Fiat denildiğinde aklınıza tutumlu motorlar, sıkıcı sedanlar, vanlar veya ticari taksiler gelebilir. Fakat aslında bu markanın kökleri çok daha eğlenceli otomobillere dayanıyor. 124 Spider da bunlardan biri ve günümüzde tekrar hayata döndürüldü…
Fiat 124 Spider’ın geçmişi 1966 yılına kadar uzanıyor. 1966-1985 yılları arasında üretilen 124 Spider, tasarımı ve eğlenceli sürüşüyle markanın en kült modellerinden biri olmayı başarmıştı. Fiat, 500 modelinin yeni versiyonu ile geçmişte yaşanmış başarılarını tekrar etmeyi hedeflerken, sırada 124 Spider’ın olduğunu tahmin etmek çok da güç değildi aslında. 2015 yılında Los Angeles Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni 124 Spider’ın en büyük süprizi Mazda MX-5’in altyapısını paylaşıyor oluşuydu. Dünyada milyonluk satış rakamlarını yakalayan ilk roadster otomobil olma unvanını taşıyan Mazda MX-5’in tercih edilmesi, Fiat 124 Spider’ın daha yollara çıkmadan bile ne kadar eğlenceli bir otomobil olabileceğinin ipuçları sayılabilirdi.
İlginizi çekebilir
Fiat 124 Spider, ülkemize 1.4 litrelik 140 HP gücünde Multiair isimli turbo beslemeli benzinli motorla giriş yaptı. Bu motoru ister altı ileri otomatik isterseniz de altı ileri manuel şanzıman ile tercih edebiliyorsunuz. Fiyatlar ise seçtiğiniz donanım ve şanzıman seçeneğine göre 145 bin TL’den 170 bin TL’ye kadar uzanıyor. Başlangıç fiyatına baktığımızda kardeşi Mazda MX-5 ise 120 bin 250 TL’lik bir etikete sahip.
Söz konusu eğlence olduğunda tabii ki manuel şanzımanı, otomatiğe tercih ederim. Zaten Fiat da bunu düşünmüş olacak ki, test aracımızı manuel şanzımanlı bize teslim ettiler. Altı ileri manuel şanzıman, MX-5’te olduğu gibi gücü arka tekerleklere iletiyor. 240 Nm torka sahip 1.4 litrelik turbo motor, 124 Spider’ı 0’dan 100 km/s hıza 7.4 saniyede çıkartabiliyor. Bu otomobilin asli görevi hızlanma ya da motor gücü değil. En büyük amacı eğlenceli bir sürüş sunuyor olması. 124 Spider kağıt üstünde güçlü gözüken fakat yolda o kadar da performans gösteremeyen bir motora sahip olsa da her virajda gaza ufak dokunsanız dahi arka tarafını bırakabilen bir otomobil. Yani performans tarafındaki eksiğini, eğlenceli sürüşü ile kapatmasını iyi biliyor. Özellikle ESP sistemini kapattığınızda her virajda drift yapıyormuş hissini size tattırıyor. Kontrol edilmesi kolay olan 124 Spider, net direksiyon sistemi ile komutlarınıza iyi bir şekilde karşılık veriyor.
1050 kilogramlık 124 Spider, hafifliği sayesinde tutumlu olmayı da başarıyor. 1.4 litrelik turbo motor sakin kullanımda ortalama 6.4 lt/100 km’lik bir tüketim değerine sahip.
Tentesi manuel olarak kaldırılan otomobil, yolda bütün gözleri üzerine çekebilecek bir tasarıma sahip. 124 Spider, Mazda MX-5’e nazaran daha keskin hatlara sahip. Bu sebeple daha sportif duruyor. İç mekân direksiyon simidinin üstündeki Fiat logosu hariç MX-5 ile birebir aynı. İki kişilik 124 Spider’da bir bardaklık bile bulunmuyor oluşu can sıkıcı olabiliyor. Sert süspansiyon, bel,sırt ve boyun ağrısı olanlar için sıkıntı yarabilecek kadar sarsıntı iletiyor kabine. Bu sarsıntılar daha 10 bin km’ye bile gelmemiş test aracımızın içerisinden tıkırtılar gelmesine sebep olmuş.
Test aracımız, 124 Spider’ın en yüksek donanım seviyesine sahipti. Zengin bir donanım listesine sahip 124 Spider, Gusto paket ile birlikte dokuz hoparlörlü Bose ses sistemini de sunuyor. Oldukça iyi ses kalitesine sahip bu sistem, aracın üstü açıkken de kaliteli sesiyle dikkatleri üzerine çekiyor.
Yine Gusto paket ile full LED ön farları da standart olarak sunuyor. Deri koltuklar, 7.0 inçlik dokunmatik multimedya sistemi, 17 inç alaşım jantlar ve otomatik klima da yine üst donanımda standart olarak sunulan diğer özellikler.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar