Orta yaşlardasınız fakat gaza biraz daha fazla bastığınızda etrafınızdakilerden sıyrılmak mı istiyorsunuz? Eğer bir AMG otomobiline ihtiyacınız yoksa E 300 beklentilerinizi karşılayacak.
Ağırbaşlı üst orta sınıf sedanlar artık eskisi gibi değiller. Görünümleri, sportif donanımları, sürüş dinamikleri ve performansları hızlı babaları ve patronları tatmin edecek kadar iyi. Biliyorsunuz yakın bir dönemde bu sınıftaki Mercedes-Benz ve diğer premium markalar ürün gamlarına 1.6 lt’lik üniteleri dahil etti.
Daha büyük hacimli dizellerin yanı sıra bir de 500 HP’yi geçen ultra yüksek performanslı modeller de var. auto motor & sport olarak bugün bu sınıfta çok yüksek beygirlere ihtiyaç duymayan fakat gaza biraz bastığınızda da sizi mahcup etmeyecek bir otomobili mercek altına alıyoruz.
İlginizi çekebilir
Mercedes-Benz’in E-Serisi gamının ortalarına konumlandırdığı E 300 modeli markanın en verimli ünitelerinden biri olan 2.0 lt’lik turbo motoru kullanıyor. Ürettiği 245 HP’lik otomobile akıcı ve performanslı bir sürüş sağlıyor. Hızlanması neredeyse bir GTI kadar iyi. Ancak bir AMG gibi patırtılar ve egzozdan bir takım homurtular bekliyorsanız, E 300 bu konuda sessiz kalacaktır.
Tatminkâr performansına karşın, E 300 ile fabrika verilerindeki tüketim değerlerine yakın bir şekilde seyredebilmek gerçekten de sevindirici bir haber.
Mercedes-Benz’in yeni dokuz ileri otomatik şanzımanının eşlik ettiği bu otomobil, arkadan itişli yapısıyla yer yer eğlenceli tepkiler de veriyor.
Comfort modundaysanız, kickdown yaptığınızda E 300 cevap vermekte geç kalabiliyor, ancak spor ve spor + modları bu şikâyeti ortadan kaldırıyor. Fren yaptığınızda veya viraj dönüşlerinde şanzıman vites küçültme konusunda gerçekten de iyi çalışıyor.
Kullandığımız otomobil AMG donanımına ve 20 inçlik jantlara sahip olsa da konfor anlamında Mercedes-Benz’in itibarını tamamen destekliyor. En sportif durumda dahi otomobil son derece konforlu. Yola çok iyi sarılıyor, koltuklar sizi kucaklıyor ve direksiyon istisnasız bir şekilde sizle iletişim halinde…
E-Serisi’nin görkemli iç mekânı ve 12.3 inç’lik bilgi eğlence ekranı burada da karşımıza çıkıyor ve bence şimdiye kadar yapılanların en iyisi.
Bu arada içinde bulunduğumuz E-Serisi; ön, arka ve yan radar sensörleri, ultrasonik sensörler ve kameralara sahip. Eğer ki, çevrenizde yolunda gitmeyen bir şeyler varsa, bu sistemler etrafı sürekli olarak tarıyor ve müdahale ediyor. Bunlara ek olarak yarı otonom sürüş ve kendi kendine park özelliği de E-Serisi’nin teknolojik donanımları olarak karşımıza çıkıyor. Her ne kadar kullanmış olmasak da bunlar E-Serisi’ni oldukça marifetli kılan özellikler… Eğer ki giriş seviyesinde bir E 300 tercih edecekseniz gözden çıkarmanız gereken rakam 378 bin 500 TL. Bu da E 180 ile arasında 107 bin TL’lik bir fark demek. Ben bu AMG’yi çok beğendim diyorsanız, o zaman etiket 392 bin TL’ye ulaşıyor.
Yazı: Ahmet Armağan
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar