Biz otomobil kullanımı ile ilgili söze başlarken hep bir slogan ile yola çıkarız.”Otomobil kullanmak bir kültürdür”. Evet,sürücüler olarak otomobil kullanma kültürüne ne kadar sahibiz? Otomobillerimizi ne kadar tanıyoruz? Otomobilimiz ve biz ne kadar güvenliyiz? Bu soruların cevaplarını sizler ile paylaşıyor olacağız.Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte otomobillerimiz birçok güvenlik sistemine sahip. Her geçen gün bu sistemler gelişim gösteriyor.Ancak ileri güvenlik sistemlerine sahip olmasına karşın, önümüze birçok kaza yapmış araç ve sürücü çıkıyor.Demek ki güvenlik sistemleri bir aracın kaza yapmasını tam olarak engelleyemiyor.Bundan dolayı sürücünün yanlış bir uygulaması sonucunda araç kaza yapabiliyor.
Her hatadan sürücü sorumlu!
Mekanik kusurlar hariç otomobilin her yaptığından sürücüler olarak biz mesulüz.Otomobilimizi güvenli ve ideal bir şekilde kullanmak istiyorsak her zaman buradan yola çıkmalıyız.Otomobil kullanma kültürü çok kısa sürede oluşacak bir kültür olmamakla birlikte sıkı bir çalışma temposu ile hızlıca yol alabiliriz.İdeal ve güvenli bir sürüş sergilemek istiyorsak, uymamız ve uygulamamız gereken bazı kurallar var.Bunların ilki ve en önemlisi oturma pozisyonu.Aslında oturma pozisyonu çok basit bir konu gibi görünse de sürüşümüzün iyi veya kötü olmasını belirliyor.Otomobilin içinde doğru oturma pozisyonunda oturmadığınızda sürüş ile ilgili bir çok yanlışa neden oluyoruz.Özellikle direksiyon hakimiyetimizi tam olarak sağlayamıyoruz.Acil bir durumda yapmamız gereken manevrayı yapamıyoruz.Oturma pozisyonunu doğru belirlediğimizde sürüş hissiyatımız artacaktır.Bununla birlikte kontrolümüz ve hissiyatımız artıkça otomobil kullanmaktan daha fazla keyif alırız.
İlginizi çekebilir
Bildiğiniz üzere kullanım esnasında,otomobili direksiyon vasıtası ile gideceğimiz yöne yönlendiririz.Bundan dolayıda oturma pozisyonu belirlerken direksiyona olan uzaklığımız çok önemlidir.Uzak oturmak veya yakın oturmak direksiyonda istediğimiz manevra hareketini yapmamızı engeller.Sürücü koltuğuna oturup kolumuzu uzattığımızda, sağ elimizin bileği direksiyon simidinin en üst kısmına denk gelmelidir.Ancak bu ölçümü yaparken omuzumuzun koltuktan ayrılmaması gerekir.Oturma pozisyonun belirlerken bir diğer dikkat etmemiz gereken kısım da ayaklarımızın pozisyonudur.İlk otomobil kullanmaya başladığımızda bütün sürücülerin debriyaj pedalı ile bir hikayesi vardır.Çoğu sürücü otomobil yerinden hareket ettirmek için yapmış olduğu ilk denemelerde başarısız olur.Bunun aslında ilk nedeni doğru ayak pozisyonunu yakalayamamasıdır.Bunu çoğu sürücü tahmin etmez ve yanlışı başka yerlerde arar.Oturma pozisyonu belirlerken ayak pozisyonuna da dikkat etmek gerekir.Pozisyonumuzu belirlerken sol ayağımızdan da yardım alabiliriz.Sol ayak debriyaj pedalına sonuna kadar bastığınızda,bacak düz olmaya yakın bir açıda olmalıdır.Bu açı biz pedalları kullanırken daha rahat hareket etmemizi ve pedallara ayak tabanımızın üst kısmı ile basmamızı sağlar.Pedal hassasiyetini yakalamamız için topuğumuzdan kuvvet alarak parmak uçlarımızı kullanmalıyız.
Bir sonraki ay yeni bir konu ile birlikte olmak dileğiyle,keyifli sürüşler dileriz…
Yazı : Serhat Öztemir
Son yorumlar