insignia başarılı yol tutuşu, performanslı 1.6 litrelik dizel motoru ve kaliteli iç mekanıyla sınıfının güçlü temsilcilerinden biri olmayı başarıyor. Opel’in Vectra ile başardığı satış rakamlarını Insignia ile yakalayamamış olmasının en büyük sebebi ise 1.6 litrelik dizel-otomatik şanzıman seçeneğinin geç sunulmaya başlaması.
Yazı : Özerk Ihlamur
Son yorumlar