Sürekli birileri çıkıyor ve Nürburgring Nordschleife’de en iyi tur zamanına imza attığını, en hızlı olduğunu açıklıyor. Nürburgring Nordschleife’de en hızlı olmak bir tür yarış haline geldi. Yaklaşık 21 km uzunluğa sahip pist kimi zaman kompakt hatchback, kimi zaman station wagon, kimi zaman elektrikli, kimi zaman hibrit, kimi zaman spor veya kimi zaman süper spor olmak üzere farklı sınıfların tur rekorlarına ev sahipliği yapıyor. Pist bir anlamda rüştünü ispatlama yeri haline gelmiş durumda. Pistte tur zamanı için koşan performanslı SUV’lar bile var.
Peki, ama markaları bu yarışa iten neden ne? Markalar otomobillerini seri üretime sokmadan gerçekleştirdikleri yol testleri kapsamında mutlaka bir dağ yolu testi de yapıyorlar. Alpler ve Alper’deki yollar bu iş için ideal. 20,8 km uzunluğundaki Nürburgring Nordschleife ise hızlı ve yavaş olmak üzere karma yapısıyla mükemmel bir test rotası. Markalar Nürburgring Nordschleife’de geliştirmiş oldukları aracı dibine kadar test ediyor ve son ayarlamaları yapıyor. Her ne kadar gerekçe büyük oranda araç ayarları olsa da arka planda ikinci bir amaç daha var. Dünyanın önde gelen pist efsanelerinden biri olan Nürburgring Nordschleife bugün yarışlar için aktif olarak kullanılmasa da sahip olduğu geçmiş, pist karakteristiği ve zorluk seviyesi itibariyle mükemmel bir marka. Dolayısıyla uzun ve yorucu bir süreç sonunda geliştirilen performans odaklı bir otomobilin bu pistten anlının akıyla çıkması markalar için ciddi bir etiket ve etkileyici bir tanıtım ve reklam malzemesi. ‘Nürburgring Nordschleife’nin en hızlısı’ olmak bir anlamda bir karne, bir sertifika niteliğinde. Dolayısıyla sadece o otomobili bağlamıyor, aynı zamanda o markayı da yüceltiyor. Üstelik o marka, otomobili geliştiren mühendisler, otomobili tasarlayan tasarımcılar başta olmak üzere otomobilin gelişimindeki herkesin gururu okşanıyor.
İlginizi çekebilir
Öte yandan Nürburgring Nordschleife etiketi tamamen resmi bir etiket değil. Çoğu denemede bağımsız bir kurum tarafından gözlem veya denetim yapılmıyor. Markanın otomobilinin bir tık daha hızlı olması için söz gelimi turbo basıncını bir tık yükseltme veya ağırlıktan tasarruf etmek için gizli bir önlem alma gibi olasılıklar tamamen ilgili markanın ve ekibinin vicdanına kalmış durumda. Zaman zaman ilgili otomobille biz de auto motor & sport olarak Nürburgring Nordschleife’ye gidiyor ve markanın beyan ettiği en iyi tur zamanını teyit etmek üzere piste çıkıyoruz. Sonuç olarak okuyucularımıza doğru bilgiyi aktarmak önceliğimiz.
Bakalım Nürburgring Nordschleife’nin en hızlıları kimlermiş.
Uzunca bir süre pist rekorunu elinde tutan Porsche 918 Spyder, 6:52,01 ile rekoru Lamborghini’ye kaptırsa da elektrikli otomobil üreticisi Nio, EP9 adındaki 1.360 HP gücündeki süper sporcu için 6:45,90’lık bir süre ilan ederek bayrağı devraldı. Pistin en hızlısından bugüne kadar 6 adet üretildi ve 10 adet daha üretilmesi planlanıyor.
Haziran 2016’da piste çıkan Porsche Panamera Turbo 550 HP gücüyle 7:38’lik süre ile rekoru ele alırken Eylül 2016’da piste çıkan Alfa Romeo Giulia 7:32 ile en hızlı sedan unvanını ele alıyor.
Önden çekişli ateşli kompakt hatchback otomobiller de Nürburgring Nordschleife’de gövde gösterisine sık sık çıkıyor. Mart 2014’te Seat leon Cupra 280 Performance Pack 7:58,44 ile tur rekorunu Renualt’nun temsilcinin elinden almıştı. Çok değil 3 ay kadar sonra Megane RS 275 Trophy sahneye çıktı ve 7:54,36 ile rekoru tekrar ele aldı.
Daha sonra ortaya çıktı ki, aslında ikisi de hiçbir zaman pistin en hızlısı olamamıştı. Çünkü Honda Civic Type R 7:50,63 ile tur rekorunu kırmış, ancak bu konuda her hangi bir paylaşımda bulunmamıştı. Piste çıkan VW Golf GTI Clubsport S, 310 HP güç ve bir dizi diyet önlemiyle en hızlı tur süresini 7:47,14’e çekerken yeni Honda Civic Type R 7:43,8 ile Nisan 2017’de Nürburgring Nordschleife’nin önden çekişli ateşli kompakt hatchback otomobili olarak rekora adını yazdırdı.
Zaman zaman Nürburgring Nordschleife’ye devasa gövdeye sahip SUV’lar da çıkıyor ve gövde gösterisi yapıyor. Tıpkı 7:59,74 ile en hızlı tur zamanını elinde bulunduran 570 HP gücündeki Porsche Cayenne Turbo S gibi. BMW M GmbH X6M ile daha hızlı tur zamanına imza attığını söylese de resmi bir rakam açıklamadı. Ancak marka M2 ve M4 GTS ile elini net bir şekilde masaya vuruyor. Markanın kompakt sporcusu 370 HP ile 7:58’lik bir süreye imza atmış. Hem de piste çıkan çoğu rakibi gibi yarı-slik yarış lastikleriyle değil standart Michelin Pilot Super Sport’larla. 130 HP daha güçlü olan ağabeyi BMW M4 GTS ise 7:27,88 ile Nürburgring Nordschleife’yi tamamladı.
Önden çekişli ateşli kompakt hatchback otomobiller liginde tur rekorunu kaptıran Seat, buna karşılık Seat Leon ST Cupra’nın 7:58’lik süresiyle Nürburgring Nordschleife’nin en hızlı station wagon modeli unvanını elinde bulunduruyor.
Son yorumlar