Ford uzun süredir Avrupa pazarında büyük SUV bulundurmuyordu. Bu açığı kapatmak için geniş bir aile SUV’u olan Edge’in hem Avrupa’da hem de ülkemizde satışına başladı.
Avrupa’da SUV pazarı büyümeye devam ediyor. Otomobil üreticileri de büyüyen bu pastadan pay kapmak için yeni modeller piyasaya çıkarıyor. Aslında Ford Edge yeni bir otomobil değil. İlk nesli 2007 yılında yollara çıktığında özellikle Amerika pazarında başarılı satış rakamlarına ulaşmıştı. Ama araç Amerika pazarı düşünülerek tasarlandığı için Avrupa’da çok fazla satış yapılamadı. 2015 yılında tanıtılan ikinci nesil Edge ise Ford’un yeni tasarım felsefesine göre üretilmiş ve çok daha dinamik bir görünümdeydi. Avrupa’da büyüyen SUV rekabetine giren Edge, ülkemize de ayak bastı fakat Türkiye’nin vergi sistemi Avrupa’dan farklı olduğu için ülkemizde ki SUV rekabetinde Edge’in işi biraz zor. Neden mi? Çünkü Edge Türkiye’de sadece 2.0 litrelik dizel motorla satılıyor. Bu da doğal olarak başlangıç fiyatını çok artırmış. Edge’in başlangıç fiyatı 100 bin USD. Bu rakamlara çıktığınızda karşınızda rakip olarak premium markaları buluyorsunuz. Audi Q5 379 bin TL’den başlarken, Mercedes GLC’nin dizel motorlu versiyonu 352 bin TL’den başlıyor. Yani Edge’in işi gerçekten de zor.
İlginizi çekebilir
Ford Edge’in ön tasarımı diğer kardeşleriyle hemen hemen aynı fakat özellikle arka tasarımını beğendiğimi belirtmeliyim. Aşağı doğru alçalan omuz çizgisi sportif bir görünüm katmış. Arka tarafta yer alan çift egzoz çıkışı da Edge’in gücünü vurguluyor. Tasarımda ülkemiz özelinde tek handikapı ise alçak olan kapı eşikleri. Amerika ve Avrupa’da kaldırım yükseklikleri çok az olduğu için bu bir eleştiri konusu olamaz fakat ülkemizde yüksek kaldırım kenarlarına Edge’i park ettiğinizde, kapıları açarken dikkatli olmanızda fayda var.
Ford Edge’in kalbinde çift turbolu 2.0 litrelik dizel bir ünite var. Bu motor 210 HP güç ve 450 Nm torka sahip. Çift kavramalı altı ileri Powershift şanzıman gücü dört tekerleğe birden aktarıyor. Yüksek torkla beraber Edge’in canlı bir sürüş karakteri var. Çift kavramalı şanzıman konforlu geçişler sunuyor fakat Audi ve BMW’nin şanzımanlarına göre daha yavaş kalıyor. 9.4 saniyelik 0’dan 100 km/s hızlanma, daha seri bir şanzımanla aşağılara çekilebilirdi. Çünkü bu motor daha iyi bir şanzımanı hak ediyor.
Dizel motorun avantajı yakıt tüketiminde ortaya çıkıyor. Ortalama 5.8 lt/100 km’lik değer Edge’i en tutumlu model yapmıyor belki ama sürekli dört tekerlekten çekiş ve 210 HP gücü düşündüğünüzde makul bir rakam.
Edge, tipik bir Ford gibi hissettirmiyor aslında… Kuga’nın rijit sürüşü Edge’de bulunmuyor, bunda Amerikan genlerinin de etkisi var tabii ki… Hakkını da yemeyelim çünkü Edge kötü yol tutan bir otomobil değil. Sadece Ford markasının alışık olduğumuz sürüş dinamiklerine sahip bulunmuyor. Direksiyon sistemi de fazla hisli değil, yumuşak yapısı şehir içinde kullanımı kolaylaştırıyor fakat tepkileri yine bir Kuga kadar keskin değil. Yalıtım konusunda ise bir Audi kadar başarılı olmasa da, Ford mühendisleri iyi iş çıkarmış. Yol ve motor sesi kabine fazla sızmıyor.
İç mekâna geçtiğimizde klasik Ford tasarımı göze çarpıyor. Böyle pahalı bir modelin kabin tasarımının biraz daha farklı olmasını beklerdim fakat bir S-Max ile aynı görünüyor. Kaplamalar yumuşak, işçilik başarılı fakat orta konsolda yer alan plastik malzeme göze pek hoş görünmüyor. Özellikle rakip olarak BMW, Audi ve Mercedes’i kendiniz seçiyorsanız, biraz daha detaylara önem vermeniz gerekiyor. Kabinde eşya gözleri bakımından ise herhangi bir sıkıntı bulunmuyor. Edge beş kişilik bir ailenin rahat yolculuk etmesini sağlayabilecek yaşam alanını sunuyor. Arkada tarafta diz ve baş mesafesi uzun boylu yolcular için bile yeterli. Edge’in en başarılı olduğu konulardan biri de bagaj hacmi. Elektrikli olarak açılabilen bagaj kapağı ile 602 litrelik bir alana ulaşabiliyorsunuz. Tüm koltukları katladığınızda ise 1847 litrelik bir alana sahip oluyorsunuz.
Ford Edge, donanım olarak zengin bir listeye sahip. Ülkemizde tek donanım paketiyle satılan Edge’de; 19 inç alaşım jantlar, ısıtmalı ön cam, elektrikli bagaj kapağı, sürücü diz hava yastığı, devrilme kontrol sistemi, şerit takip sistemi, deri ve elektrik destekli koltuklar, ısıtmalı ve soğutmalı ön koltuklar, 8.0 inç dokunmatik ekran gibi donanımlar standart olarak geliyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar