Karşısında Volkswagen Golf, Seat Leon ve Opel Astra HB gibi rakipler varken Japon markanın işi hiç de kolay değil fakat Mazda3 HB’nin de makyajdan sonra eli güçlendi.
Mazda’nın 2003 yılından beri yollarda olan ve en çok satılan modeli Mazda3, üçüncü jenerasyonuyla başarısını artırarak devam etmişti. Geçtiğimiz yıl ufak bir makyaj operasyonundan geçirilen Mazda3, zorlaşan rekabette elini güçlendiriyor. Mazda3’ün dış tasarımda ufak dokunuşlar yapılmış. Ön ızgara daha genişlerken, krom kaplamalar görünümü modernleştirmiş. Yeniden tasarlanan ön farlarda artık adaptif LED teknolojisi de kullanılmaya başlanmış. Tasarım olarak zaten şık gözüken Mazda3, bu ufak dokunuşlarla birlikte sınıfının en çekici modellerinden biri olmayı başarmış.
İlginizi çekebilir
Kabindeki değişikler biraz daha fark edilebilir düzeyde. Yeni tasarlanan direksiyon simidi ele daha iyi otururken, multimedya ekranın daha ince bir tasarıma kavuşmuş. Head-up display ekranı da renklendirilmiş. Mazda3 artık elektronik el frenine de kavuştu, bu sayede kabinde eşyalar için biraz daha fazla alan kazanılmış. Malzeme ve işçilik zaten sınıfının en iyilerinden biriydi, ufak dokunuşlarla kusursuza yakın bir hal almış. Mazda3 HB ülkemizde 1.5 litrelik benzinli ve 1.5 litrelik dizel motorla satılıyor. Her iki motor seçeneğinde de hem otomatik hem de manuel şanzıman seçeneğiniz mevcut. Test aracımızın kaputunun altında 1.5 litrelik litrelik 120 HP güç üreten benzinli motor yer alıyor. Bu motor altı ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş. Performans beklentisi olanları biraz hayal kırıklığına uğratacak olan bu motor, devirli kullanılmayı seviyor. Gaz tepkisini biraz yavaş alan Mazda3’ü, hızlandırmak için ya konsolun ortasında yer alan sport tuşuna basmanız ya da gaza iyice yüklenmeniz gerekiyor. Altı ileri tork konvertörlü şanzıman görevini başarıyla yerine getiriyor. Geçişler ve serilik çift kavramalılara yakın. Konvansiyonel şanzımana rağmen Mazda3’ün yakıt tüketimi oldukça az. Şehir içinde kullandığım Mazda3’ün tüketim değeri 7.5 lt/100 km’nin üstüne çıkmıyor. Benzinli-otomatik bir araç için oldukça başarılı bir değer. Mazda3’ün en sevdiğim özelliği süspansiyonu oldu. Makyajdan sonra konfor ile yol tutuşu çok iyi harmanlayan sistem, darbeleri kabine hemen hemen hiç almıyor. Yalıtım konusunda 120 km/s’den sonra sızan rüzgâr sesi haricinde Mazda mühendisleri başarılı bir iş çıkartmış. Direksiyon sınıfının en net çalışanlarından biri olarak dikkat çekiyor. Tepkilerinizi net bir şekilde ön tekerleklere aktarabiliyor.
İç hacim konusunda ön tarafta pek sıkıntı yaşanmıyor fakat arka tarafta üç yetişkin biraz sıkışmak zorunda kalabiliyor. 364 litrelik bagaj sınıfının en iyi değerlerinden biri değil fakat alçak yükleme eşiği eşyalarınızı kolay yükleme olanağı sunuyor. Benzinli Mazda3’ler 80 bin 633 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor. Aslında başlangıç fiyatı olarak rekabetçi diyebileceğimiz Mazda3, ülkemizde yollarda pek de fazla gözükmüyor. Bunun en büyük nedeni Mazda Türkiye’ye fazla kota verilmemesi. Eğer kota artırılırsa, Mazda3’ün sınıfının satış bakımından iddialı modellerinden biri olmasını tahmin etmek çok da güç değil. Premium markalara yakın kabin kalitesi, başarılı süspansiyon sistemi, tutumlu benzinli motoru ve dizel-otomatik seçeneğinin de sunuluyor oluşu Mazda3’ün ülkemizde daha iyi satışlar elde etmesini hak ettiriyor.
Son yorumlar