Güney Koreli üreticinin C segmentindeki başarılı temsilcisi Elantra, yenilenen tasarımıyla birlikte Elite Plus isimli donanım paketine de kavuştu.
Hyundai Elantra, performanslı ve tutumlu motorları ile çift kavramlı DCT şanzımanıyla sınıfının en iddialı modellerinden biri olmayı başarmıştı. Fakat tek eksiği donanım tarafındaydı… Özellikle rakiplerinin yeni nesillerinin gelmesiyle donanım bakımından geride kalan Elantra, Elite Plus paketiyle bu eksiğini kapatmaya çalışıyor.
İlginizi çekebilir
Geçmişi 1990 yılına kadar uzanan Elantra, altıncı nesliyle ülkemizde de başarılı satış rakamlarına ulaşmıştı. Geçtiğimiz aylarda gelen makyaj operasyonuyla, markanın yeni tasarım felsefesi doğrultusunda özellikle ön yüzünde daha sportif bir görünüme kavuşan Elantra, yeni donanım paketiyle de iddiasını artıyor. Türkiye’nin en çok tercih edilen segmentlerinden birinde yer alan Elantra’nın rakipleri de oldukça güçlü. Renault Megane Sedan, Fiat Egea, Opel Astra Sedan, Volkswagen Jetta, Ford Focus Sedan, Honda Civic Sedan ve Toyota Corolla, Hyundai Elantra’nın en ciddi rakiplerinden bazıları… Türkiye’de Style, Elite ve Elite Plus isimli üç farklı donanımla satılan Elantra, Elite Plus donanım paketini sadece 1.6 litrelik dizel ve çift kavramlı şanzıman seçeneğiyle sunuyor. Eğer açılır tavansız tercih edersiniz 99 bin 700 TL, sunroof’lu tercih edersiniz 102 bin 200 TL’yi gözden çıkarmanız gerekiyor.
Peki Elite Plus paketiyle neler geliyor? Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, sürücü tarafında tek tuşla açılan cam, alüminyum görünümlü pedallar, arka koltuk havalandırma kanalı, akıllı bagaj kapağı, elektrikli katlanır yan aynalar ve arka park sensörü standart olarak sunuluyor. Açılır tavan seçeneğini de sadece Elite Plus donanımda opsiyonel olarak satın alabiliyorsunuz.
Test aracımızın kaputunun altında 1.6 litrelik dizel motor yer alıyor. Bu motor ürettiği 130 HP güç ve 300 Nm tork ile sınıfının en güçlü 1.6 litrelik dizel motorlarından biri olma özelliği taşıyor. Yedi ileri çift kavramlı şanzımanla kombine edilen motor, hem performans hem de tutumluluğu bir arada sunabiliyor. Fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 4.1 litrelik tüketim değerine sahip.
İç mekâna geçtiğimizde sınıf standartlarının gerisinde kalmayan bir malzeme kalitesiyle karşılıyorsunuz. Konsolun üst taraflarında yumuşak kaplamalar bulunurken, altlara doğru sert plastiğe yer verilmiş.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar