Pikap pazarı her geçen gün büyüyor. Markalar kendi üretmese de ürün gamına mutlaka bir pikap ekliyor. Fiat Fullback de bunlardan biri. Bakalım Fiat logolu bu yeni model bizlere neler sunuyor?
Dört tekerlekten çekişli pikaplar global anlamda son yıllarda büyük bir patlama yaşadı. Genel olarak Uzakdoğu’da üretilen bu araçlar, birçok marka tarafından ortak olarak kullanılıyor. Örneğin, Nissan Navara NP300’ün ardından Renault Alaskan ve Mercedes X-Serisi tamamen Navara orijini ile üretiliyor. Keza kullandığımız Fullback de Mitsubishi L200 orijinli bir model.
Teknik olarak birebir benzerlik gösteren iki otomobil arasındaki en önemli fark tabii ki Fiat logosu altındaki tasarım.
İlginizi çekebilir
En önemli değişimin tasarım olduğundan bahsediyoruz ama otomobilin içine bindiğiniz anda ferah fakat çok da albenisi olmayan bir kabin sizi karşılıyor. Hatta biraz eski bile görünüyor diyebiliriz. Neyse ki Fiat Fullback rekabetçi fiyatıyla oldukça donanımlı geliyor. Uzun bir süre önce L200 kullanmıştık ama o araca göre kabin bizlere göre daha konforlu ve sessiz. Ayrıca koltukların yanal destekleri sizi iyi bir şekilde sarıyor. Kabinde dikkate değer depolama alanları karşınıza çıkmıyor. Ancak kapılarda dar da olsa işinize yarayacak gözler mevcut.
Fiat Fullback’te 2.4 lt’lik dizel bir ünite kullanılıyor. Bu motor hem 4×4 hem de 4×2 versiyonunda görev yapıyor. 150 ve 180 HP olmak üzere iki farklı seçeneğiniz var. Test otomobilimiz 180 HP ve gücüne rağmen oldukça ekonomik değerlere sahip. Araçta beş ileri otomatik bir şanzıman kullanılıyor. Ayrıca daha konforlu ve lüks bir pikap algısı yaratılması adına elektrikle ayarlanabilir ve ısıtmalı deri koltuklar, çift bölgeli klima kontrolü, bi-xenon farlar, 7.0 inçlik ekran (Blaupunkt imzalı kesinlikle sezgisel ve kullanışlı değil) ve şeritten ayrılma uyarısı gibi donanımlar Fullback’in üst donanımlarında standart olarak sunuluyor. Ayrıca konforlu bir şekilde tasarlanmış yumuşak süspansiyonu asfalt üzerindeki sürüşlerde oldukça tatminkâr.
Fullback arazi üzerinde tabii ki asfalt üzerinde olduğudan çok daha iddialı. Ön ve arka akslar arasında tork dağılımını sağlayan dört farklı çekiş modunun bulunduğu bir sistem görev yapıyor. Asfalt üzerinde 2H modunda otomobili iki tekerlekten çekişli olarak kullanabiliyorsunuz ve bu beraberinde yakıt ekonomisi de getiriyor. 4H modu ise Fullback’i sürekli dört tekerlekten çekiş moduna kavuşturuyor. Bu mod, kaygan ve bozuk zeminlerde daha fazla tutunma için gücü ön ve arka aksa dağıtıyor. 4HLC modunda ise kar, kum ve kaygan çamurun hakim olduğu zeminlerde daha güvenli ve etkili bir çekiş sağlanması adına merkezi diferansiyeli kilitleyerek ön ve arka tekerlekler arasında eşit tork dağılımı sağlıyor. 4LLC modu ise Fullback’i arazide kükreyen bir aslana dönüştürüyor. Bu modda araç düşük hızlarda maksimum tork artışı sağlıyor. Fullbacak, şartların çok ağırlaştığı off-road koşullarına eklenen kar, çamur, dik inişli-çıkışlı zeminlerde düşürülen dişli oranları sayesinde en zorlu durumda bile kendini çıkarmayı başarıyor.
Mitsubishi’nin güven verici motor, şanzıman ve dört tekerlekten çekiş özelliklerine Fiat’ın marka güveni eklendiğinde Fullback avantajlı fiyatlarıyla güçlü bir pikap düşünenler için iyi bir alternatif olabilir.
Yazı : Ahmet Armağan
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar