A4 Allroad yeni jenerasyonuyla ülkemizde satılmaya başlandı. Station karoserin fonksiyonelliği ve off-road bir otomobilin yeteneklerini tek bünyede birleştiren A4 Allroad, 2.0 TDI motoruyla konuğumuz oldu.
Transformers film serisin izlemeyenimiz yoktur diye tahmin ediyorum. Orada oluşan robotlar birçok parçanın birleşmesiyle meydana geliyordu. Audi A4 Allroad’u da aynı Transformers robotlarına benzetebiliriz. Station bir otomobille, bir SUV’un birleşmesinden yaratılan A4 Allroad, tek bir gövdede birçok yeteneği sunmasıyla neredeyse sınıfının rakipsiz modeli olmayı sürdürüyor. Allroad quattro ismiyle A6 modeliyle 1999 yılında sahneye çıktı. A4 modeli ise 2009 yılında Allroad quattro versiyonuna kavuştu. Ülkemizde en büyük rakibi V40 Cross Country olan A4 Allorad quattro’yu, Opel Insignia Country Tourer’da zorlamaya çalışıyor. Türkiye’de 190 HP gücünde 2.0 TDI ve 252 HP gücünde 2.0 TFSI motorla satılan A4 Allroad quattro, her iki motorda da S-Tronic otomatik şanzıman sunuyor. Dizel motorlu A4 Allroad quattro 288.340 TL’den başlarken, benzinli versiyon 331.576 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor. En büyük rakibi V40 Cross Country ise tek dört tekerlekten çekiş sistemini benzinli T5 motoruyla sunuyor ve başlangıç fiyatı da 186.620 TL.
İlginizi çekebilir
Alman markanın standart A4 ile Q5 arasına konumlandırdığı A4 Allroad quattro, plastik gövde kaplamalarıyla off-road ruhuna vurgu yapıyor. Standart A4 Avant’tan 34 mm daha yüksek olan Allroad quattro, arazide de kullanılmaya uygun yüksekliği sunuyor. Ön ve arka far gruplarında kullanılan LED teknolojisi de aracın prestijli görünümünü daha da yukarılara taşıyor.
Test otomobilimizin kaputunun altında ülkemizde de en çok satılmasını beklediğimiz 2.0 TDI motor yer alıyor. Bu motor 7 ileri DSG çift kavramalı şanzıman ile kombine edilmiş. 190 HP güç ve 400 Nm tork üreten motor, 1715 kilogramlık aracı oldukça rahat şekilde hareket ettirebiliyor. Alt devirlerden itibaren canlı olan motor, Allroad quattro’yu sadece 7.8 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmayı başarıyor. Çift kavramalı şanzımanın geçişleri her zamanki gibi oldukça yumuşak ve hızlı. Aerodinamik yapısı sayesinde SUV’ların uğradığı rüzgar baskısıyla karşılaşmayan A4 Allroad quattro, oldukça sessiz bir otomobil olmayı başarıyor. Yakıt tüketimi olarak fabrika verisi ortalama 5.1 litrelik bir değer verilmiş. Bu değeri gerçek yol koşullarında yakalamanız oldukça zor fakat şehir içinde 6.5 litrelik değerlerle yolculuk edebiliyorsunuz.
Sürüş özelliklerine geçtiğimiz zaman ise standart olan Avant’tan yüksek yapısının dezavantajlarını fazla yaşatmayan Allroad quattro, bir BMW 3 Serisi kadar çevik virajları almasa da, boyutundan beklenenden daha iyi bir yol tutuş sunuyor. Bunu sunmasında en büyük etken ise artık efsane haline gelmiş quattro yani dört tekerlekten çekiş sistemi. quattro teknolojisi sayesinde dev bir SUV ile girebileceğiniz çoğu araziye A4 Allroad ile de korkusuzca girebiliyorsunuz. Çok iyi çalışan sistem, güç dağılımını ustaca gerçekleştirip, sizi yolda bırakmamak için her türlü gücü ve teknolojiyi sunuyor.
Kabine geçtiğimizde Drive Select sisteminde yer alan off-road sürüş modu hariç herşey standart bir A4 ile hemen hemen aynı. Malzeme kalitesi ve işçilik neredeyse kusursuz. Sade tasarımı olan kabinde ergonomi olarak da hiç bir sıkıntı bulunmuyor. 505 litrelik bagaj hacmi station bir otomobilin nimetlerini gözler önüne seriyor. Yükleme eşiği de aşağıda tutulmuş.
SONUÇ
Her yola gelir
Audi A4 Allroad quattro, efsanevi dört tekerlekten çekiş sistemi, kusursuza yakın iç mekan kalitesi, station bir otomobilin işlevselliği ve bir SUV’un yeteneklerini çok iyi sunan bir model olarak neredeyse rakipsiz olan konumunu yeni nesliyle de koruyacağa benziyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar