Renault, yeni bir yarı kompakt crossover olan Kiger ile Hindistan’daki model gamını genişletti, ancak Asya ülkesi için üretilen çoğu küçük otomobilin aksine, ikinci aşamada uluslararası pazarlara da sunulacak.
Geçen yıl Kiger Concept tarafından ön gösterimi yapılan model, 2.500 mm uzunluğunda bir aks mesafesi üzerinde 4 metrenin biraz altında bir boya sahip, bu da onu şirketin Kwid ve Triber modelleri arasına yerleştiriyor.
Kiger’de öne çıkan ön önemli nokta cesur dış tasarım. Kaslı çamurluklar ve kaputla tanımlanan atletik bir görünüm, tipik Renault tasarımı ızgarayı çevreleyen şık farlar, C şeklindeki stoplar ve gövdenin alt kısımlarında plastik kaplama ile tamamlanan hafif kavisli tavan çizgisi ile Kiger, en iyi görünen kompakt crossover’lardan biri olmayı başarıyor.
İlginizi çekebilir
Kokpit düzeni ve tasarımı modern ancak diğer Renault ve Dacia modelleriyle oldukça benzer. Kiger, çok işlevli bir direksiyon simidi, 8 inçlik yüzer tarzda dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi ve 7 inçlik özelleştirilebilir bir TFT gösterge kümesine sahip. Mevcut olanaklar arasında Apple CarPlay ve Android Auto desteği, Bluetooth, kablosuz şarj, PM2.5 Temiz Hava Filtreli otomatik klima, birinci sınıf bir ses sistemi ve anahtarsız giriş ve çıkış yer alıyor. 405 litrelik bagaj kapasitesinin segmentteki en iyisi olduğu söyleniyor ve ikinci sıra katlandığında 879 litreye kadar uzatılabiliyor.
Renault’un CMFA + platformunu temel alan Kiger, iki motor seçeneğiyle piyasaya sürülecek. Atmosferik 1.0 litrelik motor, 72 HP güç ve 96 Nm tork üretirken, beş ileri manuel veya beş ileri otomatik şanzımanla kombine edilebiliyor. Avrupa’da Clio ve Captur’da yer alan turboşarjlı 1.0 litrelik ünite, 100 HP güç ve 160 Nm tork üretiyor. Turbo motor beş ileri manuel şanzımanla eşleştirilirken, CVT versiyon daha sonra piyasaya sunulacak.
Son yorumlar