SEAT’ın SUV atağının son üyesi olan Arona, kompakt boyutları ve geniş iç mekânı ile hem aileleri hem de gençleri kendine çekeceğe benziyor. Arona’nın 7 vitesli, DSG şanzımanlı, 1.0 benzinli versiyonunu kullandık.
İspanyol marka ilk olarak Ateca’yı piyasaya sunarak SUV segmentine adım attı. Başarılı satış rakamlarına ulaşan Ateca’dan sonra küçük SUV sınıfına Arona ile adım atan SEAT, bu aracı ülkemizde 115 HP’lik 1.0 EcoTSI benzinli ve 95 HP’lik 1.6 TDI dizel motorlar ile satıyor. Manuel şanzımanlı versiyonu olmayan (ülkemizde) Arona’nın tüm versiyonlarında yedi ileri DSG şanzıman sunuluyor. Fiyat skalası ise bu sınıf için oldukça rekabetçi. 109 bin 400 TL’den başlayan giriş seviyesi kampanyalı fiyatlar, donanım ve motor seçeneğine göre 157 bin 500 TL’ye kadar çıkabiliyor.
İlginizi çekebilir
SEAT Arona, tasarım olarak hem ağabeyi Ateca’dan hem de markanın diğer modellerinden izler taşıyor. Keskin hatlara sahip otomobil, tavan rayları, tampon- marşpiye altındaki plastik korumaları ve C sütununda yer alan X figürü ile diğer SEAT modellerinden ayrılıyor. Test aracımızda yer alan ve en üst donanım paketi olan Xcellence ile birlikte tavan rengini de siyah, gri, turuncu ve gövde rengiyle aynı olacak şekilde seçebiliyorsunuz.
Kabin tasarımı da klasik SEAT çizgisinde. Sürücü odaklı tasarlanan orta konsolda aradığınız kontrol elemanlarına rahatlıkla ulaşabiliyorsunuz. Ön konsolda bulunan deri görünümlü kaplama, farklı renkteki dikişler ile hem şık hem de kaliteli hissettiriyor. Konsolda bulunan zıt renkli dikişler, direksiyon ve vites körüğü etrafında kendine yer bularak sportif görünüme katkıda bulunuyor. 8.0 inçlik multimedya ekranı; çözünürlüğü, tepki hızı ve kolay kullanılabilirliği ile sadece kendi sınıfına değil, üst sınıflara da referans olacak kadar iyi. Apple CarPlay, Android Auto ve Mirror Link bağlantı seçeneklerine sahip olan bilgi ve eğlence sistemleri, opsiyonel olarak satın alınabilen Beats marka ses sistemi ile birleşince, bu sınıfta pek bulunmayacak kalitede bir müzik keyfi sunuluyor. SEAT ayrıca, Ibiza’da sunduğu ön bölge asistanı ve adaptif hız sabitleyici gibi üst sınıfta karşılaşabileceğiniz donanımlara da Arona’da yer veriyor.
Küçük kardeşi Ibiza gibi MQB A0 platformundan yükselen Arona, Ibiza’dan 79 mm daha uzun (4138 mm) ve 108 mm daha yüksek (1552 mm) gövdesiyle ferah bir ortam sunuyor. Özellikle baş mesafesi konusunda çok cömert olan Arona, hem ön hem arka koltuklarda yeterli diz mesafesine sahip. 400 litrelik bagaj hacmi sınıf standartlarını karşılıyor ve dört kişilik bir aile için yeterli alanı sunuyor.
Test aracımızın kaputunun altında 1.0 litrelik EcoTSI motor yer alıyordu. 115 HP güç üreten motor, gücünü ön tekerleklere yedi ileri çift kavramalı DSG şanzıman ile iletiyor. Arona, düşük hacmin verdiği avantajla hafif bir otomobil ve bunun avantajını hızlanmada da hissettiriyor. 2500 d/d’den itibaren gerçek gücünü yola aktaran Arona, üç silindirli motorun tatlı hırıltısıyla bu sınıfın en performanslı modellerinden biri olmayı başarıyor. DSG şanzıman her zamanki gibi görevini mükemmele yakın seviyede yerine getiriyor. 5.0 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimine sahip Arona, gerçek yol koşullarında da fabrika verisine yakın değerler tutturabiliyor.
Yüksek gövdesine rağmen en az Ibiza kadar dinamik bir sürüşe sahip. Konfor ve yol tutuşu iyi şekilde harmanlayan süspansiyon sistemi dinamik sürüşü tamamlıyor. Arona, 17 inçlik jantlara rağmen konfordan ödün vermiyor. Otomobil, yüksek yapısının kazandırdığı geniş görüş açılarının avantajıyla şehir içinde pratik ve güvenli bir sürüş vaat ediyor. Arona, verimli motoru ve dinamik sürüş özellikleriyle hem aileleri hem de gençleri kendine çekebilecek bir model. SEAT Arona, iddialı fiyatı ve dizel-otomatik modele de sahip olmasıyla satış liderliğini almakta çok zorlanmayacaktır.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar