Skoda, açıkladığı 2030 stratejileriyle birlikte önümüzdeki dönemde gerçekleştireceği dönüşümün yol haritasını gösterdi.
2030’da Avrupa’da en çok satan beş markadan biri olmayı hedefleyen Skoda, aynı zamanda Hindistan, Rusya ve Kuzey Afrika gibi gelişmekte olan bölgelerde lider Avrupa markası olmayı amaçlıyor. Skoda, mevcut işleri korumasının yanı sıra elektromobiliteyle birlikte daha fazla istihdam yaratılmasını da sağlayacak.
Avrupa’da ilk 5 ve daha fazla elektrikli hedefi
İlginizi çekebilir
Skoda, uluslararası alanda genişlemesine yeni FABIA modeliyle hız kazandıracak. Bununla birlikte ürün yelpazesi, 2030’da en az 3 yüzde 100 elektrikli modelle daha fazla genişleyecek. Bu yeni modeller fiyat ve boyut olarak ENYAQ iV’nin altında konumlandırılacak. Avrupa’da ilk beş hedefiyle yoluna devam eden Skoda, giriş segmenti modelleriyle konumunu güçlendirecek, daha ulaşılabilir ve elektrikli modellerle istikrarlı bir şekilde büyüyecek. Bu hedeflerle birlikte Skoda, yıllık 1.5 milyon adetlik global satış potansiyeline erişecek.
2030 yılında Skoda’nın önemli hedeflerinden biri ise pazar gelişmelerine bağlı olarak Avrupa’da elektrikli araç payının yüzde 50-70 arasında olmasını hedefliyor.
Skoda markası, satış hedefleriyle birlikte çevresel hedeflerde de önemli adımlar atıyor. 2020 seviyesine göre toplam filo CO2 emisyon oranını yüzde 50’den daha fazla düşürecek. Aynı zamanda tüm Çek ve Hindistan fabrikalarında 2030’dan itibaren net sıfır karbon emisyonu ile araç üretimi gerçekleştirecek.
Son yorumlar