Mercedes’in ülkemizde olmasa da Avrupa’da çok satılan modellerinden biri olan GLA, A Serisi gibi makyaj operasyonundan geçirildi. BMW X1 ve Audi Q3’ün karşısına daha güçlü çıkan GLA, liderliği gözüne kestirdi.
Model gamını genişleten Mercedes, tüketicilerinin her ihtiyacına yönelik modeller üretiyor. A Serisi, B Serisi ve CLA ile aynı platformdan yükselen GLA’ da premium crossover sınıfında önemli satış rakamlarına imza attı. BMW X1’in yenilenmesinden sonra biraz demode kalan GLA’da kapsamlı bir güncellemeden geçirildi.
İlginizi çekebilir
Dış tasarımda yeni elmas desenli ön ızgara, yeni farlar ve LED gündüz aydınlatması ile birlikte yeni renk ve jant seçenekleri de geldi. Kabinde ise çok fazla değişiklik yok. Yeni döşeme seçenekleri ve kromajlı kumanda düğmeler ilk göze çarpan detaylar. Malzeme kalitesi Audi kadar olmasa da başarlı. Fakat eşya gözü sıkıntısı makyajdan sonra da devam ediyor. Ön tarafta yaşam alanı idealken, arkaya geçildiğinde A Serisi gibi klosturofobik bir ortam var. Özellikle uzun boylu yolcular biraz sıkıntı yaşayacaklardır. GLA’da artık Aktif Fren Yardımcısı da standart olarak sunuluyor. Öndeki araca olan mesafenin güvelik sınırının altına düştüğünde sürücüyü uyaran sistem, gerektiğinde fren de yapabiliyor.481 litrelik bagaj hacmi BMW X1’in gerisinde kalıyor fakat çekirdek bir aile için yeterli alanı sunuyor.
A Serisi’nde revize edilen süspansiyon sistemi GLA’da da kullanılıyor. Makyajdan önce sert olması yönünde oldukça şikayet edilen süspansiyon sistemi, biraz daha konfor odaklı olmuş. Gelen sürüş modları da makyajın artılarından. Yenilenen GLA’da AMG paketle birlikte isteğe bağlı olarak daha alçak süspansiyon tercih edilebiliyor.
Yenilenen GLA ülkemize 156 HP güç üreten 1.6 litre turbo benzinli ve 109 HP güç üreten 1.5 litrelik dizel motor seçenekleriyle satılıyor. Her iki motor seçeneğinde de manuel şanzıman bulunmuyor. 7 ileri otomatik şanzımanla kombine ediliyor. Test aracımızda yer alan 156 HP’lik 1.6 turbo benzinli motor sportif sürüşe de olanak tanıyor. 8.9 saniyede 0’dan 100 km/s hıza çıkabilen GLA 200, alt devirden itibaren turbonun da desteğiyle canlı karaktere sahip. Yol tutuş konusunda sınıfının en iyisi olan GLA, başarılı direksiyon sistemiyle de övgüyü hak ediyor. Yalıtım olarak sınıfının en sessiz modellerinden biri olan GLA, yol ve motor sesini kabine hemen hemen hiç sızdırmıyor. Fabrika verisi ortalama 5.9 litrelik bir değer verilse de, bu değeri tutturmanız hiç de kolay değil. Şehir içinde agresif bir sürüş tercih ederseniz 10 litrelerin aşağısına düşme şansınız yok. Sakin kullanımda ise 8.5 ila 9.0 litreler arasında yolculuk yapabiliyorsunuz.
Yenilenen GLA fiyat konusunda da rakiplerinden avantajlı konumda bulunuyor. Benzinli versiyonlara baktığımızda; BMW X1 194.800, Audi Q3 187.173 TL’den başlarken, GLA 185.200 TL’lik fiyat etiketine sahip. Ulaşılabilir Mercedes modellerinin başında gelen GLA, sportif tasarımı, performanslı motoru, zengin donanımı ve rekabetçi fiyatıyla sınıfının en çok satılanı olacağa benziyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar