Peugeot Sport, daha fazla gücü kabul eden Peugeot 308 temelinde 308 R HYbrid modelini geliştirdi. Bu elektrikli benzinli hibrid, daha iyi performans sergilemek üzere segmentte sportifliğin sınırlarını daha üst düzeye taşıyor.
2015 Nisan ayında tanıtımından bu yana, bir benzinli motor ile iki elektrik motoru birleştiren Peugeot Sport güç ünitesini geliştirilmeye devam etti. 500 HP motor gücü ve 730 Nm tork değerlerine, bundan böyle üç sürüş modu (ZEV, HYbrid, HYbrid Spor) ve Peugeot I-Cockpit yardımıyla sürücü tarafından denetlenen Launch Control sistemi ile erişilebiliyor.
Peugeot 308 R Hybrid’te ilk kez şimdiye kadar genellikle sadece konsept otomobillere ayrılan malzemeler kullanıldı. Ön panel, dijital dokuma tekniği kullanılarak üretilen bir kumaş ile kaplandı. Bu yenilikçi malzeme aracı hafifletmek için köpük benzeri malzemelere gerek kalmadan yumuşak dokunuşlu büyük, karmaşık parçaların üretilmesini sağlıyor. Bu dijital kumaş siyah deri ve kahverengi eskitilmiş deri ile birlikte kapı panellerinde kullanılıyor.
İlginizi çekebilir
Peugeot i-Cockpit’in yenilikçi mimarisi sayesinde, sürücü güç aktarım ünitesinin sağladığı 500 HP gücü tam güvenlik içinde kontrol ediyor. Orta konsolda, iki buton mekaniğin denetlenmesini sağlıyor. Birinci buton güçlü motoru uyandırırken, ikincisi ise HYbrid modundan ZEV (%100 elektrikli) moduna geçişi sağlıyor. Delikli deri kaplı ve 308 R Hybrid logosu taşıyan kompakt direksiyon simidi viraj alırken hassas ve keskin bir konumlandırma sağlıyor. Sağ başparmağıyla direksiyon simidi üzerindeki butona basarak HYbrid Spor modunu devreye alıyor. El altındaki vites değiştirme paletleri sürücünün altı-ileri şanzımana parmak ucu ile kumanda etmesine olanak veriyor. Head-up gösterge paneli yoldan gözlerini ayırmadan, ilgili tüm sürüş bilgilerini sürücüye aktarıyor.
Böylece, merkezi ekranda çekiş zincirine ilişkin bütün bilgiler görüntüleniyor : seçilen vites ve kullanımda olan sürüş modu, akünün şarj durumu, akünün anlık durumu (güç temini veya şarj konumu). Ayrıca, vites göstergesi üst vitese geçmek için ideal anı göstererek motor gücünden azami verimin alınmasını sağlıyor. Bunun için, devir kesiciye yaklaşırken, gösterge kırmızı renkte beliriyor ve bir sesli sinyal işitiliyor.
Dört tekerlekten çekiş ve 500 HP güç ile Peugeot 308 R Hybrid’in azami hızı elektronik olarak 250 km/h ile sınırlandırıldı, 0 – 100 km/h hızlanmasını sadece 4.0 saniyede tamamlıyor ve 1000 m mesafeyi 22.0 saniyede kat ediyor. Tüm bunlara rağmen, CO2 emisyonu sadece 70 g / km. Peugeot 308 R Hybrid, önde % 60 ön ve arkada 40% ağırlık dağılımıyla iyi bir denge sergiliyor ve sadece 3,1 kg / hp’lik bir ağırlık/güç oranı elde ediyor.
Kontak açıldığında, 308 R HYbrid otomatik olarak üç modun birincisi olan elektrik motorunu devreye sokan ZEV moduna geçiyor. ZEV modu arka elektrik motorun ürettiği 115 HP ile 100 km/h’ye kadar aktif kalıyor. Akü şarjı yeterli değilse, 308 R HYbrid bağımsız olarak HYbrid moduna geçiş yapar. Sürücü ayrıca orta konsol üzerindeki kumandayı kullanarak bu modu aktive edebilir.
HYbrid modunda, tekerleklere aktarılan güç ve tork değerleri maksimum 270 HP ve 330 Nm düzeylerine ulaşıyor. 308 R HYbrid’in ana çekiş ünitesi benzinli motordur. Öndeki elektrik motoru üç fazda devreye giriyor: Düşük devirlerdeki yeniden hızlanmalarda turbonun cevap süresini telafi ediyor. Vites değiştirmelerde tekerlekte sabit bir tork sağlamak üzere içten yanmalı motoru ikame ediyor. Ayrıca, öndeki elektrik motoru aynı zamanda aküyü şarj edebiliyor. Bunun için, benzinli motor sürücünün talebinin üzerinde bir güç üretiyor, ilave güç böylece aküye yönlendiriliyor. Bu modda, boş akünün tam kapasitesine ulaşması için 15km’den az süre gerekiyor, böylece üç modun sonuncusunun kullanılabilirliği artıyor.
HYbrid Spor moduna direksiyon simidinin sağ kolu üzerindeki buton yardımıyla erişiliyor. Gaz pedalına güçlü basıldığında, elektrik motorları tam güç etkisiyle hareket ediyorlar ve 400 HP ve 530 Nm üretmek üzere benzinli motorla birleşiyorlar. 308 R HYbrid böylece bugüne kadar bir kompakt hatchback modelden beklenmeyen ivmelenmeler sergiliyor.
Önde, elektrik motoru ön aks üzerinde ilave 15 HP sağlıyor ve üstelik HYbrid modunda olduğu gibi aynı şekilde devreye giriyor. Arkada ise, elektrik motorunun gücü hız yükseldikçe azalıyor, böylece aküden daha az enerji çekerek HYbrid Spor modunun kullanılabilirlik süresini maksimize ediyor.
Bu üç moda ilaveten, 308 R HYbrid daha iyi Start & Stop hızlanmalar gerçekleştirmek üzere bir Launch Control sisteminden yararlanıyor. Çekiş zincirinin 500 HP motor gücü ve 730Nm tork değerleri, Launch Control sisteminin aktivasyonu sırasında otomatik olarak yönetiliyor.
Bunun için, araç sıfır hızdayken, sürücü HYbrid Spor moduna geçer, ESP’yi devre dışı bırakır, fren pedalına basar, ikinci vitese geçer ve gaz pedalına sonuna kadar basar, benzinli motorun devri otomatik olarak 4000 d/d’ya ayarlanır. Bu durumda sürücünün 1000m Start & Stop kronometrajını başlatmak için fren pedalını serbest bırakması yeterli olacaktır.
Start & Stop gerçekleştikten sonra, 308 R HYbrid sürücünün ayağını gaz pedalından çekmesine kadar maksimum potansiyelini verir ve sonra otomatik olarak HYbrid Spor moduna geçer.
0 – 100 km/h ivmelenmenin sadece 4.0 saniyede tamamlanabilmesi için, ön tekerleklerin patinajının kontrol edilerek gücün tamamen yola aktarılması gereklidir. Bu amaçla, benzinli motor tüm potansiyelini vermesi için yüksek devirde tutulduğundan, ön elektrik motoru tutunma limiti aşılır aşılmaz devreye girer. Bu durumda jeneratör olarak çalışan bu elektrik motoru gereğinden çok olan termik torku tüketir ve ön tekerlekleri optimum çekişlerinde tutar.
Elektrik motoru ile anti patinaj sağlanması hem mekanik hem de enerjetik verimlilik sağlar. Bu aksam aracılığı ile gerçekleştirilen bu fonksiyon aktarma organlarını daha az yük altına sokar ve benzinli motorun sağladığı gereğinden fazla enerjiyi geri kazanır.
308 R HYbrid’in performansı ultra sportif araçlarınkine eşdeğer, C segmentine ait bir hatchback için radikal bir performanstır! Elektronik olarak 250 km/h ile sınırlı azami sürate ulaşan 308 R HYbrid 0-100 km/h hızlanmasını 4.0 saniyede, 400 m Start & Stop ivmelenmesini 12.5 saniyede ve 1000 m Start & Stop ivmelenmesini sadece 22.5 saniyede tamamlamaktadır.
Dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde, Peugeot 308 R Hybrid özellikle viraj çıkışında dengeli bir sürüş özelliği gösteriyor. Fren sistemi, önde dört pistonlu kaliperlerin kavradığı 380 mm çapındaki havalandırmalı diskler ve arkada 290 mm’lik disklerle otomobilin performansına yaraşır düzeyde görev yapıyor. Ancak, her zaman frenaj aşamasında sadece diskler kullanılmıyor. Nitekim Peugeot Sport, güç ünitesini 250 km/s itibaren tüm hız aralığı boyunca elektrik motorlarını kullanarak aracı yavaşlatmak üzere tasarladı. Bu fren sistemi, diskleri ve balataları korumanın yanı sıra, üç farklı akü şarj yönteminden birini oluşturuyor. İkinci yöntemde, benzinli motor ile bir jeneratör gibi hareket eden ön elektrikli motor kullanılıyor. Üçüncü çözüm ise, sadece 45 dakika içinde aküye maksimum kapasitesini veren hızlı şarj terminalidir.
Son yorumlar