Geçen ay size otomobilimizin her yaptığı hareketten sürücüsü olarak biz sorumluyuz demiştik. Evet genellikle otomobil yoldan çıktığında sürücü ilk olarak ya otomobile suç atar ya da yol koşullarına. Özellikle de şu şekilde bir cümle kullanır; Otomobil birden kontrolden çıktı, direksiyon birden elimden kaydı.
Burda aslında kilit bir kelime vardır. Direksiyon!!! Evet dairesel bir cisim olan bu ekipman otomobilin en önemli parçasıdır aslında. Direksiyon kavramı Türkiye’deki sürücüler arasında önemli bir yere sahiptir. İyi otomobil kullanan genç sürücüler için, bu çocuğun direksiyonu düzgün derler hep. Aslında bu biraz mahalle ağzıdır ama işin derinine indiğinizde çok da yanlış değildir. Çünkü otomobil kullanımınız direksiyonu nasıl kullandığınız ile doğru orantılıdır.
Hepimizin direksiyonu tutmak ile ilgili bir fikri vardır. Aslında eskiler biraz daha farklı direksiyon tutuşu sergiler. Yeni nesil biraz daha farklı. “Eskiden 10’u 10 geçe öğretirlerdi” der büyüklerimiz direksiyon tutuşu için. Eski Amerikan otomobillerinin direksiyonlarını hatırlayın. Filmlerde görürüz, büyük direksiyonlu otomobiller ve direksiyonu 10’u 10 geçe pozisyonunda tutan sürücüler. O büyük direksiyonları çevirmek için doğru pozisyon olarak 10’u 10 geçe kullanılıyordu. Peki neden eskiden 10’u 10 geçe tutuluyorduda şimdi kural farklılaştı. Gelişen teknoloji ile birlikte direksiyon simitlerinin çapı küçülmüştür. Bundan dolayı da ideal direksiyon tutma prensibi 9:15 olmuştur. Otomobilin direksiyonunu bir saat gibi düşündüğümüzde sol elimiz saat 9 rakamının üzerinde sağ elimiz 3 rakamının üzerinde olmalıdır. Otomobil kullanımı ve hakimiyeti ile ilgili çok temel bir konudur direksiyon tutuşu. Bir çok sürücü bu tutuşu çok önemsemez. Doğru ve ideal direksiyon tutuşu sürüşünüzü beyaz ile siyah, gece ile gündüz gibi farklılaştırır. Otomobil hissiyatınızı değiştirir. Acil bir durumda otomobili istediğiniz gibi yönlendirmenizi sağlar. Sürüş ile ilgili basit gördüğümüz bu konular sürüşünüzün temelini oluşturur. Tabi tek başına direksiyonu 9:15 pozisyonunda tutmakta yeterli değildir. Buna ek olarak çevirme prensibini doğru uygulamanız gerekir. Yanlış bir uygulama yapıyorsak acil bir durumda kazaya karışmamız içten bile değildir.Özellikle yeni otomobil kullanmaya başlamış sürücüler, acil durumlarda ellerini birbirine karıştırarak kazaya karışırlar. Direksiyon tutma ve çevirme prensibini uzun süredir yanlış uygulayan sürücülerin doğru kullanımı uygulamaları zaman alacaktır. Kemikleşmiş hataları düzeltmek çok daha zordur. Özellikle bu konu daha çok pratik yaparak öğrenilecek bir konudur. Bundan dolayı daha önce eğitim almamış sürücülerin ideal bir şekilde direksiyonu tutma ve çevirme prensibini öğrenmek için doğru bir kurumdan eğitim almanızı öneririz.
İlginizi çekebilir
Otomobil kullanımı ile ilgili temel prensipleri doğru uygulamayı hiçbir zaman unutmayın.
Bir sonraki ay yeni bir konu ile birlikte olmak dileğiyle, keyifli sürüşler dileriz. Siz siz olun gaz pedalını kullanırken iki kere düşünün…
Son yorumlar