Güney Koreli markanın en çok satılan modellerinin başında gelen Sportage, 1.6 litrelik motoru ve önden çekişli versiyonuyla konuğumuz oldu.
Kia’nın 1995 yılından beri yollarda olan kompakt SUV’u Sportage, markanın amiral gemisi olmaya devam ediyor. Hyundai Tucson ile aynı platformda üretilen Sportage, tasarımıyla gözleri üzerine çekmeyi devam ediyor.
Kia Sportage’ın özellikle ön tasarımı oldukça dikkat çekiyor. Sportif çizgilerin hakim olduğu araçta, kaplan burnu olarak adlandırlan ve cee’d modelinden de görmeye alışık olduğumuz bir ön panjur bulunuyor. Aracın arka tasarımına geçtiğimizde kardeşi Hyundai Tucson’dan izler görmek mümkün. İki stop grubunu birleştiren kırmızı şerit ise şık bir hava katmış.
İlginizi çekebilir
Sportage’ın boyutları bir önceki nesle göre artmıştı. 30 mm artan aks mesafesi 2670 mm çıkmış. Bu sayede aracın içindeki yaşam alanı da grnişlemiş. Boyu da uzayan Sportage; 4480 mm uzunluğa, 1855 mm genişliğe ve 1645 mm yüksekliğe kavuşmuş. Büyüyen boyutlar arka tarafta çok daha fazla hissediliyor. Artan diz mesafesi ile birlikte üç yetişkinin rahatça seyahat edebileceği bir ortam yaratılmış. Arka koltukların arkaya doğru yatırılma özelliği ise çok iyi düşünülmüş. Elektrikli olarak açılan bagaj kapağının altında 466 litrelik bir hacim bulunuyor. 488 litrelik bagaja sahip Hyundai Tucson’un yanında biraz küçük kalıyor. Koltuklar yatırıldığında ise 1455 litrelik bir hacme sahip oluyorsunuz.
Kabine geçtiğimizde ise kaliteli bir iç mekân bizleri karşılıyor. İlk bakışta biraz düğme kalabalığı gözükse de aracı kullandıkça bu gözünüze batmaktan çıkıyor ve her düğmeye kolayca erişebiliyorsunuz. Zengin bir donanım listesine sahip Sportage’da ön ve arka koltuk ısıtma sunuluyor. Benim en fazla hoşuma giden donanımı ise telefonunuzu kablosuz şekilde şarj edebiliyor oluşunuz. İstanbul trafiğinde devamlı navigasyonla seyahat eden biri olarak kablo kirliliğinden kurtulmak beni mutlu etti.
Kia Sportage’ın kaputunun altında 1.6 litrelik bir motor yer alıyor. Bu motor 132 HP güç ve 161 Nm’lik bir tork üretiyor. Altı ileri otomatik şanzımanla gücünü ön tekerleğe aktaran motorun çekişini başarılı buldum. Alt devirlerden itibaren canlı bir karakter sunuyor. Fakat aracın gaz tepkileri biraz geç kalıyor. Gaza yavaşça bastığınızda geç hızlanabiliyor, biraz hızlı bastığınızda ise ani bir kalkış ile karşılaşabiliyorsunuz. Şanzımanın vites geçişleri sarsıntısız ve hızlı gerçekleşiyor. Süspansiyon sistemi konfor odaklı ayarlanmasına rağmen önden çekişli Sportage başarılı bir yol tutuşa sahip. Hızlı girilen virajlarda kararlı bir şekilde yoluna devam edebiliyor. Bu boyutlarda bir araç için ise yatma eğilimi az… Direksiyon tepkilerini kardeşi Hyundai Tucson’dan daha başarılı buldum. Kia Sportage yalıtım konusunda da başarılı bir iş çıkarmış. Motor ve yol sesini kabinde pek hissettirmeyen Sportage, yüksek hızlarda az da olsa rüzgâr uğultusunu kabine sızdırabiliyor.
Yazı : Özerk Ihlamur
Son yorumlar