Nissan, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da ‘Dünyanın en iyi markalarından biri’ seçildi. Küresel çapta büyümesini sürdüren Nissan, dünyanın önde gelen danışmanlık şirketi Interbrand tarafından gerçekleştirilen 2016 Best Global Brands Study listesinde 5’inci kez yer aldı. Geçtiğimiz yıl listenin 49’uncu basamağında bulunan marka, bu yıl 11 milyar dolar marka değeriyle 43’üncü sıraya yükseldi. Nissan böylece en hızlı büyüyen 4’üncü marka oldu.
Marka değerine son 5 yıldır şirket genelinde büyük önem verildiğini ifade eden Nissan Başkan Yardımcısı ve Pazarlama & Marka Stratejisi Küresel Başkanı Roel de Vries, “Nissan markasını böylesine prestijli bir listede görmek gurur verici. Aynı zamanda en hızlı büyüyen otomotiv markalarından biri olmamız ürün ve stratejimizle doğru yolda ilerlediğimizi gösteriyor” dedi.
Küresel çapta büyümesini sürdüren Nissan, yapmış olduğu yatırımlarla ve hayata geçirdiği projelerle markaya olan ilgiyi artırma noktasında proaktif bir yaklaşım sergiliyor. Intelligent Mobility (Akıllı Ulaşım) ile daha güvenli bir sürüş sağlayan marka, aynı zamanda sürdürülebilirlik noktasında da yatırımlar yapıyor. Nissan, son bir yıl içinde gerçekleştirdiği 2016 Rio Olimpiyatları’ndan UEFA Şampiyonlar Ligi’ne kadar uzanan yüksek profilli sponsorluklarla da marka değerini artırmaya devam ediyor.
İlginizi çekebilir
Raporda Nissan’ın bu yılki sıralamada sergilemiş olduğu sıçrama için gösterilen gerekçelerde; Nissan’ın marka bilinirliğini artırmak üzere dijital platform ve teknolojileri içeren vizyonu ve Microsoft ile küresel çapta yaptığı anlaşma gösterildi. Ayrıca markanın yüksek müşteri memnuniyeti için sarfettiği yoğun çabanın yanında piyasaya sunduğu inovatif ürünlerin ve Tokyo’da hayata geçirilen Nissan Crossing gibi markaya değer katan modern yaklaşımların da Nissan’ın sıralamada yükselmesinde etkili oldu.
Best Global Brand Study, Interbrand tarafından gerçekleştirilen ve dünyanın en değerli markalarının listelediği bir araştırma raporu olma özelliği taşıyor. Interbrand araştırmasını yaparken, markaların varlıklarının yanı sıra hayata geçirmiş olduğu yatırımları ve iş yöntemlerini değerlendiriyor. Finansal performans ve satın alma kararı sürecinde markanın rolünü göz önüne bulunduran Interbrand bu doğrultuda markanın gücünü değerlendiriyor.
Interbrand tarafından gerçekleştirilen 2016 Best Global Brand Study ile ilgili daha ayrıntılı bilgi almak için: http://www.bestglobalbrands.com/
Son yorumlar