Geçtiğimiz günlerde beni Dudullu’daki tesislerinde ağırlayan BASF Ülke Satış Müdürü Alphan Altın ile konuşmamızın ardından bu yazıyı kaleme alma gereği duydum. Malumunuz iş bulma ve gelir elde etme konusunda çok şanslı bir ülkede yaşamıyoruz. Kağıt üzerinde işler iyi gidiyor olsa da işsizlik çok ciddi boyutta. İş arayanların aramaktan vazgeçtiği ortamlara şahidiz. Fakat bazı sektörler var ki onlar da çalıştıracak kalifiye eleman bulamıyorlar. Tabi bunda o sektörlerin zorlukları, sağlık koşulları, maddi imkanları da etkili. Otomobil boyacılığının bu kadar aranan bir meslek olduğunu bilmiyordum doğrusu. Altın’ın söylediğine göre ayda ortalama 2500-3.000 TL’nin altında kazanan boyacı yokmuş. Aileler çocuklarını oto boyacısı olması fikrine sıcak bakmıyorlarmış bu nedenle de artık geçmiştekine oranla çok daha güvenilir koşullarda yapılan bu mesleğin taliplisi çok azmış.
Şaşırdınız mı? Ben şaşırdım. Tabi oto boyacılığının geçmiş dönemi pek parlak değil. Geçmiş dönemlerde, merdiven altı işletmelerde hiçbir güvenlik önlemi olmadan bu işi yapan boyacıların meslek hastalıklarına yakalanmaları mesleğin başının üstündeki Demokles kılıcı.
Boyahanedeki gelişmiş standartları bana gösteren Altın, kullanılan güvenlik ve sağlık ekipmanlarıyla, boyacılığın geçmişle kıyaslanamaz olduğunu ve sağlık açısından risklerin minimize edildiğini ifade etti. Saç telinden ince ve otomobil sahipleri için hayati olan bu işte ciddi bir açık var benden söylemesi.
İlginizi çekebilir
Ev boyanır otomobil boyanmaz
Türk tüketicisini niçin otomobil boyatmaktan hoşlanmadığını soruyorum. “Sigorta şirketleri ve galeriler” diye yanıtlıyor Altın. TÜİK verilerine göre yılda 1.3 milyon kaza olursak internet sitelerinde “kazasız” vurgunun gerçeği yansıtmadığını da ilave ediyor. Avrupa’da otomobil boyanır değeri artar Türkiye’de boyanır değeri düşer. Bu hiç mantıklı değil. Peki ben bu kadar boyayı kime satıyorum”. Ev boyanır araç boyanmaz mantığının en büyük suçlusu, markaları kalitesizliğe, ucuz boyaya iten sigorta şirketlerinde diyor. Bu sorunu ancak devlet çözer.
Ben bu kadar boyayı kime satıyorum?
BASF Glasürit ile M4 sarısı, yeşili, Tesla renkleri ve pek çok üreticinin tedarikçisi. Münster’deki oksijensiz depoda yanma riski sıfırlansın diye çalışan bulunmuyor. Teknolojinin bu denli yüksek olduğu bir sektör oto boyaları.
Yazı : Volkan Demirkuşak
Son yorumlar