İtalyan markanın 1977 yılından beri yollarda olan ufak ticarisi Fiorino, 2007 yılında Tofaş’ın da desteğiyle dördüncü nesline kavuşmuştu. Ayrıca 2009 yılında Tofaş’ın üretmiş olduğu 3 milyonuncu araç olma unvanını da elinde bulunduran Fiorino, geçirdiği makyaj operasyonundan sonra daha çekici hale gelmiş.
Fiorino ülkemizde combi ve cargo isimli iki farklı karoserle satılıyor. Her iki karoserde de 1.3 litrelik Multijet motor sunuluyor. Otomatik şanzıman seçeneği ise sunulmuyor. Donanımda ise Pop, Safeline, Emotion ve Premio seçenekleri mevcut. Rakiplere baktığımızda Peugeot Bipper ve Citroen Nemo öne çıkıyor. Fiat Fiorino Combi 48.900 TL’den başlarken, Peugeot Bipper Tepee 48.750 TL’den başlıyor. Citroen Nemo Combi’nin başlangıç fiyatı ise 49.950 TL.
Test aracımız Premio donanım seviyesine sahip. Bu donanımla birlikte gelen en önemli donanımlar ise: sürücü ve yolcu koltuk ısıtma, 5 inçlik dokunmatik ekran, Hız Sabitleme Sistemi, yan havayastıkları ve 16 inçlik alaşım jantlar oluyor. Sert plastik malzemenin hakim olduğu kabinde, işçilik ise başarılı. Ergonomi konusunda da Fiat mühendisleri başarılı bir iş çıkarmışlar. Kabinde bolca eşya gözü bulmak mümkün oluyor.
İlginizi çekebilir
Fiat Fiorino’ya 1130 mm uzunlukta, 1473 mm genişlikte ve 1205 mm yükseklite eşyalarınızı rahatça sığdırabiliyorsunuz. 644 mm genişliği ve 1041 mm yükseliği bulunan sürgülü yan kapılar ise hem eşya hem de insanların geçiş yapabilmesi için yeterli alanı sunuyor.
Fiorino’nun kaputunun altında 1.3 litrelik Multijet motor yer alıyor. Sadece Premio donanımda isteğe bağlı 95 HP’lik versiyonu seçebiliyorsunuz. Bizim test aracımızda 75 HP’lik motor bulunuyor. Boşken bile düşük devirlerde cansız olan motor, devirlendikçe kendini buluyor. Şehir içi kullanım için tasarlanan Fiorino’yu zorunlu kalmadıkça uzun yolda kullanılması pek güvenli olmayacaktır. Eğer böyle bir zorunluluğunuz varsa da 95 HP’lik versiyonu tercih etmenizde fayda olacaktır.
16 inçlik alaşım jantlar yüzünden sert bir kullanışa sahip olan Fiorino, çukurlu yollarda biraz rahatsızlık yaratabiliyor. Tabii ki bu biraz da sizin tercihinize göre değişen bir durum, her ne kadar şık dursa da ticari araçlarda geniş alaşım jantlar pek de kullanışlı olmuyor.
Fiat Fiorino’nun asıl hüneri ise yakıt tüketiminde kendini gösteriyor. 1190 kilogramlık boş ağırlığa sahip Fiorino, fabrika verisi ortalama 100 kilometrede 4.5 litrelik bir değere sahip. Tabii bu değer aracın yüklü olup olamamasıyla birlikte değişkenlik de gösterebiliyor.
Son yorumlar