Büyük SUV’ların benzinin pahalı olduğu ülkemizde dizel motorları olmadan hayatta kalma şansı hemen hemen hiç yok. Fakat BMW, X5 ile bu geleneği yıkmak için hibrit motorlu versiyonunu ülkemizde de satmaya başladı.
Aslında hibrit bir motor için SUV segmenti ideal bir seçenek. Çünkü büyük piller için bolca alan bulmak mümkün. Zaten ağır olan otomobile, pillerin katkısı da pek fazla etki etmiyor.
Daha önce Mitsubishi gibi SUV’larda hibrit motoru deneyip başarılı olan markalar da vardı fakat X5 gibi prestijli bir modelde çok daha önemli hale geldi.
İlginizi çekebilir
BMW X5 ülkemizde sadece 2.0 litrelik dizel ve hibrit motor seçenekleriyle satılıyor. Dizel motor seçeneği 503.400 TL’den başlarken, hibrit motorlu versiyon 599.900 TL’ye satılıyor. Hibrit seçeneğinde ülkemiz için vergi avantajlı 2.0 litrelik dört silindirli turbo beslemeli motora destek olmak için 111 HP’lik elektrik motor mevcut. 2305 kilogramlık ağırlığa toplam üretilen 313 HP güç yeterli oluyor. BMW X5 hibrit, 0-100 km/s hızlanmasını 6.8 saniyede tamamlıyor ki, bu 3.0 litrelik dizel versiyon ile aynı süre. Dizel motor 156 g/km CO2’lik değere sahipken, hibrit versiyon sadece 77 g/km CO2 değeri sunuyor. Tabii bu emisyon değerleri için yolunuzun üstünde çok sayıda şarj istasyonun bulunması gerekiyor. 30 kilometrelik elektrik menzili şehir içinde yeterli olsa da şehir dışında işin büyük kısmı benzinli motora düşüyor. Yine karşılaştırma yapmak gerekirse, 2.0 litrelik dizel motorun ortalama tüketim değeri 5.6 lt/100 km’yken, hibritin ortalama tüketim değeri 3.3 lt/100 km olarak verilmiş. Dizel motorlu X5, daha akıcı bir sürüşe sahip. Motorda herhangi bir güç kesintisi yaşamıyorsunuz. Fakat hibrit motorda elektrik mi benzin mi kararsızlığı sürüşe de yansıyor.
Hibrit otomobillerin çoğunda olan pil kullanımını düzenlemeye yardımcı sistemler BMW X5’te de yer alıyor. Auto eDrive elektrikli motoru mümkün olduğunda olduğunca fazla kullanmaya çalışırken, Pil tasarrufu modu ise elektrik gücünü yedekte tutmayı sağlıyor. Bu modlar X5’in artık tüm BMW’lerde görmeye alışık olduğumuz ecopro, konfor, spor ve spor+ modlarının yanında sunuluyor. BMW X5 hibriti şarj kablosuyla herhangi bir ev tipi prizi kullanarak veya kendinize ait BMW i Wallbox ile evde şarj edebiliyorsunuz.
BMW X5 hibriti diğer versiyonlardan ayıran önemli farklardan biri de bagaj hacminde ortaya çıkıyor. Hacimli pillerden dolayı BMW mühendisleri bagajdan az da olsa feragat etmek zorunda kalmış. 650 litrelik hacim 500 litreye düşürülmüş. Fakat bu hacim bile sınıfında yeterli alanı sunuyor.
Sürekli dört tekerlekten çekişe sahip BMW X5 hibrit, sekiz ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş. Diğer versiyonlara göre biraz daha ağır olan X5 hibrit, BMW’den alışık olduğumuz dinamik sürüşe sahip olmasa da keskin direksiyonu sayesinde sınıfının hem yol tutuş hem de konfor bakımından en başarılı modellerinden biri olmayı başarıyor. Yalıtım premium SUV’lara yakışır seviyede başarılı, özellikle şehir içinde elektrikli sürüşlerde kabinde hiç ses duymuyorsunuz. Zengin donanımıyla da sınıfının gerisinde kalmayan X5’in işçilik ve malzeme kalitesi de mükemmele yakın. Tek eleştirim direksiyon ısıtma tuşunun, direksiyonun altına doğru konumlandırılmış olması. Bu yer tercihi düğmeye hem sonradan takılmış hissi versiyor hem de ergonomik olmaktan uzak.
BMW X5’in Mercedes GLS, Audi Q7 ve Volvo XC90 gibi güçlü rakipleri mevcut. Fakat tek hibrit seçeneği sunan rakibi Volvo XC90… Volvo XC90’nın da hibrit motorlu başlangıç fiyatı 614.890 TL ile BMW X5’in üzerinde.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Sonuç
Farklı olmak isteyenlere
Eğer premium bir SUV almak istiyor ve onu özellikle şehir içinde kullanmayı tercih ediyorsanız X5 hibrit sessiz sürüşü ve tutumlu motoruyla iyi bir seçenek gibi duruyor. Fakat ülkemizdeki şarj sıkıntısını da düşünürsek uzun yolda dizel motor daha avantajlı.
Son yorumlar