İlk olarak 2009’da Monaca GP’sinde tanıtılan otomobilden, Renault Sport’un İspanya’daki Palencia fabrikasında yaklaşık 30.000 adet üretildi ve otomobiller 30’dan fazla ülkede satıldı.
Model hayatı boyunca Megane RS birçok sınırlı sayıda üretilen versiyona sahip oldu ve bunların en hızlısı da, Nürburgring’de önden çekişli rekorunu kıran 275 Trophy R modeliydi. Otomobil 7:54.36 ile en hızlı unvanını almıştı. Daha sonra bu rekor Honda Civic Type R tarafından 7:50.63 geride bırakıldı ve son olarak VW Golf GTI Clubsport S 7:49.21 ile en hızlı önden çekiş unvanını ele geçirdi.
Güncel modelde Renault Sport çalışmalarına bir Megane GT gövdesi altında başladı ve söylentilere göre sadece coupe olan gövde artık beş kapılı olarak alınabilecek. Resmi tanıtım gelecek yıl olacakken gücün 300 HP’nin üzerinde olması bekleniyor. Üstelik otomobilin bildiğimiz 2.0 lt motor yerine, tamamen yeni 1.8 litrelik motorlar gelmesi planlar dahilinde.
İlginizi çekebilir
Renault Sport’un otomobili hem manuel hem de yedi ileri otomatik şanzımanla satışa sunacağı da söylentiler arasında. Üstelik önden çekiş değil dört çeker ihtimali üzerinde de duruluyor ama bu kesinlik kazanmış değil.
Renault Sport büyük ihtimalle Cenevre Fuarı’nda yeni RS’in tanıtımını yapacaktır, eğer Mart ayında olmazsa aynı yıl Eylül ayındaki Frankfurt’da ihtimal dahilinde olabilir.
Otomobilin satışına 2018 içinde başlanması bekleniyor.
Son yorumlar