Son nesil i20 ile oldukça başarılı bir iş çıkaran Hyundai, bu başarılı modelin tek kapılı versiyonundan sonra şimdi de Active adını verdiği bir başka modelini daha sahneye çıkardı. Türkiye’de üretiliyor olmasıyla da ayrı bir öneme sahip olan i20 Active, standart i20’den 2 cm daha yüksek süspansiyon sistemine sahip fakat bu yüksekliği otomobilin içine geçtiğinizde anlamanız biraz zor. Süspansiyon sistemi sadece yükseltilmemiş aynı zamanda da sertleştirilmiş. Plastik tamponlar aracın agresif görünmesini sağlarken, büyük sis farları i20 Active’i standart i20’lerden ayıran bir başka özelliği oluyor.
Kabine geçtiğimizde ise standart bir i20’den farklı bir atmosfer ile karşılaşmıyoruz. Yeni nesil i20’nin ferah kabini Active’de de korunmuş. Malzeme kalitesi ise yumuşak kaplamalar sayesinde sınıf standartlarının gerisinde kalmıyor. 7 inçlik dokunmatik ekranın tepkileri başarılı fakat bana kullanılışlılık olarak karışık geliyor. Daha sade bir arayüz tercih edilebilirdi. Elite isimli tek paketle satılan i20 Active’in donanım bakımından da bir eksiği bulunmuyor. Cam tavan opsiyonunun yer almadı i20 Active’de, 17 inçlik bu segmentte pek de alışık olmadığımız bir alaşım jant boyutu sunuluyor. Bu büyüklükteki alaşım jantlar aracın prestijini artırırken, sürüş konforuna da negatif etki yapıyor.
İlginizi çekebilir
Hyundai i20 Active asıl yeniliği ise kaputunun altında. Güney Koreli marka daha önce 1.0 litrelik motoru i10’da kullanmıştı fakat i20 Active yer alan 1.0 litrelik motorda turbo da yer alıyor. 120 HP güç ve 172 Nm torka sahip bu motor biraz devirli kullanılmayı seviyor. Alt devirlerde biraz cansız hissetirse de 2000 d/d’dan sonra maksimum torkun da devreye girmesiyle başarılı bir ivlenmeye sahip. Turbo gecikmesi çoğu turbo beslemeli otomobilde olduğu gibi i20 Active’de de yaşanıyor. Gaza ilk bastığınızda kısa bir süre tepki gelmezken, araç turbonun devreye girmesiyle size tepkisini gösterebiliyor. Ben genellikle üç silindirli motorların kendine has sesini sevmişimdir. i20 Active’de ki motorun sesini de oldukça beğendim fakat trafikte biraz fazla kaldığınız zaman sarsıntılı bir rölantisinin de olduğunu belirtmeliyim.
Hyundai i20 Active, iki farklı motor seçeneği ile ülkemizde satılıyor. Biri bizim de test aracımızda yer alan 1.0 T-GDI motor, diğeri ise 1.4 litrelik atmosferik ünite. Turbo motor sadece 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş, otomatik şanzıman isteyenler 1.4 litrelik motora yönelebilirler. Fakat manuel kullanmayı seviyorsanız 1.0 litrelik T-GDI motorun hem sürüş hissi, hem de yakıt tüketimi olarak 1.4 litrelik motordan çok daha başarılı olduğunu belirtmeliyim. Yakıt tüketimi demişken; Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI ile bir haftalık bir arkadaşlığımız oldu ve bu süre boyunca şehir içinde 6.5 litrelik bir ortalamayla gezdim. Bu değer de bana göre oldukça makul sayılabilir.
Yazı : Özerk Ihlamur
Son yorumlar