Çoğu zaman otomobil üreticileri risk almamayı tercih eder, ancak Renault aldığı riskle sıra dışı bir otomobil yaratmıştı. Bu otomobilin adıysa Clio V6’ydı…
1998 Paris Otomobil Fuarı’nda konsept olarak sergilenen Clio V6, 2 sene sonra seri üretim olarak yollara çıktı. Süper spor otomobillerle, hot hatch’i harmanlayan Clio V6 sunduğu sürüş özellikleriyle günümüzde de heyecan yaratmaya devam ediyor.
Clio V6, ortada yer alan 3,0 litrelik atmosferik bir V6 ile donatıldı. Laguna’dan temin edilen motor, yeni pistonlar, artırılmış sıkıştırma oranı, genişletilmiş giriş portları ve 7.100 devir redline ile modifiye edildi ve 6.000 devirde 230 HP güç ve 300 Nm tork değerlerine ulaştı.
İlginizi çekebilir
Gücü arka tekerleklere yönlendiren altı ileri manuel şanzıman, beş vitesli bir birimden geliştirildi ve çekişi artırmak için sınırlı kaymalı bir diferansiyel eklendi. 0’dan 100 kilometre hıza ulaşması 6.4 saniye süren aracın maksimum hızı ise 237 km/s’ydi.
Normal Clio’dan 171 mm daha geniş ve 66 mm daha yere yakın ve 38 mm daha uzun aks mesafesi olan Clio V6, 205/50 ön ve 235/45 arka lastiklere sarılmış 17 inç OZ Superturismo jantlarla satıldı.
Aracı durdurma gücü, 330 mm ön ve 300 mm arka disklerle AP Racing frenleri tarafından sağlandı. Süspansiyon bu modele özeldi, ancak ön viraj demiri Clio Trophy’den alındı ve orijinal ön alt çerçeve Clio Renault Sport 172’ye dayanıyordu.
Yenilenen ikinci nesil Clio ile aynı zamanda tanıtılan Clio V6 ‘Phase 2’ güncellenmiş bir tasarıma ve daha büyük 18 inç alaşım jantlara sahipti. 7.150 devirde üretilen 255 HP güç ve 4.650 devirde 300 Nm Clio V6 Phase 2’yi 5,8 saniyede 100 km/s hıza ulaştırabiliyordu. Maksimum hız ise 246 km/s’ye çıkartılmıştı.
Son yorumlar