Hyundai’nin minik sınıftaki başarılı modeli i10, yenilenen özellikleriyle sınıfında rakipsiz olmayı sürdüreceğe benziyor.
Hyundai i10 ilk kez satışa sunulduğunda eski küçük Japon otomobillerini andırıyordu. Evet, şirin bir görünümü vardı. Fakat içi bir hayli küçüktü, motoru güçsüz, kalite anlamında da rakiplerinden bir hayli geride bir otomobildi. Donanım özellikleri de oldukça sınırlıydı. Hyundai’nin ‘i’ serisi modellerindeki hızlı gelişimin bir ürünü olan yeni i10 tanıtıldığında A segmenti otomobiller arasına bomba gibi düştü..
Hyundai Assan’ın İzmit’teki fabrikasında üretilen i10, bugüne kadar 300 binden fazla üretildi.
İlginizi çekebilir
Geçtiğimiz aylarda Hyundai i10 yenilendi ve zaten sınıfına göre son derece başarılı özelliklere sahip olan model, donanım özellikleriyle birlikte bir üst sınıftaki birçok otomobilin tahtına da göz dikti. Zaten B segmentiyle kıyaslandığında dahi boyutları itibarıyla burada da yer bulan model, artan özellikleriyle şimdi daha da tercih edilir olacak.
Bu özelliklerin başında ise Hyundai i10’un sınıfında karşımıza nadir çıkan; ön çarpışma uyarı sistemi, şeritten ayrılma uyarı sistemi ve statik dönüş farları yer alıyor. Bu tip aktif güvenlik sistemlerinin birçok C segmenti otomobilde dahi sunulmadığını göz önünde bulundurduğumuzda, i10 bu anlamda farkını ortaya koyuyor. Ayrıca yer verilen altı adet hava yastığı sayesinde otomobil ne denli güvenli olma hedefinde olduğunu da bizlere göstermiş oldu.
Kabine baktığımızda ise 7.0 inç’lik yeni bir dokunmatik ekranlı navigasyon ve multimedya ünitesi karşımıza çıkıyor.
Dıştan bakıldığında da tabii ki i10’u farklı kılan minör değişiklikler yer alıyor. Yeni bir tamponun yer verildiği otomobilde, bir önceki modelde kullanılan alt kısımdaki bumerang şeklindeki LED gündüz farları artık yuvarlak tasarımıyla ön ızgaraya taşınmış.
Hyundai i10, sürüş özellikleri anlamında çok başarılı bir otomobil. Yol tutuşu ve süspansiyon tepkileri oldukça başarılı. Kaputun altında yine bildik 1.25 lt’lik benzinli ünite yer alıyor. Ona eşlik eden dört kademeli otomaitk şanzıman artık fazlasıyla demode ve bu otomobilin eğlenceli sürüşünü gölgede bırakıyor. Hyundai i10’un alt devirlerde biraz daha güce ve daha canlı bir motora ihtiyacı var. Bu küçük dev, düşük hacimli motoruna rağmen biraz müsrif. Onunla ekonomik bir sürüş yapmak için oldukça dikkatli davranmak gerekiyor. Fakat tüketim rahatsız edici boyutta değil. Ama siz daha da tutumlu bir i10 istiyorsanız, LPG’li versiyonunu da tercih etme şansınız var. Sınıfında hemen hemen rakipsiz olan i10’un başlangıç fiyatı 40 bin 950 TL. Bizim test aracımızda yer alan donanımla tercih ettiğinizde ise fiyat 57 bin 300 TL’ye kadar çıkabiliyor.
Son yorumlar