Renault, kompakt SUV coupe’nin Rusya’da satışlarının başlamasından neredeyse iki yıl sonra, Avrupa genelinde Arkana sipariş defterlerini açacak.
Avrupa’da satılacak modelin temelini, mevcut Renault Clio ve Captur tarafından da kullanılan CMF-B modüler platform oluşturuyor. Güney Kore’de satılan ve Samsung XM3 olarak adlandırılan Arkana da aynı platformu kullanırken, Rusya’da Dacia Duster ile aynı B0 + platformunu kullanıyor.
Renault Arkana, Avrupa’da özel olarak hibrit motorlarla sunulacak. E-TECH hibrit, iki elektrik motoruyla birlikte çalışan 91 hp 1.6 litrelik dört silindirli benzinli motora, 48 hp “e-motor” ve 20 hp yüksek voltajlı marş jeneratörüne sahip. Bu yenilikçi güç aktarma organı kombine 140 hp güç üretiyor ve Renault’ya göre SUV’nin şehir içi sürüş sırasında yüzde 80’e kadar tamamen elektrikle çalışmasına izin veriyor.
İlginizi çekebilir
İki mikro hibrit güç aktarım mekanizması da sunulacak. Her ikisi de, EDC çift kavramalı şanzımana bağlanmış 1.3 litrelik dört silindirli turbo benzin ünitesi ve yolcu koltuğunun altında bulunan 12V lityum iyon pil ile eşleştirilmiş bir alternatör çalıştırma sistemi kullanıyor. Bu motorun giriş seviyesi 138 hp üretecek, amiral gemisi modeli ise 158 hp’ye sahip olacak, ancak ikincisi Ekim ayına kadar piyasaya sürülmeyecek.
Samsung XM3 gibi, Avrupa’da satılan Renault Arkana da şirketin Güney Kore’deki Busan fabrikasında yapılacak.
Son yorumlar