Türkiye’de Tofaş çatısı altında 520 milyon dolarlık bir yatırımla hayata geçirilen Egea, İtalyan markanın kabul etmemesine rağmen çoğu kişi tarafından Linea’nın devamı olarak görülüyor. Fakat sunduğu zengin donanım listesi, konforlu sürüş hissi ve özellikle otomatik şanzımanıyla Egea, Linea’nın oldukça ötesinde bir otomobil olmayı başardı.
İlginizi çekebilir
Fiat Egea 1.4 ve 1.6 litre benzinli, 1.3 ve 1.6 lt dizel motor seçenekleriyle satılmaya devam ediyor. Hatchback ve sedan karoserleriyle satılan Egea, geçtiğimiz aylarda tanıtılan station karoseriyle de yakın bir gelecekte satılmaya başlanacak. Fiat Egea’nın en büyük rakibi geçtiğimiz günlerde tanıtılan Renault Megane Sedan olacak. Onun yanında Opel Astra Sedan, Hyundai Elantra, Ford Focus Sedan gibi rakipleri de yerli Egea’nın karşısında yer alıyor. Renault Megane Sedan’ın henüz fiyatları açıklanmadığı için Opel Astra Sedan’ın fiyatını baz alırsak, Astra Sedan 56.900 TL’lik bir başlangış fiyatına sahip. Bunun yanında Egea Sedan’ın başlangıç fiyatı ise 51.900 TL. Diğer saydığım rakiplerinin fiyatları ise Opel Astra Sedan’dan bile yüksek olduğu için Egea açık ara en ucuz otomobil olmayı başarıyor.
Fiat Egea’nın fiyatından başka da öne çıktığı birçok özelliği mevcut. Bunlardan biri de yaşam alanı… Egea özellikle arka tarafında oldukça cömert bir diz ve baş mesafesi sunuyor. 2637 mm’lik aks mesafesi sayesinde beş yetişkin rahatlıkla uzun bir seyahate çıkabilir. Sınıfının en iyi bagaj hacimlerinden birini sunan Egea, Hyundai Elantra’nın 458 litrelik hacmine karşı 520 litrelik devasa bir bagaj sunabiliyor. Özellikle Linea’ya göre oldukça artan kabin kalitesi aracın koltuğuna oturur oturmaz farkedilebiliyor. Sınıfının en iyi işçilik ve malzeme kalitesine sahip olmasa da, Fiat’ın aldığı mesafe gerçekten de etkileyici.
Fiat Egea’nın kaputunun altında 1.6 litrelik atmosferik bir motor yer alıyor. 110 HP güç ve 152 Nm tork üreten motor alt devirlerde cansız bir karaktere sahipten, devirlendikçe kendine geliyor. 6 ileri geleneksel şanzımanla kombine edilen motor, fazla ekonomik bir gösterge çizmiyor. Fabrika verilerine göre ortalama 100 kilometrede 6.3 litre yakıt tüketen Egea ile 200 kilometreyi aşkı bir yol yaptım. Benim elde ettiğim değer ise 8.2 litreydi. Bu tabii ki, kullanıma ve yol koşullarına göre oldukça değişiklik gösterebilir. Geleneksel tork konvertörlü şanzıman sarsıntısız geçişlere sahip. Bir çift kavramalı kadar hızlı olmasa da tatminkar serilikte vites geçişleri gerçekleşiyor.
Özellikle yerli üretim olması açısından bizim için ayrı bir yere sahip olan Egea, objektif bakıldığında da sınıfının en iddialı modellerinden biri olmayı başarıyor. Konforlu sürüşü, zengin donanımı, ekonomik dizel motor seçenekleri, otomatik şanzıman seçeneği ve uygun fiyatıyla rakiplerinin uykusunu daha çok kaçıracağa benziyor.
Son yorumlar