Ülkemizde otomobil satın alınırken en fazla aranan kombinasyon hiç kuşkusuz ki dizel-otomatik seçeneğidir. B Segmenti’ne kadar inen bu arayış, bu kombinasyonu sunamayan modeller için pazarda tutunmayı olanaksız hale getiriyor. Peugeot aslında uzun bir zamandır 508 modelinde dizel-otomatik versiyonunu sunmaya başlamıştı. Fakat başarılı motoruna rağmen otomatikleştirilmiş şanzıman ile sunuluyor oluşu hem konfor hem de performans açısından eleştirilere sebep olmuştu. Fransız marka da yakın bir zamanda amiral gemisine yeni tam otomatik şanzımanı EAT6’yı ekledi. Opel’de ise durum biraz daha sıkıntılı devam ediyordu ta ki geç de olsa Insignia’ya gelen dizel-otomatik seçeneğine kadar…
Opel’in ülkemizde de oldukça iyi satış rakamları elde eden Vectra modelinin yerine 2009 yılında satılmaya başlanan Insignia aslında kendini bir üst segmente dahil etmek için birçok teknolojik ve konfor yenilikleri sunuyordu. Fakat ülkemizin vergilendirme sistemine uymayan dizel motoru sebebiyle satış rakamları istediği oranda değildi. Opel’in yeni geliştirdiği 1.6 lt hacimli dizel motorlar arasındaki en güçlülerinden olan 136 HP ve 320 Nm tork üreten ünite 6 ileri tam otomatik şanzıman ile kombine edilmiş. Motorun gücü kağıt üzerinde olduğu kadar yolda da etkileyici bir performans sunuyor. Alt devirlerden itibaren canlı olan motor 1496 kilogramlık aracı 10.9 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırabiliyor. Maksimum hız ise 200 km/s. Peugeot’nun motoru ise Insignia karşısında biraz güçsüz kalıyor. 120 HP güç ve 300 Nm tork üreten motor 1425 kilogramlık 508’in performans açısından Insignia’nın gerisinde kalmasına sebep oluyor. Peugeot 508 1.6 BlueHDi EAT6’nın 0’dan 100 km/s hızlanması 11 saniye sürerken, maksimum hızı ise 201 km/s olarak verilmiş.
Şanzımanlara geçtiğimizde iki tane tam otomatik mekanizma bizleri karşılıyor. En az çift kavramalılar kadar seri ve sarsıntısız vites geçişleri sunan her iki şanzıman da iki modele oldukça iyi uyum sağlamış. PSA Grubu’nun iddiasına göre EAT6 şanzıman çift kavramalı şanzımanlardan daha seri vites geçişleri sağlıyor. Bizim elimizde vites geçiş süreleri olmadığı için bu iddiayı doğrulama ya da çürütme şansına sahip değiliz. Fakat EAT6 şanzıman gerçekten de çok hızlı ve sarsıntısız vites geçişlerine sahip. Bu özelliğiyle Opel’in tam otomatik şanzımanına göre biraz daha önde olduğunu söylemeliyim. Insignia’nın şanzımanı da seri ve sarsıntısız olsa da EAT6’nın yanında biraz geride kalıyor.
İlginizi çekebilir
Yakıt tüketimine geçtiğimizde Peugeot 508’in az tüketim değerleri konusunda ödüllü motoru BlueHDi’in bir adım önde olduğunu görüyoruz. 508 fabrika verisi 100 kilometrede ortalama 3.9 litrelik bir değere sahip. Bunun karşısında Insignia’nın fabrika verisi ortalama yakıt tüketim değeri ise yine 100 kilometrede 5.0 litre olarak verilmiş. Kağıt üzerindeki bu verileri günlük kullanım koşullarında da tutturmanız biraz zor olsa da, Peugeot’un BlueHDi motoru bizim kullanımızda da 5.5 litre gibi bir ortalamaya sahipti. Insignia’da ise bu veri 6.0 ile 6.2 arasında değişiyordu. Yakıt tüketimi konusunda PSA Grubu’nun yeni BlueHDi moturunun eline su dökecek başka bir motorun da fazla bulunmadığını göz önüne alırsak Insignia’nın da aslında ekonomik bir otomobil olduğunu söyleyebiliriz. Yakıt tüketimini Insignia’yı geriye düşüren en önemli faktörlerden biri de 1548 kg’lik ağırlığı oluyor. Peugoet 508 1410 kg’lık ağırlığıyla daha hafif bir yapıya sahip.
