Yeni nesil Astra HB ile birlikte önemli bir atılım yapan Alman marka, bu otomobilin station versiyonu da ülkemizde satmaya başladı.
Opel’in en çok satan modellerinden biri olan Astra, piyasaya çıktığı 1991 yılından bu yana markayı sırtında taşımaya devam ediyor. Beşinci nesliyle geçtiğimiz yıl ülkemizde satılmaya başlanan Astra, özellikle zengin donanım listesiyle neredeyse premium sınıfı zorlar hale geldi.
İlginizi çekebilir
Türkiye’de oldukça sıkı bir rekabetin yaşandığı kompakt sınıfta station karoser seçeneği sunan birçok model var. Astra da Sports Tourer adını verdiği station karoseriyle ülkemizde satılmaya başlandı. Bu sınıfta en çok satan modellerin başında gelen Golf ve Megane’ın station gövde seçeneği olmaması Astra için liderlik fırsatı doğuruyor aslında… Peki hangi modeller station karoseri sunuyor? Hyundai i30, Ford Focus, Kia cee’d, Toyota Auris ve Seat Leon station karoser sunan modeller… Fiyatlara geçtiğimizde Avrupalı markaların benzinli versiyonları, Uzakdoğuluların dizel versiyonlarıyla hemen hemen aynı etikete sahip. Opel Astra Sports Tourer 82 bin 700 TL’ye benzinli başlangıç seviyesi sunarken, Kia cee’d station karoserinde 79 bin TL’ye dizel başlangıcı sunabiliyor. Opel Astra Sports Tourer başlangıç fiyatı olarak, Ford Focus Station’dan sonra ikinci sırada yer alıyor. Hem 1.4 turbo benzinli hem de 1.6 CDTi dizel motorla satılan Astra Sports Tourer’da her iki motor da altı ileri otomatik şanzıman ile satılıyor. 100 kilometrede 4.5 litrelik ortalama tüketim değerine sahip Astra ST 1.6 CDTi, şehir içinde 6.3 lt/100 km civarlarında yol alabiliyor.
Station otomobiller genelde tasarımlarıyla hantal görünüm sergilerler fakat Astra Sports Tourer’da bu imajın aksine oldukça akıcı çizgiler kullanılmış. Hem profilden hem de arka taraftan bakıldığında dinamik bir tasarıma sahip. Ön tarafı ve iç mekânın hatcback karoserlisinden herhangi bir farkı bulunmuyor. Kabinde yeni nesil Astra ile birlikte artık daha az düğme kullanımına gidilmiş. Fakat bence hâlâ gereğinden fazla düğmeye sahip. Malzeme kalitesi ise sınıfından geri kalmıyor. Konsolun üst kısmı yumuşak kaplamalara sahipken, aşağılarda sert plastik kullanılmış. 8.0 inçlik dokunmatik ekranın kullanımı pratik ve çözünürlülüğü başarılı fakat hâlâ radyo ayarlarını yapmak için biraz zaman harcamak gerekiyor. Önde ve arkada yeterli alanı sunan Astra Sports Tourer asıl hüneri bagaj hacminde ortaya çıkıyor. Seat Leon ST 587 litrelik bagaj hacmiyle lider konumda, onu 560 litrelik hacmiyle Opel Astra ST izliyor. Düşük yükleme eşiği sayesinde eşyalarını rahatça yerleştirebileceğiniz Astra ST, pratik şekilde katlanan koltukları ile 1630 litrelik bir hacme ulaşabiliyor.
Opel Astra ST’de 1.6 litrelik dizel bir ünite görev yapıyor. 136 HP güç ve 320 Nm tork üreten motor sınıfının en performanslı ünitelerinden biri olarak öne çıkıyor. 1289 kiloluk Opel Astra ST, alt devirlerden itibaren canlı bir sürüş karakterine sahip. Altı ileri otomatik şanzımanın geçişleri sarsıntısız. Serilik anlamında ise çift kavramalıların gerisinde kalıyor.
Donanımlara geldiğimizde ise zengin bir liste çıkıyor karşımıza. IntelliLUX LED Matrix ön farlar gece çok iyi bir görüş sağlamayı başarıyor ve bence sınıfının en iyisi… Isıtmalı ve elektrikli koltuklar, ısıtmalı direksiyon, şerit takip sistemi ve kör nokta uyarı sistemi donanımların sadece az bir kısmını oluşturuyor.
Yeni nesil Astra, Opel’i sırtında taşımaya devam edeceğe benziyor. Farklı karoser çeşitleriyle her ihtiyacı karşılamayı amaçlayan Astra’nın güçlü ve ekonomik dizel motoru en büyük kozu. Tek dezavantajı ise yüksek fiyatı…
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Fevzi Ondu
Son yorumlar