Team PEUGEOT TotalEnergies, bu sene 92. defa düzenlenecek olan 24 Saat Le Mans yarışına, Hypercar sınıfında yer alan iki adet 2024 PEUGEOT 9X8 ile katılacak.
Üstün bir mücadele ve yüksek seyir zevki sunmasının yanı sıra dünyanın en gelişmiş araç teknolojilerinin denendiği 24 Saat Le Mans yarışı, geçtiğimiz yıl 325 bin kişinin katılımıyla rekor kırmıştı. Team PEUGEOT TotalEnergies’in de yer alacağı Elite Hypercar sınıfında bu yıl 23 prototip araç yarışacak. 320 binden fazla seyircinin katılımının beklendiği 92. 24 Saat Le Mans yarışı, dokuz farklı otomobil üreticisinin katılım sağladığı, 13.626 metre uzunluğuyla FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyona’sında yer alan en uzun pist olan Circuit de la Sarthe pistinde düzenlenecek. 92. 24 Saat Le Mans yarışı, 15 Haziran Cumartesi günü saat 16.00’da 1998 Dünya Kupası Şampiyonu Zinédine Zidane’ın startıyla resmen başlayacak.
Zorlu yarış seanslarında üstün mücadele yeteneklerini gösteren Team PEUGEOT TotalEnergies, dünyanın en zorlu ve en ikonik yarış etkinliklerinden olan 24 Saat Le Mans yarışına Hypercar sınıfında yer alan iki adet 2024 PEUGEOT 9X8 ile katılacak. 1 yıldan uzun süredir 24 Saat Le Mans yarışı için hazırlık yapan Fransız takımı, otomobilin güvenilirliğini ve dayanıklılığını, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyona’sında yer alan iki adet zorlu pistte test ederek 2024 PEUGEOT 9X8’in Hypercar sınıfında yer alan en üstün otomobillerden biri olduğunu kanıtlamayı hedefliyor. Gelişmiş güç aktarma organlarının yanı sıra hem gövde tasarımı hem de aerodinamik özellikler açısından tamamen yenilenen 2024 PEUGEOT 9X8, 6 Saatlik Imola yarışında 9. olurken SPA – Francorchamps’ta ilk 10’a girmeyi başardı.
İlginizi çekebilir
Le Mans’ın PEUGEOT marka karakterinin bir parçası olduğunu belirten Stellantis Motorsport Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean-Marc Finot, “Geçtiğimiz yıl Le Mans’da gördüğümüz coşku, taraftarların PEUGEOT ile ilgili güçlü duygularını görmemizi sağladı. Bu yıl her zamankinden daha güçlü bir şekilde sahneye çıkıyoruz. Takım, 15 Haziran’da başlangıç çizgisinde yer almak için bir yıldan uzun bir süredir yorulmadan çalışıyor. Bu yılki yarış, katılım yoğunluğu ve kalitesi açısından tarihi olacak. PEUGEOT olarak bunun bir parçası olmaktan dolayı inanılmaz gurur duyuyoruz. 24 Saat Le Mans gerçekten benzersiz bir macera” değerlendirmesinde bulundu.
2024 PEUGEOT 9X8’in gövde, aerodinamik ve güç aktarma sistemleri açısından yüzde 90 yeni bir araç olduğunu belirten PEUGEOT Sport Teknik Direktörü Olivier Jansonnie, “Hypercar prototip aracımızın parçaları ve ekipmanları dahil olmak üzere tüm üretim süreci sadece 12 ay sürdü. Bu Team PEUGEOT TotalEnergies’deki herkesin katkısıyla mümkün oldu. Yarışlardaki yol tutuş ve performans kazanımlarımız, beklentilerimizle ve kış testlerinde gözlemediklerimizle büyük oranda uyumluydu. Ancak yine de kendimizi geliştirmeye devam etmemiz gerekiyor. Imola ve SPA’yı mükemmel bir stratejiyle ve ekipteki herkesin yoğun çabasıyla daha hızlı otomobillerin önünde bitirdik. Pistte orta grubun birbirine ne kadar yakın olduğunu ve en küçük ayrıntıların bile ne kadar fark yaratabileceğini gördük. Gerçekten umduğumuz sonuca ulaşamamış olsak da, aracın performansını olabilecek en üst seviyeye çıkardık“ dedi.
PEUGEOT’nun marka olarak 1992, 1993 ve 2009 yıllarında aldığı galibiyetlerle Le Mans yarışlarında güçlü bir geçmişe sahip olduğunu söyleyen PEUGEOT CEO’su Linda Jackson, “Geçtiğimiz yıl, 100. yıl yarışı için Le Mans’a geri döndüğümüzde her şeyden önce PEUGEOT hayranları dikkatimizi çekti. PEUGEOT Fan Zone’daki atmosfer ve destek inanılmazdı. Team PEUGEOT TotalEnergies, 2024 9X8’i geliştirmek için durmaksızın çalıştı. Biz, performans göstermek ve öne çıkmak isteyen kararlı bir takımız. Açıkçası, amacımız elbette burada kazanmak ve PEUGEOT’nun zafer serisine dördüncü bir zafer daha eklemek. 23 Hypercar’ın yer aldığı Hypercar Elite sınıfında, yeni üreticiler ve çok üst düzey standartlar nedeniyle kesinlikle zor bir mücadele olacak. İki 2024 PEUGEOT 9X8 Hypercar ve sürücü kokpitinde yer alan altı yetenekli pilotumuzla, kararlı ve çalışkan bir ekibe sahibiz. PEUGEOT’nun yarışı podyumun en üst basamağında bitirmesi inanılmaz bir başarı olurdu” dedi.
94 numaralı PEUGEOT 9X8’in koltuğunda mücadele edecek olan Paul Di Resta, “Bence Hypercar sınıfı tamamen Le Mans’da yarışmak için üretildi. Burası kendimizi gerçekten ifade edebileceğimiz ve tam hız yarışabileceğimiz bir yer. Aracımızın 2024 versiyonuyla, artık güçlü oyuncularla rekabet edebileceğimizi düşünüyorum. Bence en önemli şey temiz bir yarış çıkartmak. Liderle aynı turda kalmak, mücadeleye devam etmek ve kararlılığımızı sonuna kadar göstermek. Piste çıkıp geçen yıl keyif aldığımız özel anları yeniden yaşamak için sabırsızlanıyorum. Le Mans’ı kazanmanın ne anlama geldiğini açıklamak zor, ancak Le Mans’ı bir Fransız üreticiyle kazanmak inanılmaz olmalı” şeklinde konuştu.
94 numaralı 2024 PEUGEOT 9X8’in koltuğunu Paul Di Resta ile paylaşacak olan Loïc Duval, “Bu yarış özel çünkü Le Mans yılda sadece bir kez gerçekleşiyor. Bu bir final gibi, örneğin bir Dünya Kupası finali gibi, herkesin yıl boyunca hazırlandığı bir final. Bu aynı zamanda formatla da ilgili: 24 saat yarışmak çok farklı bir deneyim. Yarış kolay olmayacak çünkü bir veya iki sezondur aynı otomobil ile yarışan rakiplerimize kıyasla hala öğrenecek çok şeyimiz var. Hala otomobilimizle ilgili bir şeyler öğreniyoruz. Test sonuçlarından ve ilk birkaç yarışın sonucundan oldukça memnunuz. Açıkça otomobilin performansında bir artış oldu ve güvenilirliği artırmak için de takım olarak iyi çalıştık. Bunlar genelde Le Mans’da oldukça belirleyici faktörlerdir” dedi.
