Aylarca süren spekülasyonlar ve ayrık far tasarımıyla geleceği konuşulan Skoda Octavia’nın makyajlı versiyonu sonunda tanıtıldı. Yeni farlarla birlikte Skoda tamamen LED far teknolojisine geçmiş oluyor. Makyaj öncesinde otomobilde bi-xenon ve LED gündüz farları kullanılıyordu.
Bunun dışında dış tasarımda büyük değişiklikler yok, sadece ön tamponda birkaç farklılık yer alıyor. Profil görüntüsü olduğu gibi kullanılmış ama arkada LED farlar için yeni grafiklere yer verildiğini görüyoruz. Ayrıca 16 ile 18 inç arasında değişen, yeni tasarımlı jantlar da makyajda kullanılmaya başlanmış.
İlginizi çekebilir
Geniş kabine göz attığımızda en üst donanımda Columbus infotaintment sisteminin, Kodiaq modelindeki dokunmatik, 9.2 inçlik ekranla geldiğini görüyoruz. Ekranın etrafındaki kontrol düğmeleri yerini dokunmatik butonlara bırakmış ve bu şekilde orta konsol çok daha çekici hale gelmiş.
Güncel kalmakla ilgili konuşurken, Skoda’nın, en üst modeli Superb’den en gelişmiş güvenlik teknolojilerini aldığının altını çizelim. Kullanıcılar opsiyon olarak önden çarpışma uyarısıyla birlikte çalışan yaya çarpışma uyarısı ve geliştirilmiş park asistanı gibi donanımlar alabiliyor. Bunun dışında makyajlı Octavia’da Rear Traffic Alert (arka trafik uyarı sistemi) ve Blind Spot Detection (kör nokta uyarısı) gibi sistemler de opsiyon listesinde.
Superb’den alınan bir diğer özellik de çıkarılabilen el feneri. Bu donanım “Simply Clever” adı verilen ve birden çok kullanıcının kendi ayarlarını kayıt edebildikleri kişiselleştirilebilir anahtar özelliğiyle birlikte alınabiliyor. Skoda’nın en çok sevilen modelinde artık opsiyon olarak direksiyon ısıtması ve ön koltukların arkasında katlanan masalar sunuluyor.
Kaputun altında kullanıcılar için beş benzinli, dört dizel motor seçeneği sunuluyor. Motor hacimleri 1.0 ile 2.0 litre arasında değişirken, güçler 85 ile 185 HP arasında değişkenlik gösteriyor. Tüm motorlar altı ileri manuel ya da yedi ileri DSG şanzımanla alınabilirken, 1.8 TSI ve 2.0 TDI seçeneklerinde opsiyon olarak dört çeker sistemi sunuluyor. Dynamic Chasis Control (DCC) sistemi Comfort, Normal ve Sport modlarına sahip.
Şimdilik vRS modelleriyle ilgili bir açıklama yok ama bunun nedeni sportif versiyonların en erken 2017’nin sonuna doğru satışta olması. Güçlü, 245 HP’lik bir vRS modelinden bahsediliyor, bu model adından da anlaşılacağı gibi 245 HP’lik motoruyla gelecek.
Daha düşük versiyonlar yılın sonuna doğru satışta olacakken, teslimatlar gelecek yıl yapılacak.
Son yorumlar