ABD, Çin ve Avrupa’daki güçlü satış rakamları sayesinde Renault ve Nissan markaları tüm zamanların rekorunu kırdı.
Renault-Nissan İttifakı 2015 yılında, Amerika Birleşik Devletleri, Çin ve Avrupa’daki rekor satışları sayesinde, 8 milyon 528 bin 887 adet ile 2014 yılına göre yaklaşık yüzde 1 daha fazla araç satışı gerçekleştirdi.
Bünyesinde; Renault Grubu, Nissan Motor Co, LTD., ve Rus Avtovaz’ı barındıran dünyanın en büyük dördüncü otomobil gurubunun toplam satışları Rusya ve Brezilya piyasalarındaki sert düşüşlere rağmen, 2014’den bu yana sabit kaldı.Renault, Nissan ve Rusya’nın en büyük üreticisi Avtovaz, dünyada satılan her 10 otomobilden 1’inin satışını gerçekleştiriyor.
İlginizi çekebilir
Renault Grubu, 2015’te dünya çapında yüzde 1,6 oranında büyüyen pazarda, satışlarını 2014 yılına göre yüzde 3,3 oranında artırarak 2 milyon 801 bin 592 araç satışı gerçekleştirdi. Renault bu satış büyümesini üçüncü yıl üst üste gerçekleştiriyor. Dacia satışları yüzde 7,7 artışla, rekor bir satış olan 550 bin 920 adede ulaştı.
Avrupa’nın en hızlı büyüyen markası Renault, 9,4 oranında artan pazarda yüzde 10,1 pazar payına ulaştı. Renault 18 yıl üst üste Avrupa’daki hafif ticari araç pazarı liderliğini koruyor.
Nissan Motor Co.Ltd satışlarını yüzde 2,1 arttırarak, dünya çapında bir rekor olan 5 milyon 421 bin 804 adet otomobil ve kamyon satışı gerçekleştirdi. Nissan iki büyük pazar olan ABD ve Çin pazarlarının her birinde 1.25 milyon araç sattı. Infiniti, Amerika ve Çin dahil olmak üzere tüm önemli bölgelerdeki tüm zamanların satış rekoru sayesinde geçen seneye kıyasla yüzde 16 artarak 215 bin 250 adet araç satışı gerçekleştirdi.
Lada marka otomobil satışı gerçekleştiren Avtovaz, Rusya pazarındaki durgunluk nedeniyle yüzde 31,5 düşerek 305 bin 491 araç sattı. Renault-Nissan ortaklığı, devlet şirketi olan Rostec ile yaptıkları ortak girişim aracılığıyla Avtovaz’ın çoğunluk hissesine sahip. Birlikte, Renault-Nissan İttifakı ve Avtovaz, Rusya’da her 3 otomobilden 1’inin satışını gerçekleştiriyor.
Rusya otomobil pazarı yüzde 35’ten fazla bir oranda düşüş gösterdi. İttifak, 2014 yılında yüzde 30,7 olan pazar payını 2015 yılında yüzde 32,3’e yükseltti.
Türkiye’de satışlarını toplam pazarın büyüme hızının üzerinde artıran Nissan Otomotiv A.Ş. ise, 2014 yılında gerçekleştirdiği 19 bin 697 adetlik satış rakamını 2015 yılında 26 bin 428 adede taşıdı. 2015 Ekim ayında hisseleri Nissan Motor Corp.’a devrolan NOAS, 2016 yılına yüzde 10 oranında büyüyerek 2015 yılında elde ettiği rekorunu yenileme hedefiyle girdi. Bu amaçla yeni modellerin yanı sıra gerekli yerlerde bayi ağını güçlendirmeyi planlayan Nissan, karlılığın satışlarla aynı oranda artması için operasyonel verimliliği de ön planda tutuyor.
İttifak’ın 2015 yılındaki ilk 10 pazarı ABD, Çin, Fransa, Japonya, Meksika, İngiltere, Almanya, Rusya, Brezilya ve İspanya oldu.
Nissan ABD’de yüzde 7,1 artış göstererek 1 milyon 484 bin 918 araç satışı ile tüm zamanların rekorunu kırdı ve yüzde 8,5 gibi rekor bir pazar payı elde etti. Nissan ayrıca Rogue, Versa, NV ve NV200′ ile yıllık satış rekorunu kırdı. Hafif kamyon segmentindeki satışlar 2014’e göre yüzde 20 artış gösterdi.
