Sadece 3.81 metre uzunluğunda ve 1.71 metre genişliğinde olan otomobil, oldukça hafif ağırlıklı malzemeler kullanılarak hazırlanmış. Öyle ki, çıkarılabilir tavan sistemi aracın gereksiz ağırlıklarından kurtulmasını sağlarken, aracın maksimum ağırlığı 1 ton sınırında sabitlenmiş.
Daha çok şehir içi ulaşımında kullanılması öngörülen Peugeot Fractal’da 19 inçlik büyük jantlar kullanılırken, kolay manevra yapabilmesi için ön arka tampon çıkıntıları minumum seviyede tutulmuş.
Ek olarak sunulan ayarlanabilir havalı süspansiyonu sayesinde 7 ila 11 mm arasında yerden yüksekliği değişen Fractal, asfalt üzerinde her türlü kullanım amacına hizmet etmeye çalışacak.
İlginizi çekebilir
Otomobilin kaputunun altında ise iki adet 102 HP gücünde elektrikli motor görev alacak. Ön ve arka aks üzerinde bulunan bu iki elektrik motoru gücünü 30 KW’lık bataryadan temin edecek. Fractal bu teknolojisi sayesinde 450 kilometrelik menzile ulaşırken, sıfırdan yüz kilometre hızlanmasını 6.8 saniyede tamamlayabilecek.
Kabin içi tasarımını sıradanlıktan kurtarmak için oldukça emek sarfeden Peugeot, alışılmışın dışında üç boyutlu döşemelere yer vermiş. 2010 yılında tanıtılan SR 1 modelinden izler taşıyan iç kısımdada i-kokpit uygulamasına yer verilmiş. Ayrıca otomobil, anlık verilerini izlemeye yarayan ve ayarlarının yapılmasını sağlayan yüksek çözünürlüklü hografik özellikli bir amoled ekrana sahip.
Ana konsolda yer alan 7.7 inçlik amoled ekran, 9.1.2 ses sistemi ile birlikte çalışarak kullanıcılarını eğlendirmeye çalışacak. Müzik ve multimedya üzerinde oldukça fazla caba sarf eden Peugeot mühendisleri otomobili adeta bir ultra modern stüdyoya çevirmiş. Otmobilin her bölgesine konumlandırılan bass, twitter, ve subwooferler sayesinde maksimum derecede keyif alınması sağlanmış.
Peugeot, Fractal modelinin sadece bir konsept olduğunu vurgulayarak, gelecekte üretimi planlanan otomobillerin, bu konsept modelin çizgilerini takip edebileceğini belirtti.
Son yorumlar