94 numaralı aracın üçüncü pilotu olan Stoffel Vandoorne ise, “Geçen yıl Le Mans’da PEUGEOT’nun yedek pilotuydum. Bu yıl çok daha farklı olacak çünkü 2024 PEUGEOT 9X8’i kullanacağım. Dayanıklılık yarışında yarışmaya başlamadan önce, bu yarışın ne kadar büyük olduğunu fark etmemiştim. Kendimi hazır hissediyorum. Zaten birkaç dayanıklılık yarışında yarıştım ve çok fazla test yaptım. Bu zorluğun üstesinden gelmeye hazırım. Katar’da yaptığımız gibi oyunda olmalı ve en iyilerle mücadele etmeliyiz. Pistte bu kadar çok Hypercar varken, herkesin yarış sonuna kadar limitleri zorlayacağı 24 saatlik bir maraton olacak. Elbette biz de mücadelede olacağız” sözlerine yer verdi.
93 numaralı PEUGEOT 9X8’in koltuğunda mücadele edecek olan Jean- Eric Vergne, “Her şeyden önce Le Mans benzersiz bir pist. Her zaman 13-14 kilometre uzunluğunda veya çok zorlu şartları olan yarış pistlerine çıkmıyoruz. Bu pist, bu eşsiz yarışın tarihinin ayrılmaz bir parçası. Elbette bir pilot olarak iyi durumda olmalısınız, ancak bu daha çok takım, teknikerler ve takımdaki herkesin hazırlığıyla ilgili bir konu. Son iki yarış tam olarak planlandığı gibi gitmese de üst sıraları hedefliyoruz. Yarış sırasında herhangi bir mekanik sorun yaşamamayı başarabilirsek, bu belirleyici olabilir. Ayrıca zafere ulaşmak için gereken hıza ulaşacağımızı umuyorum. Benim amacım bu ve takımın da böyle hissettiğini düşünüyorum” sözleriyle yarışı değerlendirirken,
Jean-Eric Vergne ile aynı aracı paylaşacak olan Mikkel Jensen, “Geçen sene benim için çok özeldi, çünkü Elite Hypercar sınıfında ilk kez bir Fransız markası olan PEUGEOT ile hafta boyunca Fransız taraftarların tam desteği ile yarıştım. Bu, 2024 PEUGEOT 9X8’in Le Mans’daki ilk yarışı olacak. Rekabet daha da zor olacak, ancak bu yıl 2023 yılında olduğumuzdan daha hırslıyız. Takım son birkaç yarışta harika bir iş çıkardı, pit-stoplarda hata yapmadı ve iyi stratejiler uyguladı. Elbette sonucu tahmin etmek imkânsız ama elimizden gelenin en iyisini yapacağız, yarışın tadını çıkaracağız ve sonucu göreceğiz” değerlendirmesinde bulundu.
93 numaralı PEUGEOT 9X8’in üçüncü pilotu olan Nico Müller, “Gece yarısı gibi oldukça zor koşullarda yarışa yön verdiğimi hatırlıyorum. 24 Saat Le Mans’ın 100. yıldönümünde yarışa liderlik etmek oldukça özeldi. Bu hissin biraz daha uzun sürmesini isterdik, ancak PEUGEOT’nun Le Mans’daki ilk yarışında her iki aracıyla bitiş çizgisinden geçtiğini görmek de çok hoştu. Bu dünyanın en önemli yarışı. Ayrıca ayrılmaz bir şekilde marka ile tarihi bir bağı da var. Bu benzersiz bir pist ve burada yılda sadece bir kez yarışabilirsiniz. Aracı geliştirmek için çok çalıştık ve PEUGEOT 9X8’in 2024 versiyonu kesinlikle daha fazla potansiyele sahip. Sınırda sürmek daha rahat, bu da Le Mans’da bize yardımcı olacak. İyi hazırlandık ve testler iyi geçti. Ekip çok çaba sarf etti ve çok zaman harcadı. İnanılmaz zorlu bir yarış olacak, bunu biliyoruz ve yine de ön saflarda savaşmak istiyoruz” dedi.
Son yorumlar