Renault, Nissan ve Mitsubishi Motors’un toplam satışları 2017 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 6,5 artarak 10 milyon 608 bin 366 adede ulaştı. Bu rakam, dünya çapında binek otomobil ve hafif ticari araç pazarında satılan her dokuz araçtan birinin Renault, Nissan ve Mitsubishi İttifakın’a ait olduğunu ifade ediyor.
SUV, hafif ticari araç ve elektrikli araçlara ilgideki artış, Mitsubishi Motors’un ittifaktaki ilk tam yılı olan 2017’de, satışlarda gerçekleşen yüzde 6,5’lik artışı destekleyen faktörler oldu.
Renault-Nissan-Mitsubishi başkan ve CEO’su Carlos Ghosn “2017’de gerçekleştirdiği 10,6 milyonun üzerindeki binek otomobil ve hafif ticari araç satışıyla, Renault-Nissan-Mitsubishi dünyanın en büyük global otomobil grubu haline geldi. Bu gelişim, ürün gamımızın zenginlik ve içeriğinin, küresel pazardaki konumumuzun ve araç teknolojilerimizin müşterilerde yarattığı etkinin bir yansımasıdır.” dedi.
2017 yılında İttifak üyeleri, on adet marka altında olmak üzere yaklaşık 200 ülkede satış gerçekleştirdi. (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia ve Datsun)
İlginizi çekebilir
Renault Grubu’nun satışları 2017 yılında yüzde 8,5 artış göstererek 3 milyon 761 bin 634 adede ulaştı. 2017 yılı, dünyanın Fransız otomobil lideri ve Avrupa’nın iki numaralı markası Renault’nun yanı sıra, Dacia için de rekor bir yıl oldu. Renault, geliştirdiği uluslararası faaliyetleri ve yenilenen ürün gamı ile, Drive the Future planıyla da bağlantılı olarak 2018 yılında da büyümeyi sürdürmeyi hedefliyor.
2017 yılında, Nissan, dünya çapında 5 milyon 816 bin 278 satış adedine ulaşarak satışlarını yüzde 4,6 artırdı ve altı yıllık stratejik planı ‘Nissan M.O.V.E. to 2022’nin detaylarını duyurdu. Nissan’ın satışları, ABD’de yüzde 1,9, Çin’de ise yüzde 12,2 arttı. Infiniti, 2017’de gerçekleştirdiği 246 bin 492 satış adedi ile satışlarını önceki yıla göre yüzde 7 artırmış oldu.
Mitsubishi Motors şirketinin Drive For Growth planı için, bir önceki yıla göre satışların yüzde 56 arttığı kilit pazar olan Çin, satış hacminin artmasında en önemli faktör oldu. 129 bin 160 adet satış rakamı ile Çin, yerli üretim olan Outlander modeline olan büyük ilgi sayesinde Mitsubishi Motors’un en büyük pazarı haline geldi.
Çok amaçlı kompakt model olan XPANDER’ın Endonezya’daki lansmanı, ASEAN bölgesinin performansına olumlu bir katkı sağladı ve satışlar yüzde 17’lik bir artış ile 242 bin 224 adede ulaştı. Japonya’da kei-car otomobiller pazarlanmaya devam ederken, satışlar da yüzde 7 arttı.
Nissan LEAF modelinin lansmanının gerçekleştiği 2010’dan bu yana Renault-Nissan-Mitsubishi İttifakı, dünya çapında farklı markalar altında 540 bin 623 adet elektrikli aracın satışını gerçekleştirdi. Toplam satışlar göz önünde bulundurulduğunda, İttifak’ın elektrikli binek + hafif ticari araç pazarında dünya liderliği sürüyor.
Herkesin ulaşabileceği ilk elektrikli otomobil olan Nissan LEAF, Aralık 2010’daki lansmanından bu yana gerçekleşen 300 binin üzerindeki satış adedi sayesinde dünyanın en çok satılan elektrikli otomobili olmaya devam ediyor.
2017’de lansmanı gerçekleştirilen Yeni Nissan LEAF ile daha geniş bir ürün gamının yanı sıra ileri teknoloji ve dinamik bir tasarım da sunuldu. Japonya’da geçen yıl satışa sunulan model, 2018 yılında ABD ve Avrupa gibi diğer önemli pazarlara da sunulacak. Yeni Nissan LEAF, dünya çapında 40 binin üzerinde sipariş alırken, bunların 13 bin adedi Japonya’dan, 13 bin adedi Amerika Birleşik Devletleri’nden ve 12 bin adedi Avrupa’dan geldi.
Son yorumlar