Sadece 240 adet üretilecek yeni Nissan Z New York’ta sahneye çıktı.
Nissan Z, 406 HP güç ve 475 Nm tork üreten çift turbo 3.0 litrelik V6 benzinli motordan güç alıyor. Başka bir deyişle, eski 370Z’den yüzde 30 daha fazla ve ana rakibi olan BMW M240i’den 31 HP daha güçlü… Motor, karbon fiber tahrik miline ve otomatik devir eşleştirme işlevine sahip standart olarak altı ileri manuel şanzıman aracılığıyla arka tekerleklere gücü gönderiyor. Dokuz ileri vitesli otomatik isteğe bağlı…
Eski 370Z’ye kıyasla Nissan’daki mühendisler, düz çizgi dengesine yardımcı olmak için geliştirilmiş gövde sertliği, daha büyük çaplı amortisörler ve daha dik kaster açısına sahip yeni çift salıncaklı ön süspansiyon ile yol tutuşun daha da iyileştirilmesini hedeflemiş. Ön lastikleri de daha geniş tutan Nissan, bu durumun viraj alma performansının yüzde 13’e kadar artmasına yardımcı olduğunu söylüyor.
İlginizi çekebilir
Ayrıca yeni bir elektronik destekli hidrolik direksiyon rafı ve daha pahalı Z Performance modeli için mekanik sınırlı kaydırmalı diferansiyel var. Otomatik şanzımanlarda ayrıca Standart ve Spor olarak adlandırılan iki moda sahip bir sürüş modu seçici bulunuyor. Spor modu, direksiyon ağırlığını ve gaz tepkisini artırıyor ve kabinde duyulan motor sesinin artmasını sağlıyor.
Proto Z konsepti gibi, üretime hazır Nissan Z’nin gövdesi de, isim plakasının 52 yıllık geçmişinden özenle seçilmiş tasarım ipuçlarının bir karışımını içeriyor. Önde, yarım daire biçimli LED far üniteleri ve geniş radyatör ızgarası, ön farların üzerinde cam lensler ve biraz daha uzun bir burun ile 1970’lerin Japonya’ya özel 240ZG’sine selam gönderiliyor. Motor kaputu da orijinal otomobildekiyle aynı V şeklinde çıkıntıya sahip.
Yeni Z, Nissan’ın en yeni spor otomobilleri olan 350Z ve 370Z ile C sütunlarının etrafındaki aynı noktaları koruyor. Önde alçak, arkada yüksek duruş, 240Z’den bu yana Nissan’ın spor otomobillerinin imza niteliğindeki bir tasarım özelliği olmuştur ve Nissan Z’de de bu durum değişmiyor. Stoplar, 80’lerin ve 90’ların Z32 300ZX’inden ilham alıyor ve arka tamponun genişliği boyunca uzanan neredeyse aynı dikdörtgen çerçeveye yerleştirilmiş. Coupe’nin kapı kolları, tasarımlarını 370Z’lerle paylaşıyor ve tıpkı 240Z’de olduğu gibi otomobilin C sütununa sabitlenmiş bir “Z” rozeti var.
Bununla birlikte Nissan Z, sadece nostalji öğeleri barındırmıyor. Gövdesinde son teknoloji aerodinamik mühendislik de var. Nissan, küçük arka spoylerin yeterli yere basma kuvveti oluşturduğunu, ön rüzgar ayırıcının ise GT-R’ın geliştirme programından elde edilen bilgiler kullanılarak tasarlandığını söylüyor.
İç mekanda Nissan, 8 inç dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi ve üç özelleştirilebilir ekran modu ile yepyeni bir 12,3 inç dijital gösterge paneli kullanmış. Nissan, Z’nin kabininin düzenine karar verirken Tsugio Matsuda gibi Japon yarış efsanelerinden bile tavsiye aldığını söylüyor.
Direksiyon simidi ergonomik olması için, 240Z’nin ince, hava yastığı olmayan direksiyon simidinin benzeri şekilde tasarlanmış. Koltuklar, virajlarda iyi bir yanal destek sağlamak için GT-R programından öğrenilen dersler kullanılmış.
Son yorumlar