Peugeot ve Toyota, Avrupa pazarında orta ölçekli sedan segmentine yatırım yapmaya devam ediyor. SUV segmentinin yükselmesine rağmen sedan için hala talep olduğunu umut eden iki marka yeni modelleriyle bu sınıfa yatırım yapmaya devam edeceğe benziyor. Fakat veriler bu durumun tam tersini işaret ediyor. 2017 yılında 540 bin adetin altına inen sedan satışları, 2021 yılına kadar 400 bin seviyelerine düşmesi bekleniyor.
Bu yılın ilk beş ayında, orta ölçekli sedan segmenti, Avrupa genelinde satışların sadece% 3.2’sini oluşturdu. Mayıs ayında VW Passat liderliğini korurken, kendini takip eden Skoda Superb’ün iki katından fazla satarak bu sınıfın kralı olduğunu bir kez daha kanıtlamış oldu. Opel Insignia ise satışlarını artırarak, Ford Mondeo’yu geride bıraktı ve üçüncü sıraya yerleşti. Bu segment için Peugeot’un beyaz şövalyesi ise, bu Eylül ayında satışa sunulacak olan yepyeni 508. Alıcıları harekete geçirmek için, Fransız otomobil üreticisi orta boy sedan için daha çekici bir tasarıma imza attı ve bu da aracın daha fazla “fastback” gibi görünmesini sağladı.
Toyota’ya gelince, Avensis sedan ve vagonu değiştirerek Camry’nin hibrid versiyonunu Japonya’dan ithal edecek şekilde değiştirmeyi taahhüt ettiler. Gelecek yıl Avrupa’da satışa sunulacak olan Camry, düşük CO2’li bir aile otomobili arayan filo müşterilerine yönelik olacak.
İlginizi çekebilir
Bu iki modelin Avrupa’da başarılı olup olmayacağı henüz belli değil. Ancak, çoğu alıcı dikkatlerini crossovers / SUV’lar üzerinde yoğunlaştırmaya devam ediyor. Örnek vermek gerekirse Renault Talisman Avrupa’da hala satışta fakat Renault modelleri arasında satışlarını yüzde 45 düşürdü ve payını markanın SUV modellerine kaptırdı.
Son yorumlar