Martorell fabrikasında bulunan boya atölyesi, tesis içinde en fazla su kullanılan bölüm olarak, fabrikadaki su tüketiminin yarısına sahip. En çok su tasarrufunun da yapıldığı bu bölümde, otomobiller püskürtme yöntemiyle boyanırken arta kalan su bazlı boyalar arıtma tankında toplanıyor. Burada birçok kimyasal işlem sonunda, boya ve su ayrıştırılıyor. Geri kazanılan ve temizlenen su ise tekrar üretimde kullanılıyor.
Fabrikada yer alan ve önemli miktarda su tüketen başka bir bölüm ise, her bir Seat’ın tamamen su geçirmez olduğunun kontrol edildiği yağmur simülasyon testleri. Altı dakika boyunca Seat otomobillerin her metrekaresine 150 litreden fazla su, yağmurlama yöntemiyle dökülüyor. Kullanılan suyun tamamı, toplanıp, arıtılarak yine bu bölümde tekrar kullanılıyor. Seat, 2018 yılına kadar su tüketimini yüzde 25 oranında düşürmeyi hedefliyor.
Son yorumlar