BMW’nin ekonomi odaklı modelinin kaputunun altında yüksek teknoloji ürünü 1.5 litrelik üç silindirli turbo motor ve gücünü 7.7 Kwh’lık lityum bataryadan alan bir elektrik motoru bulunuyor. 136 HP ve 220 Nm tork üretebilen benzinli üniteye ek olarak 88 HP ve 165 Nm tork üretebilen elektrikli motor, ekonomik ve çevreci sürüş için katkı sağlıyor.
Kullanım sırasında benzinli motor ön tekerleklere güç iletirken, elektrikli motor ise gücünü arka tekerleklere gönderiyor. Önden çekiş, arkadan itiş ve 4×4 seçenekleri ile kullanılabilen 225XE, toplamda sunduğu 224 HP ve 385 Nm tork değerleri ile ekonomiden olduğu kadar performanstan da ödün vermediğini kanıtlıyor.
Öyle ki mevcut değerlere göre sıfır yüz kilometre hızlanmasını 6.7 saniyede tamamlayan BMW 225XE maksimum olarak 202 kms hıza ulaşabiliyor. Tüketim değerleri ise yüz kilometrede ortalama 2.1 litre olarak verilmiş. BMW 225XE’nin en dikkat çekici özelliği ise, şarjı tam dolu iken sadece elektrik motoru ile 125 kms ortalama süratle 41 km yol alabilmesi oluyor. Bataryasını tam olarak 3 saat 50 dakikada doldurabilen 225XE, dolum sonrası tekrar kullanıma hazır vaziyette oluyor. Şarj süresini kısaltmak için opsiyonel olarak satın alınabilen BMW 360 elektrik paketi sayesinde şarj süresini tam 1 saat kısaltmak mümkün olabiliyor.
İlginizi çekebilir
BMW 225XE bu sene sonunda Almanya’da satışa çıkarılacak. Başlangıç fiyatının ise 37.800 Euro olması bekleniyor.
Son yorumlar