Kuşkusuz 2020, otomotiv endüstrisini de içeren herkes için çok zorlu bir yıldı, ancak Porsche bir şekilde satışlarını çok da düşürmemeyi başardı. Stuttgartlı marka geçen yıl 272.162 araç satarak, 2019 yılında elde ettiği 280.800 adetlik satış rekoruna oldukça yaklaştı.
Koronavirüs krizi, 2020 baharından itibaren markalar için büyük bir zorluk oluşturduğunu belirten Porsche Satış ve Pazarlama İcra Kurulu Üyesi Detlev von Platen, bununla birlikte teslimatları bir bütün olarak yıl boyunca nispeten istikrarlı tutmayı başardıklarını belirtti. Porsche yöneticisi, “Yeni ve çekici ürün yelpazemiz, ilk tamamen elektrikli Porsche olarak Taycan’ın başarılı başlangıcı ve markamızın karizması bu zorlu süreci atlatmamıza yardımcı oldu.”, diye ekledi.
Taycan, geçtiğimiz yıl, üretimde altı haftalık bir duraklama olmasına rağmen, 20.015 adetlik bir satış rakamına ulaştı. Cayenne 92.860 adetle markanın en çok satan aracı olmaya devam ederken, 911 toplam 34.328 satışa ulaştı ve 718 adet 21.784 adet sattı.
İlginizi çekebilir
Asya-Pasifik, Afrika ve Orta Doğu bölgelerinde Porsche, 2020 yılında yüzde 4 artışla 121.641 araç sattı. 2019’a göre yüzde 8’lik bir kayıpla Avrupa’da 80.892 adet ve Amerika’da 69.629 adet satıldı. Şirketin en büyük pazarı yüzde 3 artışla 88.968 satışla Çin, ardından 57.294 araçla ABD oldu.
Son yorumlar