BMW 5 Serisi, ilk nesilinden bu yana sürüş dinamikleri açısından üst orta sınıfın standartlarını belirliyor ancak konfor anlamında Mercedes E-Serisi’nin gerisinde kalıyordu. Bakalım G30 kod adlı yedinci nesil 5 Serisi, konfor açısından da Mercedes E Serisi’yle olan farkı kapatabilmiş mi? Gelin birlikte inceleyelim…
Her alanda olduğu gibi otomotiv dünyasında da bir takım klişeler var. Ferrari daha yavaş olduğu rakiplerinden bile daha hisli otomobiller tasarlar. Porsche en iyi günlük binilebilen spor otomobildir. Lüksün simgesi Rolls Royce’dur. Land Rover arazi araçları konusunda yenilmezdir. VW Golf kompakt sınıfın değişmez yıldızıdır. Tüketim anlamında Fransız dizellerin eline kimse su dökemez… Premium Almanlar arasında da buna benzer bir klişe vardır. BMW her sınıfta sürüş dinamikleri açısından öndedir ve daha sportif tasarımlara sahiptir. Mercedes ise lüks hissi, konfor ve dayanıklılık anlamında yenilmezdir. Bu iki marka her ürettikleri modelde bu kriterlerde birbirlerinden ünvan alamazlar. Ya da alamazlardı… İki marka da bu klişeleri yıkmak için elinden geleni fazlasıyla yapıyor. Mercedes tasarım anlamında kendini çok geliştirdi. Hatta çekici tasarım açısından yavaş yavaş BMW’nin önüne geçmeye bile başladı. Sürüş dinamikleri anlamında da çok aşama kaydeden Mercedes, artık karşılaştırmalarda yol tutuş ve sürüş hissi açısından BMW ile her sınıfta rekabet edebilecek düzeye geldi. Aynı durum BMW için de geçerli. Bavyeralı üretici kalite ve dayanıklılık anlamında Mercedes’le aynı performansı sunuyor. Sürüş konforu ve lüks anlamında ise Mercedes’in her zaman bir adım gerisinde olan BMW bakalım yeni 5 Serisi ile bu konuda şeytanın bacağını kırabilecek mi?
İlginizi çekebilir
Sürüş dinamiği ve konfor hissi öyle bir denklem ki, ikisinin bir arada çok iyi bir şekilde sunmak oldukça zor. Mesela Mercedes, kompakt A Serisi ve türevlerinde BMW’nin 1 Serisi’yle yakaladığı sürüş dinamizmini yakalamak için çok uğraştı ve sonunda ortaya konfor açısından verimsiz olan sert otomobiller ortaya çıktı. İşin kötü tarafı dinamizm anlamında yine BMW 1 Serisi’ni yakalayamadılar. O yüzden 520d test aracını ilk kullanmaya başladığımda BMW’nin bu dengeyi yakalayıp yakalayamadığına dikkat ettim.
BMW mühendisleri, G30 BMW 5 Serisi’nde tamamen yeni bir yürüyen aksam kullanmış. Sürüş dinamikleri açısından yine sınıfının en sportif modeli olduğunu belirtmek gerek. Ama zaten başta da söylediğimiz gibi bu bir BMW 5 Serisi geleneği. Benim dikkatimi çeken süspansiyon konforu oldu. 520d test aracımız, İstanbul gibi bozuk yolların ve özellkle kasislerin bol olduğu bir şehire göre bile fazlasıyla konforlu. Bazı yol bozukluklarından neredeyse hiç etkilenmiyorsunuz. Ama sanmayın ki otomobil de etkilenmiyor. Aslında süspansiyon sistemi siz farketmiyorken alt tarafta harıl harıl çalışıyor. Benim şu ana kadar kullandığım 5 Serisi modelleri arasında E-Serisi konforunu en çok yakalayan modelin yeni nesil G30 5 Serisi olduğunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Mercedes modellerinden alıştığımız o uçan halı üzerinde gidiyormuş hissini ilk kez bir BMW modelinde yaşıyorum. BMW mühendislerinin bunu sürüş dinamiklerinden ödün vermeden gerçekleştirmiş olmaları mükemmel. Gerçekten etkileyici…
Yeni BMW 5 Serisi’ne bir bütün olarak baktığımda en büyük eksisinin tasarım anlamında bir önceki modelle çok benzeşmesi oldu. Test aracımız siyaha yakın bir lacivertti ve otomobilin tasarım detayları daha az belli oluyordu. O yüzden eski modelle arasındaki farkları yakalamak kolay olmadı. Ön tekerlek yuvalarının arkasındaki farklı hava çıkışları ve ileri doğru gerilmiş stopları, otomobilin farklı noktaları olarak değerlendirebilirim. Yandan bakıldığında kapı kollarının üst kısmındaki çizginin de farklı olduğunu ancak dikkatli gözler görebilir.
Otomobilin iç mekânı 7 Serisi’nden izler taşıyor. Kalite algısı çok üst seviyede. 5 Serisi’nde iDrive sisteminin son nesli kullanılmış. Ana ekrandaki programlanabilir pencerelerde navigasyon ya da telefon gibi ana fonksiyonlar yansıtılabiliyor. Ayrıca 7 Serisi’nde olduğu gibi dijital bilgi ekranı dokunmatik olarak da kullanılabiliyor. BMW’nin yeni modellerine yönelik, iç mekân hep eskisine benziyor eleştirisini yeni 5 Serisi’nde yapmak çok mümkün değil. Evet tarz yine BMW’nin tarzı ama sonuç çok başarılı. Klima kontrolleri, gösterge tablosu ve yeniden tasarlanmış vites kolu gerçekten göze çok hoş görünüyor. Otomobilin boyutlarındaki artış milimetrik ama iç mekâna genişlik olarak yansıması daha fazla olmuş.
Test aracımızda 2.0 lt 190 HP gücündeki turbo dizel makine bulunuyordu. 0-100 km/s hızlanma 7.5 saniye. Ancak içeriye sanki daha yavaş hızlanıyormuş gibi bir his geçiyor. Bence hızlanmadan da daha önemlisi 100 km’de 4.5 lt olan ortalama tüketim. Bu boyutlardaki bir otomobil için oldukça iddialı.
Yazı: Yaman Yılmaz
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar