Nissan’ın satış rekortmeni SUV’u X-Trail, kapsamlı bir makyaj operasyonundan geçirildi. Yenilenen X-Trail’in 1.6 litrelik dizel motorlu ve otomatik şanzımanlı versiyonunu kullandık.
Dünyada en çok satılan SUV’ların başında gelen X-Trail, 2000 yılından beri yollarda… Her jenerasyonuyla satış rekorları kıran X-Trail, 2013 yılında tanıttığı üçüncü nesliyle de başarılı satış rakamlarına imza attı. Fakat artık eskiyen tasarımıyla, zorlaşan SUV rekabetine ayak uydurmayan X-Trail’e kapsamlı bir makyaj operasyonu geldi.
Dış tasarım detayları yenilenen X-Trail’in yeni dokunuşlarla iç mekân kalitesi de artırıldı. En büyük yeniliklerden biri de artık X-Trail’i beş koltuklu olarak da tercih edebileceksiniz. Ön tamponla bütünleşen yeni ‘V’ formlu ön ızgara, X-Trail’e önden bakıldığında daha geniş bir otomobil algısı yaratmış. Ön ızgaranın tasarımını devam ettiren ön farlar, yeni bumerang formlu gündüz farlarıyla tamamlanıyor. Yine yenileme operasyonu kapsamında stop grupları da elden geçirilmiş ve LED teknolojisine kavuşmuş.
İlginizi çekebilir
İç mekâna geçildiğinde, artan kalite algısını hemen fark ediyorsunuz. Nissan’nın yeni modellerinde kullanmaya başladığı direksiyon simidi, artık X-Trail’de de yerini almış. Ele iyi oturan bu direksiyon simidi, alt kenarlarının düz olmasıyla da sportif bir his katıyor. Önceki direksiyon da yumuşak kullanımıyla şehir içinde konforlu bir sürüş sunuyordu, yeni direksiyon simidi de bu özelliği koruyor. Orta konsolun sol ve sağ yanına deri kaplı birer ped konumlandırılmış. Torpido gözünün üst kısmı da artık daha kaliteli bir yüzeye sahip. 7.0 inçlik dokunmatik ekranda herhangi bir gelişme yok. Artık demode kalan ekranın hem arayüzü hem de çözünürlülüğü iyi değil.
Yenilenen X-Trail güvenlik donanımı olarak da zenginleşmiş. Trafik işareti tanıma sistemi, akıllı yorgunluk algılama sistemi, akıllı park yardımcısı, akıllı çevre görüş sistemi ve şerit takip sistemi gibi teknolojilerler günümüzü yakalayan X-Trail, müşterilerden gelen talepleri de dikkate alarak sekiz hoparlörlü Bose marka ses sistemini de opsiyonel olarak sunuyor.
Makyaj kaputun altını kapsamamış. 1.6 litrelik 130 HP’lik Renault’dan alınan dizel motor, X-Trail’in kalbinde yer alıyor. Yüksek torkuyla başarılı bir ivlenmeye sahip X-Trail, CVT şanzımanıyla gücünü ön tekerleklere aktarıyor. Tutumluluğuyla tanınan dCi motor sayesinde fabrika verisi 5.1 litrelik bir ortalama değer veriliyor. Gerçek yol koşullarında da bu değer yakın tüketim rakamlarına ulaşabiliyorsunuz.
Makyaj yürüyen aksamda da herhangi bir yenilik sunmuyor. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi, bozuk zeminlerde kabine darbeleri iletebiliyor, yol tutuş konusunda da sınıfının gerisinde bırakmıyor. Yalıtım konusunda bir takım yenilikler sayesinde artık dizel motorun sesi ve titreşimi kabine daha az sızıyor. Yüksek yapısı nedeniyle yüksek hızlarda ise rüzgar sesi kabinde duyuluyor.
Yenilenen X-Trail ülkemizde sadece 1.6 litrelik dizel motor seçeneğiyle satılıyor. Bu motoru ister manuel isterseniz de otomatik şanzımanla tercih edebiliyorsunuz. Dört tekerlekten çekişi tercih ederseniz ise sadece manuel şanzıman seçeneği sunuluyor. 163.300 TL’den başlayan fiyatlar, donanım ve aktarma organı seçiminize göre 183.410 TL’ye kadar çıkabiliyor.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar