Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis, yalnızca otomotiv değil, mobilite çözümleriyle de global çapta ses getirmeyi sürdürüyor. Geleceğin mobilitesini şekillendirecek çevik, yaratıcı ve verimli çözümler sunarak yeni fırsatlar yakalamaya kendisini adamış şirket, henüz ilk yılında etkileyici stratejik ortaklıklarla sağlam bir temel kurdu. Önündeki parlak geleceğin yeni uzun vadeli stratejik planını ise 1 Mart 2022’de açıklamaya hazırlanıyor.
Global otomotiv ve mobilite dünyasının en büyük grupları arasında yer alan Stellantis, yenilikçi, sürdürülebilir çözümler ve mobilitenin geleceğine şekil verecek çalışmalarıyla ilk yılını geride bıraktı. Son 12 ayda önemli dönüm noktalarını aşan Stellantis, birinci yıl dönümünü gururla kutluyor.
Önemli bir büyüklüğe sahip Çin, Afrika, Orta Doğu, Okyanusya ve Hindistan gibi potansiyeli olan pazarlara ek olarak, Avrupa, Kuzey Amerika ve Güney Amerika pazarlarında da güçlü bir varlık göstererek yolculuğuna bir yıl önce başlayan Stellantis, ortaya koyduğu mobilite çözümleri ve önemli ortaklıklarla gözleri üzerine topladı. Şirket, 30’dan fazla ülkede yürütülen endüstriyel operasyonlarla tüketici beklentilerini verimli bir şekilde karşılarken, 130’dan fazla pazarda eşsiz kalitede araçlar ve hizmetler sunuyor.
İlginizi çekebilir
“Dijitalleşen yaşam tarzından güç alıyoruz”
Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “Sektörümüz, müşterilerimizin giderek daha da dijitalleşen yaşam tarzlarından güç alarak yeni ve heyecanlı bir döneme giriyor. Dünyamızın tam da yeni bir ruha ihtiyaç duyduğu böyle bir zamanda herkes için temiz, bağlantılı, ulaşılabilir ve güvenli hareket özgürlüğü sunan Stellantis’in doğmuş olması bir tesadüf değil. Her Stellantis çalışanına, ortak birliğimizi oluştururken her gün yaptığı katkılar ve parlak bir geleceğe giden yolda büyük başarılar elde ettiği için çok teşekkür ederim” şeklinde konuştu.
“Önümüzde parlak bir gelecek var”
Stellantis topluluğunun doğru yolda ilerlediğini ancak yine de daha çok yapacak iş olduğunu vurgulayan Carlos Tavares, “Yarış devam ediyor. Stellantis, faaliyet gösterdiğimiz bu zorlu ortamda fark yaratacak. Bu bizim görevimiz ve rekabetçi zihniyetimiz sayesinde yıldızımız parlamaya devam edecek” dedi.
Stellantis ilk yılında, yarının mobilitesini şekillendirmek için yolculuğuna başladı ve etkileyici dönüm noktalarına ulaştı:
- Şirketin amacını, “Çeşitliliğimizden güç alarak, yarının mobilitesini şekillendiriyoruz” değerlerinin ise, “Dünyaya, çalışanlarımıza ve faaliyet gösterdiğimiz topluluklara özen gösteriyoruz” olarak tanımlandı.
- Etkinliği ispatlanmış operasyonel yönetim ve liderlik ekibi hızla kuruldu.
- 2021’de 10’dan fazla yeni ürün başarıyla piyasaya sunuldu: Citroën C4, Fiat Pulse, DS 4, DS 9, Jeep® Commander, Grand Cherokee/Grand Cherokee L, Wagoneer/Grand Wagoneer, Maserati MC20, Opel Mokka, Opel Rocks-e ve Peugeot 308
- Stratejik ortaklıklarla yenilikçi ve güçlü bir ekosistem inşa edildi. Aynı zamanda 14 ikonik marka ve iki mobilite markasıyla sürdürülebilir bir mobilite teknoloji şirketi olma yolunda dönüşüm gerçekleştirmek amacıyla elektrifikasyon ve yazılım stratejileri yürütüldü. Bu amaçla 2025 yılına kadar 30 milyar Euro’dan fazla yatırım planlandı.
- Aralarında yakıt hücreli van’ların da yer aldığı 33 elektrikli araç ve önümüzdeki 18 ay içinde gelecek olan 8 elektrikli araç için iddialı bir elektrifikasyon stratejisinin tanıtılması ve Automotive Cells Company, Factorial Energy, LG Energy Solution, Samsung SDI ve Vulcan Energy ile yürütülecek iş birliği programları gerçekleştirildi.
- Amazon, BMW, Foxconn ve Waymo ile yürütülen ezber bozan iş birlikleriyle yazılım dönüşümü hızlandırıldı.
- “First Investors Financial Services” şirketinin satın alınarak Amerika Birleşik Devletleri’ndeki küresel finans operasyonlarının güçlendirilmesi ve Avrupa genelinde “BNP Paribas Personal Finance”, “Crédit Agricole Consumer Finance” ve “Santander Consumer Finance” ile ortaklıklar yürütüldü.
- 1 Mart’ta açıklanacak uzun vadeli stratejik plan hazırlandı.
Son yorumlar