Sistem 2020’de herhangi bir sürücü müdahelesi olmadan şehir içindeki yol kesişimlerini görebilir hale gelecek. ProPilot şimdilik tek şeritli yollarda sürüş yapabilecek kapasitede ama Nissan’ın planlarında 2018’deki güncellemeyle çok şeritli yollarda da kullanılabilir hale gelmesi var.
Japon üretici ProPilot’a eklenecek fonksiyonun navigasyondaki yol kesişimlerini tanımasıyla sistemin çalışmasına nasıl bir kaykı sağlayacağını açıklamadı ama bu güncellemeye sahip olan araçlar daha sık şekilde sürüşü ele alabilecek. Nissan araştırma ekibinden Melissa Cefkin bu durumun kendi kendine hareket eden araç programlama kısmını daha da zora soktuğunu açıklıyor. “Şu anda hâlâ bir otonom aracın neleri bilmesi gerektiğini anlamaya çalışıyoruz. Bir dört yol ağzında neler olacağı çok bilinmezlik içeriyor” açıklamasını yapıyor.
Şimdilik ProPilot sistemi Nissan’ın sadece Japonya’da piyasada olan Serena modelinde alınabiliyor. Tesla’nın AutoPilot sistemine benzer şekilde ProPilot da bazı durumlarda sürüşü yetkiyi ele alabiliyor. Sürücüler ProPilot sistemini 30 ile 130 km/s arasında devreye sokabiliyor ve sistem otomatik olarak seçilen hızı korurken etraftaki araçlara göre güvenli bir alan oluşturuyor. ProPilot eğer ihtiyaç varsa aracı tamamen durdurabiliyor ve bunu sürücünün müdahalesi olmadan yapıyor. Ayrıca otomobili şerit içinde de tutuyor. Sistem direksiyonun üzerindeki düğmelerle devreye alınabiliyor ve sistemin performansını bir ekrandan takip edebiliyorsunuz.
İlginizi çekebilir
Nissan’ın sistemi Tesla’nınkinden farklı olarak sürücünün ellerini direksiyon üzerinde tutmasını gerekli kılıyor. Bu da yarı otonom sürüşte bir teknik sıkıntı olması halinde sürücünün hemen kontrolü ele alabilmesi anlamına geliyor.
Şimdilik sadece Japon pazarındaki araçlarda olsa da ProPilot’un yakında daha çok modelde görebileceğiz. 2017’de Qashqai modelinde de bu sistem Avrupa pazarında kullanıma açılacak.
Son yorumlar