Mercedes-Benz’in yeni silahı GLC Coupe, dinamik SUV tanımı için güzel bir örnek oluşturuyor.
Mercedes’in ürün gamı çok hızlı bir şekilde artıyor. Alman markanın neredeyse her segmentte bir modeli mevcut ve bu konuda övgüyü hak ediyor. Bu çeşitliliğin en son ürünlerinden biri ise dikkat çekici tasarımıyla yeni Mercedes-Benz GLC Coupe. Ürün gamı içinde orta boy SUV-coupe olarak konumlandırılan model, rakip olarak BMW’nin X4 modelini gözüne kestirmiş.
Markanın GLC modeline yeni bir dokunuşuyla doğan GLC Coupe, ilk etapta biri benzinli diğeri dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneğine sahip. İki motor seçeneğinde de, Mercedes’in 4Matic adını verdiği dört tekerlekten çekiş sistemi standart. Markanın yeni modeli sadece AMG donanımla tercih edilebiliyor. GLC Coupe’nin 211 HP güç üreten benzinli versiyonu 305 bin 200 TL’den tüketiciyle buluşmayı bekliyor. Dizel motor seçeneğine sahip olmak isteyenler ise biraz daha cömert olmak zorunda çünkü benzinli ve dizel motor arasında 81 bin TL’lik fark bulunuyor. 204 HP güce sahip dizel versiyon 386 bin 200 TL’den satışa sunuluyor.
İlginizi çekebilir
GLC Coupe, kardeşi GLC’den 8.0 cm daha uzun ve 4.0 cm kadar daha alçak. Modele profilden bakıldığında sahip olduğu tavan çizgisi, coupe karakterini öne çıkarıyor. Aerodinamik hatlarını sergilemekte oldukça başarılı olan modelin elmas görünümlü büyük ve şık ön ızgarası burun kısmında oldukça dikkat çekiyor. Markanın diğer modelleri S Coupe ve C Coupe’den tanıdığımız stop tasarımı GLC Coupe’de de kullanılmış. Bu stop tasarımı markanın modele ne kadar önem verdiğinin kanıtı gibi. GLC Coupe, çift çıkışlı egzoz tasarımı ve AMG jantlarıyla sportif yönünü sergilemekte de başarılı. Bu araç en nihayetinde bir Mercedes ve şık olmak onun ilk görevleri arasında. Bunun farkında olan modelin krom malzemeyle çevrelenmiş cam kenarlıkları, GLC Coupe’nin kalite algısını daha da artırıyor ve şık görünümüne büyük katkı sağlıyor.
Mercedes’in yeni SUV-coupe’si GLC Coupe, alışılmış modellerin dışında olduğunun farkında ve karakterini her yönüyle vurgulamak niyetinde. Bunu, kırmızı ve siyah renklerle donatılan iç tasarımıyla başarılı bir şekilde yansıtan GLC Coupe, aynı zamanda markanın lüks anlayışına da her yönüyle sahip. Lüks algısı yüksek tutulan modelin kabininde piyano siyahı malzeme kullanılmış. Mercedes’ten beklenildiği üzere yüksek malzeme kalitesine sahip GLC Coupe’de tüm kumanda elemanları elinizin altında. Isıtmalı ve havalandırmalı, elektrikli koltuk ayar bölmesi, elektrikli direksiyon yükseklik ayar kolu, multimedya ve yol bilgisayarı butonları gibi sıklıkla kullanılacak butonlara erişim oldukça kolay. Ergonomik açıdan başarılı olan model, teknolojik donanımlarıyla da premium olarak anılmanın hakkını veriyor. Premium olarak anılmak eskiye oranla çok daha cömert olmayı gerektiriyor. Bunun farkında olan Mercedes, GLC Coupe’de adaptif hız sabitleyici, aktif kör nokta ve şerit yardımcısı, baş üstü göstergesi, LED farlar, Burmester ses sistemi gibi bir çok teknolojik donanıma ev sahipliği yapıyor.
Mercedes, yeni modeli GLC Coupe’de benzinli ve dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneği sunuyor. Her iki motor da 9G-Tronic şanzımanla kombine edilmiş. 2143 cc hacimli dizel motor 204HP güç ve 500 Nm tork üretiyor. 222 km/s hıza ulaşan dizel motorun ortalama yakıt tüketim fabrika verisi ise 5.5 lt/100 km olarak verilmiş. Test aracımızda bulunan 1991 cc hacmindeki benzinli motor ise 211 HP güç ve 350 Nm tork üretiyor. Maksimum hızı dizelle eşdeğer olan benzinli motorun tüketim verisi ise 7.1 lt/100 km. Sınıf, boyut ve ağırlığını göz önüne alındığında yakıt tüketimi konusunda göz dolduran motora dokuz ileri otomatik şanzımanın yardımı oldukça fazla. Vites geçişlerini oldukça pürüssüz gerçekleştiren şanzıman, görevini başarılı bir şekilde yerine getiriyor.
GLC Coupe’nin süspansiyon sistemi darbeleri iyi sönümlüyor ve oldukça sessiz çalışıyor. Yeni SUV-coupe dinamik sürüşlere oldukça elverişli. Yüksek yapılı olmasına rağmen yol tutuşta iyi bir grafik çizmesinde süspansiyon sisteminin etkisi çok fazla. Alt devirlerden itibaren sunduğu 350 Nm’lik yüksek tork değeriyle, güç duygusunu sürücüye fazlasıyla hissettiren model, Dynamic Select sürüş modlarıyla çok farklı karakterlere bürünebiliyor. Eco, comfort, sport, sport+ ve individual olmak üzere beş sürüş modu sunan model, farklı ruh hallerine hitap edebiliyor. Başarılı bir ses yalıtımına sahip GLC Coupe’de yolculuklar oldukça sessiz geçiyor. Motor ve yol sesinin neredeyse hiç hissedilmediği araçta içerdeki sessizliği sadece Burmester surround ses sitemi bozabiliyor. GLC Coupe, tasarımından dolayı görüş açıları konusunda biraz cimri davranıyor. 505 litrelik bagaj hacmine sahip GLC Coupe’de, tasarıma bağlı olarak kısa A sütunu nedeniyle yola dar fakat yeterli bir alandan bakılabiliyor. Bu durum sürüşü engellemese de ferah bir kabin de sunmuyor. Sonuç olarak GLC Coupe, SUV ve coupe formunu iyi bir uyumla harmanlıyor.
Sonuç
İşlevsel ve dinamik
Mercedes, son yıllarda fazlasıyla genişleyen SUV sınıfına dikkat çekici bir üye kazandırmış. Markanın yeni modeli, SUV ve coupe’nin ruhunu tek bir otomobilde sunuyor. Rakip olarak kendine BMW X4’ü belirleyen GLC Coupe’nin fiyatı 305 bin 200 TL’den başlıyor. Fiyatı işini biraz zorlaştırsa da yeni GLC Coupe, SUV ve coupe gibi farklı karakterleri bir arada isteyen sürücüler için ideal…
Yazı: Ersin Çelik
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar