Alman markanın cabrio gövdeye giriş modeli olan C-Serisi Cabrio, Mercedes-Benz’in yeni tasarım felsefesine göre şekillendirilmiş.
Mercedes’in en çok tercih edilen modellerinden biri olan C-Serisi, farklı gövde seçenekleriyle de kullanıcı kitlesini genişletmeyi başarıyor. Coupe, sedan ve station karoserin yanında sunulan cabrio, özellikle yaz aylarında keyifli bir sürüş sunuyor. Ülkemizde 1.6 ve 2.0 litrelik turbo benzinli motorlarla satılan C Cabrio’nun, en büyük rakipleri ise BMW 4 Serisi Cabrio ve A5 Cabrio… C 180 Cabrio’nun fiyatı 256 bin TL’den başlarken, C 300 Cabrio 360 bin TL’den satılıyor.
İlginizi çekebilir
Tentesi kapalıyken C-Serisi Coupe’ye benzeyen Cabrio, elmas tasarımlı ön ızgara ve LED yüksek performanslı farlarıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Cam pencereye sahip gergin kumaş tente gövdeye uyumlu çizgisiyle özgün tasarıma sahip bagaj kapağı ile birleşiyor. Kumaş tente kapalıyken 360 litre olan ve kumaş tente açıldığında bile 285 litrelik hacim sunan bagaj, cabrio bir otomobile göre bile oldukça geniş bir hacme sahip. Yeni C-Serisi Cabrio’da standart siyah elektrikli kumaş tente dışında isteğe bağlı olarak koyu kahve, koyu mavi, koyu kırmızı veya siyah renk alternatiflerine sahip. S-Serisi Cabrio modelinden C-Serisi Cabrio modeline aktarılan kumaş tente yüksek dayanıklılık ve fonksiyonellik beklentilerini karşılıyor. Hareket halinde 50 km/s hıza kadar 20 saniyeden daha kısa bir sürede açılma ve kapanma özelliğine sahip olan kumaş tente açıldıktan sonra sessiz bir şekilde bagaj bölmesindeki tente kabinine gizleniyor. Kaliteli malzemeler ve işçiliği bir arada sunan kabinde, beş farklı renk alternatifine sahip deri koltuk seçeneği tercih edebiliyorsunuz.
Koltuklar isteğe bağlı olarak baş ve boyun bölgesini ısıtan Airscarf ile donatılabiliyor. Airscarf sürücü ve ön yolcunun baş ve boyun bölgesini ılık havayla ısıtıyor. Bu sayede C-Serisi Cabrio soğuk havalarda da sürüş konforu sunabiliyor. C-Serisi Sedan’dan 15 mm daha alçak ayarlanan süspansiyon, hem konforu hem de yol tutuşu bir arada sunabiliyor. İsteğe bağlı olarak sunulan spor yürüyen aksamla birlikte daha sert süspansiyona sahip olabiliyorsunuz. Yine isteğe bağlı olarak sunulan Airmatic havalı süspansiyon ön ve arka aks süspansiyon sertiliğini elektronik olarak sürekli ayarlıyor.
Test aracımızın kaputunun altında 156 HP güç üreten 1.6 litrelik turbo benzinli motor yer alıyor. 9G-Tronic şanzımanla kombine edilen motor, dinamik tasarıma uygun olarak atak bir sürüş sunuyor. Alt devirlerden itibaren canlı olan motor, C Cabrio’yu iyi taşıyor. Daha fazla performans isteyenler ise 2.0 litrelik turbo benzinli 245 HP güç üreten motoru tercih edebilirler. Mercedes C Cabrio’nun fabrika verisi 100 kilometre ortalama tüketim değeri ise 6.8 litre olarak verilmiş.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Fevzi Ondu
Son yorumlar