Nissan, Çin’de 6,3 artışla, 1,25 milyon araç sattı. Yüzde 5’ten fazla pazar payı ile Çin’in önde gelen Japon otomobil üreticilerinden olmaya devam ediyor.
Renault, Şubat ayı başında Wuhan’da bulunan Dongfeng Motor Corp ile ortak girişim tesislerinde Kadjar SUV üretimine başladı. Bu, Çin’de Renault tarafından üretilen ilk model olma özeliği taşıyor. Yeni tesis, talep artışı durumunda 300 bin araca çıkabilme potansiyeline sahip olsa da başlangıç olarak yılda 150 bin araç üretim kapasitesine sahip olacak.
Renault’un ana marketi olan Fransa’da, Renault yüzde 5,1 artışla 607 bin 173 araç sattı ve toplam pazar payını yüzde 26,4’e çıkardı. Küçük sınıfta yer alan Clio modeli üst üste altıncı yılında da en çok satan binek araç olarak kalırken, Renault ZOE de yüzde 60 pazar payı ile lider elektrikli binek araç oldu.
Nissan’ın ana marketi olan Japonya’da, Nissan yüzde 12,1 artışla 589 bin 046 araç sattı. Nissan’ın pazar payı yüzde 11,7’de sabit kaldı.
Meksika’da Nissan, yüzde 19 artışla rekor bir sayı olan 348 bin 941 araç satışı gerçekleştiren ve 2015 yılında yüzde 25,8’lik pazar payına sahip olan Nissan, Meksika’da son altı yıl üst üste en çok satan otomobil markası oldu.
Renault’nun ikinci en büyük pazarı olan ve yüzde 25,5 oranında küçülen Brezilya’daki pazar payı 0,2 puan artarak 7,3’e yükseldi.
Renault, İttifak satışların ve gelecekteki endüstriyel büyümenin önemli bir dayanağı olması beklenen Hindistan’da yüzde 20’lik artış ve 53 bin 848 araç satışıyla Avrupa’nın lider markası konumunu korudu.
Eylül ayında piyasaya sürüldüğü günden bu yana Hindistan’da 80 binden fazla müşteri Renault Kwid kompakt Hatchback siparişi verdi. Modüler A Ailesi Platformunun üzerine inşa edilen Kwid, en küçük ve CMF ailesinin en uygun fiyatlı araçlar kategorisindeki ilk ittifak modeli olmasıyla öne çıkıyor. Datsun markası bu yılın ilerleyen zamanlarında CMF-A mimarisi üzerine inşa edilen yeni bir model çıkartacak.
İttifak dünya çapında, salt elektrik motorlu araç satışının yaklaşık yarısını gerçekleştiriyor. İttifak Aralık ayı sonuna kadar 302 bin adet elektrik motorlu araç sattı.
Kitlelere yönelik ilk popüler elektrikli araç olan Nissan LEAF, 2010 yılı Aralık ayında satışa çıktı. Nissan LEAF pazara sunulduğu günden bu yana satılan 201 binden fazla satış adedi ile dünyanın en çok satan elektromotorlu aracı olma özelliğiyle de dikkat çekiyor.
Renault Ekim 2011’de elektromotorlu araç satışına başladı. Renault, iki koltuklu aracı Twizy de dahil dünya çapında sayısı gideren artan 83 bin elektromotorlu araç sattı. Renault Kangoo Z.E. Avrupa’nın en iyi hafif ticari elektromotorlu aracı olmaya devam ediyor.
2015 yılında, Renault Nissan İttifakı, önceki yıla kıyasla yüzde 2,5 artışla 85 bin elektromotorlu araç satışı gerçekleştirdi. Renault’nun satışları yüzde 45 artarken Nissan’ın dünya çapında elektromotorlu araç satışları 9,8 oranında düştü. 2016 Nissan LEAF, önceki 24 kWh’lık versiyonuna göre yüzde 20 daha fazla sürüş mesafesi sağlayan 30 kWh kapasiteli yepyeni bir bataryaya sahip. LEAF’e ek olarak Nissan ayrıca e-NV200 kamyoneti de pazara sunuyor.
Avrupa’da Nissan, elektrik motorlu araç satışları 2015 yılında yüzde 14,3 artarak yaklaşık 20 bin araca ulaştı. Renault’nun Avrupa’daki elektromotorlu araç satışları yüzde 49 artışla Twizy hariç 23 bin100 araca ulaştı. Renault ZOE, pazarın yaklaşık yüzde 19’unu kapsamasıyla 2015 yılında Avrupa’nın en çok satan elektromotorlu aracı oldu.
Son yorumlar