Porsche beklendiği gibi geçen yıl Çin’de tanıtılan Taycan’ın giriş seviyesi versiyonunu Avrupa ve ABD pazarında satışa sunuyor.
Maliyet tasarrufu önemli olsa da, giriş seviyesi Taycan’ın bir avuç dezavantajı var. Her şeyden önce, model arka itişli. Standart versiyondan da biraz daha az güç sunuyor. 400 HP ve 344 Nm tork sunan elektrik motoru, aracı 5.1 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırabilirken, maksimum hız 230 km/s.
Porsche, EPA tarafından tahmin edilen bir menzilden bahsetmedi, ancak model standart olarak 79.2 kWh pil paketiyle geliyor. Avrupa’da, WLTP kriterlerine göre 431 km’ye kadar menzil sunulacağı tahmin ediliyor. Bu yeterli olmazsa müşteriler, 93,4 kWh’lik daha büyük bir kapasiteye sahip Performance Battery Plus’a yükseltme yapabiliyorlar. Bu paketle WLTP menzili 484 km’ye yükseltilirken, elektrik motoru 470 HP güç ve 357 Nm tork üretecek şekilde artacak. Pil azaldığında Taycan, hızlı şarj teknolojisi sayesinde her iki pilin de ideal koşullar altında 22,5 dakika gibi kısa bir sürede yüzde 5’ten yüzde 80’e çıkmasını sağlanacak.
İlginizi çekebilir
Güç aktarım mekanizmasını bir kenara bırakarak, giriş seviyesi Taycan, siyah fren kaliperlerini kaplayan 19 inçlik gümüş boyalı jantlarla hafifçe revize edilmiş bir dış cepheye sahip. Bu, kırmızı kaliperler ve cilalı alaşım jantlara sahip Taycan 4S ile tezat oluşturuyor.
Taycan, donanım açısından standart olarak LED farlar, 10.9 inç bilgi-eğlence sistemi ve Porsche Aktif Süspansiyon Yönetim sistemi ile birlikte geliyor. Havalı süspansiyon, 20 ve 21 inç jantların yanı sıra yüzey kaplamalı ve seramik kaplı frenler de dahil olmak üzere bir dizi seçenek sunulacak.
Son yorumlar