BMW 3 Serisi’nin fonksiyonelliği ile 4 Serisi’nin sportifliğini harmanlayan 418i Gran Coupe, 1.5 litrelik vergi avantajlı motoruyla konuğumuz oldu.
BMW’nin model gamında artık önemli bir yer tutmaya başlayan 4 Serisi, 2014 yılında yollara çıkmıştı. 4 Serisi Coupe’nin başarılı satış rakamlarına güvenen BMW, Audi A5 Sportback’e rakip olarak da 4 Serisi Gran Coupe’yi piyasaya sundu. 5 kapılı olması, sportif tasarımı ve eğlenceli sürüş karakteriyle dört kişilik ailelerin de hedefine giren 4 Serisi Gran Coupe, Alman markanın 1.6 litrelik turbo benzinli motorunun yerine gelen 1.5 litrelik 3 silindirli turbo benzinli motoruyla da başlangıç fiyatını aşağı çekmeyi başardı.
İlginizi çekebilir
Ülkemizde 1.5 litrelik 136 HP güç üreten benzinli ve 190 HP’lik 2.0 litrelik dizel motorlarla satılan 4 Serisi Gran Coupe’nin başlangıç fiyatı 192.300 TL. Dizel motorlusunun başlangıç fiyatı ise 277.100 TL. Rakamlardan da anlaşılacağı gibi ülkemiz vergi sistemi sebebiyle arada çok büyük bir fark bulunuyor. En büyük rakibi Audi A5 Sportback ise 217.797 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
BMW 418i Gran Coupe’nin kalbine 1499 cc hacimli 136 HP güç ve 220 Nm tork üreten 3 silindirli motor yer alıyor. Kağıt üstünde 1585 kilogramlık araç için hantal duran motor, çok fazla performans beklentisi olmayanlar için yeterli gücü sunuyor. 0’dan 100 km/s hızlanmasını 9.6 saniyede tamamlayan 418i Gran Coupe, standart kullanımlarda 3 silindirin dezavantajını yaşatmıyor. Sekiz ileri otomatik şanzımanla gücünü arka tekerleklere aktaran 418i Gran Coupe’nin vites geçişleri de oldukça hızlı ve sarsıntısız.
Arkadan itişli olmasıyla eğlenceli bir sürüş karakteri sunan 418i Gran Coupe, hızlı girilen virajlarda bile çizgisinden kopmuyor. Biraz fazla zorlandığında ise kontrol edilebilir şekilde arkadan kayma eğilimi gösterebiliyor. Süspansiyonun performanslı sürüşe olduğu kadar konforlu sürüşe de imkan verdiğini belirtmeliyim. Çok iyi ayarlanmış sistem sayesinde şehir içi kullanımlarda da rahatsızlık yaşamadan yolunuza devam edebiliyorsunuz. BMW’nin artık klasikleşen net direksiyon sistemi de, yoldan gelen her raporu anında sürücüsüne iletiyor ve sürücüsünden gelen tepkileri hızlıca tekerleklere gönderiyor.
Kabine geçtiğimizde diğer BMW modellerinden alışık olduğumuz tasarım bizi karşılıyor. Gösterişten uzak tasarlanmış kabinde, hemen hemen her yerde yumuşak kaplamalara yer verilmiş. İşçilik de BMW’ye yakışır şekilde…
Otomatik açılan bagaj kapağının altında 480 litrelik bir alan sunuluyor. Arka camla birlikte açılan bagaj sayesinde araca yükleme yapmak oldukça kolay. Sunduğu alan ise 3 Serisi ile aynı.
BMW 418i Gran Coupe’nin fabrika verisi ortalama yakıt tüketim değeri 5.2 litre olarak verilmiş. Daha çok şehir içinde kullandığım aracın bende ortalaması ise 9.3 litre oldu.
Yazı : Özerk Ihlamur
Son yorumlar