Sürüş özellikleri olarak iki modelde orta sertlikte süspansiyon sistemine sahipler. Opel Insignia’nın yol tutuşunu Peugeot 508’e göre biraz daha başarılı bulduğumu belirtmeliyim. Sert girilen virajlarda Insignia daha stabil kalırken, 508’in önden kayma eğiliminde olduğunu farkediyoruz. Fakat standart kullanımlarda iki otomobilde güven veren sürüş özelliklerine sahipler. Bozuk zeminlerde çukurları iyi bir şekilde absorbe eden iki modelin yalıtımı da başarılı. Dizel sesinin kabine sızmaması için uğraşan Opel ve Peugeot mühendisleri bu konuda başarılı da olmuşlar. Yüksek hızlarda rüzgar sesi de sizi fazla rahatsız edecek sevide değil.
Boyutlarda Insignia’nın 508’den daha büyük bir otomobil olduğu ortaya çıkıyor. Insignia 4842 mm uzunluğa, 2084 mm genişliğe ve 1498 mm yüksekliğe sahip. Bunun karşısında 508 4830 mm uzunluğa, 1920 mm genişliğe ve 1456 mm yüksekliğe sahip. Insignia büyük boyutlarına rağmen daha kısa bir aks mesafesine sahip. 2737 mm aks mesafesine sahip Insignia’nın karşısında 508’in aks mesafesi 2817 mm. Aks mesafelerinde ki bu fark 508’e arka tarafta biraz daha geniş bir alan yaratmış. Bagaj hacimlerinde ise Insignia 500 litrelik bir alan sunarken, 508 473 litrelik bir alan sunuyor.
Kabinlere geçtiğimizde kaliteli malzemeler ve iyi bir işçilik bizleri karşılıyor. Opel Insignia’da 8 inçlik dokunmatik multimedya ekranı yer alırken, Peugeot 508’de 7 inçlik ekran bizleri karşılıyor. Donanım zenginliği olarak birbirine yakın olan iki modelde bir çok opsiyon seçeneği de sizleri bekliyor.
D segmentinin bu iki iddialı modeli farklı alanlarda birbirlerine üstünlük sağlıyor. Opel Insignia daha performanslı bir motor sunarken, Peugeot 508’in daha ekonomik bir motora sahip olduğu gerçeği de karşımızda duruyor. Yol tutuş konusunda Insignia’nın bir adım önde olduğunu söyleyebiliriz. Kabin genişliği konusunda da 508 daha geniş aks mesafesinin avantajını iyi kullanıyor. Fakat bagaj hacmi konusunda Insignia’nın gerisinde kalıyor.
Fiyatlara geldiğimizde Peugeot 508 1.6 BlueHDi EAT6’nın başlangıç fiyatının 108.500 TL olduğunu görüyoruz. Opel Insignia 1.6 CDTi Otm. Cosmo donanımlı aracın başlangıç fiyatı ise 111.900 TL olarak verilmiş. Fiyatları yakın olan bu iki aracın hangisi tercih edeceğiniz tamamen sizin sürüş tarzınıza göre değişecektir. Eğer daha performanslı bir otomobil istiyorsanız Insignia, daha ekonomik bir otomobil istiyorsanız 508 iyi bir seçenek olacaktır.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Savaş Yılmaz
Son yorumlar